'Értéktelenné válhat a Ferrari győzelme'

2004.11.12. 13:35
Több gyakorlással jobb kocsit lehet építeni, ezért a McLaren főnöke, Ron Dennis úgy gondolja, ha a Ferrari nem csatlakozik a teszteket csökkentő kilenc gárdához, a szurkolók nem fogják értékelni a sikereit.
Kedden kilenc Forma-1-es csapat megegyezett, hogy a Forma-1 költségeinek visszaszorítása, illetve a Brit és a Francia Nagydíj megmentésének érdekében a felére csökkenti a 2005-ös tesztnapjait. A megállapodás szerint az eddigi negyvennyolc helyett csak huszonnégy napot futnak a versenyhétvégéken kívül az autóik, és az így megmaradó összeg egy részét a két bizonytalan jövőjű futam megrendezésére költik.

Csak a Ferrari nem írta alá

Egyetlen istálló, a Ferrari nem volt hajlandó aláírni az egyezséget, így ők jövőre is duplaannyit gyakorolhatnak, mint a többiek, és nem támogatják a két nagydíjat sem.

A McLaren-főnök Ron Dennis szerint Todtéknak mindenképpen csatlakozniuk kellene a kilenc riválishoz, mert ha nem teszik, hiába nyernek, győzelmeiket nem fogja értékelni a közönség.

"Ha a Ferrari nem csökkenti a tesztjeit, a győzelmei egy idő után értéktelenné válnak. Több próbafutással sokkal könnyebb jó autót építeni, ezt mindenki tudja" - nyilatkozta Dennis az angol Autosport magazinnak.

"A saját terveinken dolgozunk"

A világbajnok istálló ennek ellenére továbbra is hajthatatlannak látszik. "Tartjuk magunkat az elhatározásunkhoz, nem szándékozunk csatlakozni a többiekhez. A saját költségcsökkentési terveinken dolgozunk, amelyeket ha eljön az ideje, nyilvánosságra is hozunk" - közölte a Ferrari egyik szóvivője.

Michael Schumacher csapatvezetői azt állítják, a tesztelések visszafogásával nem lehet jelentős pénzt megtakarítani. Másképp vélekedik a BMW sportigazgatója, a motorépítésért felelős Mario Theissen.

"A motorokon lehet a legtöbbet spórolni"

A szakember az augusztusi Magyar Nagydíj előtt az Indexnek azt nyilatkozta, a tesztek csökkentésével egy csapat éves költségvetésének tizenöt-húsz százalékát is meg lehetne spórolni, hiszen amely gárda többet fut a versenyeken kívül, több erőművet igényel. A Forma-1 legdrágább része pedig a motorgyártás.

"Nagyon remélem, hogy hamarosan csatlakoznak hozzánk. A Forma-1-ben a motorgyártás a legpénzigényesebb, így a tesztek csökkentése az egyik legjobb módja a takarékosságnak" - erősítette meg pénteken Theissen Frankfurtban, egy motorsport konferencián.