Barrichello nyerte Schumacher versenyét

2004.09.12. 16:32
Izgalmas, részben vizes pályán lefutott Olasz Nagydíjon a brazil Rubens Barrichello nyert, de a sikert valójában a világbajnok Michael Schumacher érdemelte volna meg, aki pördülése után a 15. helyről jött föl másodiknak, és csak azért nem előzte meg csapattársát az utolsó tíz körben, mert nem akarta. A verseny kritikus pillanata Bruni nevéhez köthető, az olasz minardis autója kigyulladt, és bár meg nem égett, a poroltót belélegezte, és rosszul lett.
Annak ellenére, hogy a világbajnokság már két hete eldőlt, a vasárnapi Olasz Nagydíj a szezon egyik leglátványosabb küzdelmét hozta. A futam rajtja előtt nem sokkal még esett az eső, így vizes pályan rajtoltak az autók.

Barrichellónak bejött, hogy nem kockáztatott

A legtöbben kockáztattak, az élmezőnyből csak Rubens Barrichello indult az alkalmasabbnak látszó intermediate - félig esős-félig száraz pályára való - abroncsokkal. A brazil emiatt el is húzott a rajtnál, Schumachert, de még a másodikként indult Montoyát is megelőzte viszont a csodálatosan startoló Fernando Alonso. A világbajnok a második sikán előtt Buttonnal kicsit összeakadt, és meg is pördült, egészen a 15. helyig esett vissza.

Az élen Barrichello egy célegyenesnyi, közel egy kilométernyi előnyt szerzett, de mivel túl későn cseréltette le az intermediate-eket száraz gumikra, Alonso másfél kör alatt ledolgozta a hátrányt, és simán meg is előzte.

Schumacher harminc kör alatt dolgozott le fél perc hátrányt

Tekintse meg képeinket!
Nem sokkal később viszont már az igen gyors Button került az élre, miközben Schumacher folyamatosan futotta a jobbnál jobb köröket. Hátránya viszont több mint fél perc volt, így nem látszott könnyűnek beérnie az élmezőnyt.

Legelöl Button, Alonso, Montoya és Barrichello négy másodpercen belül volt, Schumacher folyamatosan egy-másfél másodperccel gyorsabb volt náluk, és a második kerékcserék után be is érte az élmezőnyt. Montoya problémák miatt kissé visszaesett, Alonso kipördült előle, Buttont könnyedén megelőzte, így a háromkiállásos taktikán lévő, már vezető Barrichello mögé került.

Díszkíséretben a célig

Csapattársának a húsz másodperces előny elég is volt ahhoz, hogy megtartsa a vezető pozíciót az utolsó tankolása után, ám Schumachernek tíz köre lett volna rá, hogy megelőzze. Nem tette, inkább visszavett, és bekísérte a célba.

A Ferrari kettős győzelmet aratott, a harmadik Button, a negyedik Sato lett. Baumgartner Zsolt a tizenötödik helyen ért célba, csapattársa viszont kiesett, amikor a boxban kigyulladt a kocsija. Gianmaria Bruni gépét épp tankolták, de a kiloccsanó benzin belobbant. A pilóta saját lábán szállt ki az autóból, de belélegezte a poroltóból kiszóródó anyagot, amely irritálta a tüdejét, és nem tudott rendesen lélegezni. Néhány percig a földön feküdt a garázsban, de a Toyota-csapat orvosa hamar elsősegélyben részesítette, és jobban is lett. Utána azért elővigyázatosságból a pálya kórházába vitték.

A Monzai közönség persze emiatt nem szakította meg az ünneplését, a dobogó alatt a szokásos zászlóerdő fogadta a hihetetlenül boldog Barrichellót, és a kissé visszafogottabb Schumachert.

Az Olasz GP végeredménye

1 R. Barrichello Ferrari 1:15:18.448
2 M. Schumacher Ferrari + 1.347
3 J. Button BAR + 10.197
4 T. Sato BAR + 15.370
5 JP. Montoya Williams + 32.352
6 D. Coulthard McLaren + 33.439
7 A. Pizzonia Williams + 33.752
8 G. Fisichella Sauber + 35.431
9 M. Webber Jaguar + 56.761
10 J. Trulli Renault + 1:06.316
11 R. Zonta Toyota + 1:22.531
12 F. Massa Sauber + 1 kör
13 C. Klien Jaguar + 1 kör
14 N. Heidfeld Jordan + 1 kör
15 Baumgartner Zs. Minardi + 3 kör
Nem értek célba:
16 F. Alonso Renault
17 G. Pantano Jordan
18 G. Bruni Minardi
19 K. Räikkönen McLaren
20 O. Panis Toyota

Nyilatkozatok a futam után

Rubens Barrichello: "Nagyon boldog vagyok, hogy nyertem, életem legjobb szezonja az idei, ezzel a tíz ponttal szinte biztosan második leszek a világbajnokságban. A vízes pályára intermediate gumikkal mentem ki, ami be is jött, de aztán túl sokáig maradtam kint, és elveszett az előny. Ezt követően visszaestem, azt hittem már nem nyerhetek, ennek ellenére a végén a taktikámnak köszönhetően újra az élre kerültem, és amikor megérdeztem a rádión, hányadik vagyok, meglepődve hallottam: első."

Michael Schumacher: "Nagyon nehéz verseny volt. Az első sikánt nem tudtam bevenni, így Montoya elé kerültem, de lelassítottam, hogy visszaengedjem magam elé. Ő viszont egy kicsit szintén lelassított, hogy úgy tűnjön, nagy előnyhöz jutottam a pályarövidítéssel. Szerintem arra játszott, hogy büntessenek meg. A második sikánban aztán kicsit összeért a kocsim Buttonéval és megpördültem. Versenyszituáció volt, de visszaestem a mezőny végére. Innét kezdve viszont iszanyatosan nyomtam a gázt, de nem gondoltam, hogy a dobogóra, pláne, hogy az első hely közelébe kerülhetek. A kocsi és a csapat viszont fantasztikus volt, örülök a Ferrari sikerének."

Jenson Button: "Nagy verseny volt, sokáig vezettem, így kissé csalódottnak kéne lennem a harmadik hellyel. A két Ferrari viszont annyira gyors, hogy esélyem sem volt velük felvenni a versenyt. Egyszerűen elképesztő, ahogy menni tudnak, így a harmadik helynek is örülnöm kell. Már csak azért is, hiszen a konstruktőrök között a másodikak vagyunk, megelőztük a Renault-t."

Baumagrtner Zsolt: "Örülök, hogy túl vagyok ezen a versenyen, és nagyon fontos, hogy sikerült a célig eljutnom. A tegnapi súlyos balesetet követően, a tartalékautóval versenyezve erre kevés esélyt láttam a verseny előtt. Általában mindig bizakodom egy esős versenyben, de a ma délelőtti esőt nem kívántam, hiszen a nedves pályán, a nem tökéletesen rám beállított autóval várható volt, hogy gondjaim lesznek. Különösen a fékekkel akadtak nehézségeim, a hajrában már úgy tűnt, nem is tudom elvinni a kocsit a célig. Végül viszont sikerült, de a tiszteletkört már nem tudtam befejezni, a pályán leállítottam a kocsit, és kiszálltam."

A vb állása 15 futam után

1 M. Schumacher Ferrari 136 pont (már világbajnok)
2 R. Barrichello Ferrari 98
3 J. Button BAR 71
4 J. Trulli Renault 46
5 F. Alonso Renault 45
6 JP. Montoya Williams 42
7 K. Räikkönen McLaren 28
8 D. Coulthard McLaren 24
9 T. Sato BAR 23
10 G. Fisichella Sauber 19
20 Baumgartner Zs. 1

A konstruktőr-vb állása

1 Ferrari 234 (már világbajnok)
2 BAR 94
3 Renault 91
4 Williams 60
5 McLaren 52
6 Sauber 29
7 Jaguar 10
8 Toyota 9
9 Jordan 5
10 Minardi 1

Az Olasz Nagydíj körről körre

14.00: Minden autó elindult a felvezető körre. Monzában délelőtt esett az eső, a pálya sok helyen még vizes, ezért Rubens Barrichello intermediate gumikkal indult. A legtöbb menő, így Schumacher és Montoya is száraz abroncsokat választott viszont.

Rajt: Barrichello tökéletesen jött el, Alonso ismét káprázatos volt, Montoyát és Schumachert is megelőzte. A világbajnok levágta az első sikánt, majd lelassult, hogy az előnye miatt megelőzött Montoyát maga elé engedje. A következő sikánban viszont kipördült, és nagyon visszaesett. Nick Heidfeld és Coulthard a boxból indult.

1. kör: Barrichello az intermediate gumikkal már kilométernyi előnyt szerzett, Schumacher csak a tizenötödik. Alonso a második, Montoya, Button és Raikkönen van mögöttük.

3: Button megelőzte Montoyát, a kolumbiait már Raikkönen is támadja.

4: Alonso másfél kör alatt utolérte Barrichellót, és a felszáradt pályán könnyedén meg is előzte. A brazil bejött száraz abroncsokért.

5: Barrichello a kilencedik helyre esett vissza, Schumacher a tizenegyedik. Alonso biztosan vezet, majd BUtton, Montoya és Raikkönen következik.

8: Schumacher megelőzte Fisichellát, és tizediknek jött föl.

9: Baumgartner levágta a sikánt. Alonso tankolt. Sorrend: Button, Montoya, Raikkonen, Sato, Klien, Webber, Trulli, Barrichello, Schumacher, Fisichella.

10: Schumacher megelőzte Barrichellót. Könnyedén, a brazil szinte elengedte a németet. A világbajnok futotta a leggyorsabb kört is.

11: Button és Montoya között csak egy másodperc a különbség, Schumacher 28-cal van lemaradva. Montoya tankolt és kereket cserélt.

12: Pizzonia megelőzte Barrichellót, Raikkönen feladta a versenyt műszaki hiba miatt. Schumacher már a második Alonsót támadja.

13: Buttont tankolt, és visszajött az élre, mögötte Schumacher a célegyenes végén megelőzte Alonsót, és már az angolra tapad. A kör végén Schumacher kiállt tankolni.

15: Baumgartner a tizenötödik helyen halad, az élen továbbra is Button áll. Alonso, Montoya, Barrichello, Fisichella jönnek mögötte.

16: Baumgartner az első sikán végén ismét későn fékezett, majdnem belecsúszott Fisichella kocsijába. Schumacher a kilencedik.

18: Schumacher Webbert támadja, de nem képes megelőzni a Jaguart. Baumgartner a 17. helyen.

19: Schumacher megelőzte Webbert, miután az ausztrál levágta a sikánt. Pizzonia 369 km/h-val új F-1-es sebességi rekordot állított föl.

21: Button, Alonso, Montoya, Barrichello, Sato, Coulthard a sorrend, Schumacher hetedik, 27 másodperccel Buttontól lemaradva. 25: Coulthard még mindig nem járt kint tankolni. Michael Schumacher a leggyorsabb a pályán. Az első négy pilóta négy másodpercen belül halad, Schumacher 26-tal van lemaradva.

26: Coulthard végre tankolt, ő a felvezető kör végén a boxban teljesen feltöltette kocsiját, és a depóból is rajtolt.

28: Barrichello másodszor is tankolt. Michael Schumacher hátránya 21 másodperc Buttonhoz képest. A világbajnok körönként több mint egy másodperccel gyorsabb, mint a többiek.

Kaká, a Milan klasszisa a Ferrari boxából nézi a versenyt.

29: Bruni autója kigyulladt, de a Minardi szerelői hamar eloltották a tüzet. A pilóta gyorsan kiszállt a kocsiból, bár igencsak köhögött.

33: Alonso, Montoya és Sato egyszerre jöttek a boxba, de ugyani ilyen sorrendben is távoztak.

34: Button is tankolt, Schumacher átvette a vezetést, de még egyszer neki ki kell állnia tankolni, míg a többiek már kibírják a célig.

37: Schumacher is letudta az utolsó kerékcseréjét, illetve tankolását, a világbajnok az ötödik helyre jött vissza. Nem sokkal később Baumgratnert sokadszor is lekörözte a ferraris.

Brunit kórházba kellett vinni, nincs teljesen jól. Valószínűleg a füst szivárgott be a sisak alá.

38: Barrichello vezet, Schumacher már a negyeduk és rettentő gyors. 39: Alonso megpördült, Schumacher harmadik és Buttont támadja.

40: A Renault motorja járt, a kocsi első kerekei az aszfalton voltak, ennek ellenére nem tolták vissza a pályára. (Tavaly Schumachert ugyan ilyen helyzetben visszatolták a Nürburgringen.) Schmacher megelőzte Buttont, Barrichello utolsó kerékcseréje után visszajött az élre. Ferrari 1-2.

Klikk a képre!
43: Barrichello vezet, Schumacher második tíz körrel a vége előtt.

47: Sorrend hat körrel a vége előtt Barrichello, Schumacher, Button, Sato, Montoya, Coulthard, Pizzonia, Fisichella. A világbajnok simán megelőzhetné Barrichellót, de ezen a hétvégén "a brazil sikerért" hajt ő is.

50: Schumacher feljött szorosan Barrichello mögé. De úgy tűnik, komolyan nem támadja.

53: Barrichello megnyerte a versenyt, Schumacher díszkíséretben jött be a második helyen. A német sokkal jobb volt, mint a brazil, a 15. helyről jött föl könnyedén a másodikra, de az elsőt meghagyta a csapattársának. Button a harmadik, majd Sato és Montoya ért célba. Baumgartner 15. lett.