Jövőre egy versenyen nyolcszor is lekörözhetik Baumgartneréket

2004.10.09. 16:03
A Minardi csapat kényszerhelyzetbe került, miután a rivális istállók közül kettő nem támogatta Paul Stoddart tulajdonos kérését: az olasz-ausztrál gárda nem indulhat 2005-ben az idei gépével. Jövőre a Forma-1-ben szabályváltoztatásokat vezetnek be, de a Minardinak nincs pénze a megfelelő autó megépítésére, mivel motort is kell szereznie az elveszített Ford erőművek helyett.
A Ford kiszállása miatt jókora lemaradás fenyegeti a Forma-1-ben szereplő Jordan és Minardi istállókat, amelyek vezetőik szerint nevetségessé válhatnak a következő idényben.

A Ford, amely a Jaguar révén van jelen a Forma-1-ben, és birtokolja a Minardinak és a Jordannek is beszállító Cosworth motorgyárat, szeptemberben közölte, hogy anyagi meggondolásokból jövőre elhagyja az autósport csúcskategóriáját.

"Nem akarok vádaskodni"

A Minardi már kérvényezte a többi istállót, hogy 2005-ben is az idei konstrukciójával indulhasson, ám Paul Stoddart csapatfőnök Szuzukában az angol újságíróknak elmondta, csak hat rivális gárda támogatja az ötletét, így meghíúsult a terve.

"Ketten ellenzik a kérésem, de nem mondom el mely istállók azok. Nagyon szeretném kiejteni a nevüket, de inkább nem vádaskodok" - nyilatkozta szombaton a menedzser.

Stoddart pedig úgy érzi, semmiképp nem lennének veszélyesek még a középmezőnyre sem: "Az FIA a szabálymódosításokkal azt szeretné elérni, hogy a kocsik mintegy három másodperccel lelassuljanak. Mi viszont már most ennyivel le vagyunk maradva".

Nincs pénz motorra és kocsira is

Mivel a Ford biztosan nem szállít senkinek motorokat a továbbiakban, a Minardinak valószínűleg saját erőforrást kell építenie. Erre legutóbb a 2001-es szezonban volt példa, ám ezúttal a gárdának nincs annyi pénze, hogy erőműveket gyártson, melyhez még új kocsira is szükség lenne. Baumgartneréknek így viszont a 2001-es konstrukcióhoz kell visszanyúlniuk, amellyel Stoddart szerint pilótáit "akár nyolcszor is lekörözhetik egy-egy versenyen".

"Röhögni fognak rajtunk"

Eddie Jordan, a másik veszélyeztetett istálló tulajdonosa is pesszimistán nyilatkozott a kilátásokról: "Hihetetlen, amit a Ford megenged magának. Több éves együttműködés után hét perc alatt közölték velünk, hogy kiszállnak, úgyhogy 2005-ben valószínűleg mindenki rajtunk fog röhögni".

Szóba került, hogy esetleg a Toyota beugrik a távozó angolok helyére, de Tomita Cutomu csapatvezető Szuzukában cáfolta a segítségnyújtást.

"A hátralévő két hónap alatt nem tudunk elkészülni az új modellel, úgyhogy sajnos túl késő. A riválisok már mind tesztelik a jövő évi fejlesztéseket."

Bár az FIA még nem tárgyalt róla, túl alacsony teljesítményű autók elindulását szinte biztosan nem fogja engedélyezni, így továbbra is veszélyben van a két kiscsapat jövője. Bernie Ecclestone, a Forma-1 irányítója a nagycsapatok harmadik autójával pótolná a kiesőket, és 2006-ban egy új istálló, a Midland is csatlakozik a sorozathoz.