Judit
-2 °C
8 °C

Három pilótával indulna a Red Bull

2004.12.14. 15:22
A Red Bull istálló vezetői azt tervezik, hogy a 2005-ös szezonra három pilótát igazolnak. A tapasztalt Coulthard helye biztos, neki saját autója lesz, míg a másik kocsit felváltva vezetné két fiatal versenyző, Christian Klien és Vitantonio Liuzzi.
A november közepén a Jaguar istálló felvásárlásával létrejött Red Buull Racing Forma-1-es csapat vezetői azt tervezik, hogy nem a megszokott kettő, hanem három pilótával indul a team a jövő évi vb-sorozatban: szinte biztosan állandó helye lesz a harminchárom éves David Coulthardnak, a két fiatal, Christian Klien és Vitantonio Liuzzi viszont felváltva vezetnék a másik gépet.

"Coulthard leigazolása intelligens választás"

A Red Bull milliárdos tulajdonosa, Dieter Mateschitz korábban azt tervezte, a huszonéves versenyzőket ülteti a kocsikba, de az észérvek végül legyőzték az üzleti érdekeket. "Marketingszempontból két fiatal pilóta lenne a legelőnyösebb, de egy tapasztalt versenyző leigazolása mindenképp intelligensebb választás" - nyilatkozta Mateschitz az osztrák Kleine Zeitung című lapnak.

Sőt, a szintén ausztriai Kronen Zeitungnak azt is elárulta, Coulthard már Red Bull-pilótának érezheti magát: "A skóttal már megegyeztünk. Ha valakinek 13 futamgyőzelme van, ráadásul egyéniség is, akkor nem kell sokáig tárgyalni".

A skót vonzaná a jó szakembereket

David Pitchforth, a Red Bull csapatfőnöke az angol sajtónak megerősítette Coulthard igazolását, és elmondta, a volt mcLarenessel több szakember is szívesen dolgozna együtt: "A legvalószínűbb, hogy Coulthard nálunk versenyez jövőre. Ha ugyanis van egy tapasztalt emberünk, könnyebben tudok szakembereket szerződtetni".

A két fiatal, Klien és Liuzzi közül előbbi idén a Jaguárral már az F1-ben indult, míg az olasz a Forma-3000-et nyerte meg nagy fölénnyel. Elképzelhető, hogy 2005-ben ketten osztoznak egy autón.

A szabályok lehetővé teszik a pilótaváltogatást

"A szabályok megengedik, így ki is próbálhatjuk a 'kispad-rendszert'. Ez azt jelenti, hogyha az egyik versenyző épp jó formában van, ő vezet, ha teljesítménye visszaesik, esetleg hibázik, a következő futamon már a másik ülhet az autóba" - magyarázta a labdarúgásban gyakran alkalmazott módszert a Kronen Zeitungnak Mateschitz.

Korábban még nem fordult elő, hogy egy csapat szándékosan váltogassa a pilótáit, ám a raliban ez bevett szokás. A Subaru például a jövő évi szezon versenyeinek felére a napokban szerződtette a korábbi F1-es reménységet, Stephane Sarrazint.