További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Utóbbi gárdának lehet fényesebb jövőt jósolni, ugyanis alapítója a multimilliárdos Ahmed bin Szaid Al-Maktoum olajsejk, és már az is kiderült, hogy a Mercedestől kapja a motorokat.
Saját gyár és szélcsatorna kell a sejknek
Az Egyesült Arab Emirátusokban havonta megjelenő Arabian Business című újság legutóbbi számában ráadásul azt írja, a dubai uralkodó hét év alatt százkilencvenmilliárd forintnak megfelelő összeget, egymilliárd dollárt fog fektetni az F-1-es projektbe.
A csapat bemutatásakor még arról beszéltek, hogy a Team Dubai esetleg a McLaren régi technikai központjába költözhet, ám a lap szerint a sejk saját gyárat és szélcsatornát építtet Angliában. Az előkészületek befejezte után pedig szezononként százötven millió dollárral (közel harmincmilliárd forint) segíti az istállót. Ez nagyjából a Mercedes által támogatott McLaren éves költségvetésének felel meg, de korábban privát istálló még sosem tudott ekkora összeget áldozni az F1-es sikerekért.
A Team Dubait is érdekelheti Coulthard
Pilótái még nincsenek a Team Dubainak, bár Angliában egyre több szakértő és újságíró vélekedik úgy, hogy David Coulthard vezetheti az egyik gépet. A skót mellett szól, hogy szabadon igazolható, tapasztalt, ráadásul a Mercedes-főnök Jurgen Hubbert kedvence.
Igaz, ő jövőre is versenyezni szeretne, a Williamsnél vagy a Red Bullnál még lehet is esélye - Niki Lauda utóbbihoz már be is ajánlotta őt - de már maga sem zárja ki a tesztpilóta státuszt sem.
"Természetesen versenyezni akarok jövőre is, de mindenre nyitottnak kell lennem. Ha nem kapok szerződést, akkor is vezetni akarok, nehogy kiessek a formából. Nem szeretnék úgy járni, mint Villeneuve, aki egy évig nem ült F-1-es kocsiba, és nem is sikerült a visszatérése" - nyilatkozta Coulthard az angol Autosport című lapnak.
Az élcsapatok tesztpilótaként alkalmaznák
A harminchárom éves versenyzőt a pletykák szerint szívesen alkalmazná harmadik pilótának a Renault is, sőt, Olaszországban úgy tudják, a Ferrari már fel is vette vele a kapcsolatot.
Coulthard 1994-ben a Williamsnél kezdte F-1-es karrierjét, majd 1996-ban igazolt a Mclarenhez, amelynél kilenc idényt töltött. A helyére 2005-ben Juan Pablo Montoya érkezik, ezért a szezon végén távoznia kellett az angol teamtől.