Az F1 nézettsége esett, de még mindig a legjobbak között van

2004.12.23. 15:49
Idén esett a Forma-1-es futamok televíziós nézettsége, de a két új verseny, a Bahreini és a Kínai GP miatt a szponzorok mégis többet voltak képernyőn, mint tavaly. A támogatóknak így továbbra is megéri beszállni a sorozatba.
Idén ugyan esett a Forma-1 futamainak televíziós nézettsége, de a két új verseny miatt a szponzorok mégis többet voltak képernyőn, mint tavaly, írja évvégi elemzésében a brit Sports Marketing Surveys nevű médiapiac-kutató cég.

"Kiváló megjelenési lehetőség a Forma-1"

A támogatók logói a tavalyihoz képest 17 százalékkal több időt voltak képernyőn, a többször alkalmazott belső kamerás felvételek - amikor a pilóta szemszögéből, vagy a kocsi egyes pontjain elhelyezett kameráből látjuk a pályát - 29 százalékkal növelték az autók televíziós megjelenését. Összességében így a Forma-1 szponzorértéke 11 százalékkal növekedett.

"A Forma-1 még mindig az egyik legnézettebb sportesemény a világon, amely kiváló megjelenési lehetőséget nyújt a támogatóknak és a világmárkáknak. A szezon végére csökkentek a televíziós nézettségi mutatók, de az először megrendezett bahreini és a kínai futam kiegyenlítette az ebből következő veszteséget" - írja az SMS honlapján Nigel Geach, a cég igazgatója.

Jövőre már tizenkilenc futam lesz

Így teljesen érthető, hogy a Ferrari főszponzora, a Vodafone további két évvel meghosszabbította az istállóval kötött megállapodását, illetve, hogy a Red Bull energiaital-gyár saját csapattal kapcsolódik be a sorozatba. Szintén az F1-be tart a spanyol olajipari óriás, a Repsol és - skót lapértesülések szerint - a Johnny Walker whisky gyártója is.

A világ legnézettebb sporteseményei sorrendben az olimpiai játékok, a labdarúgó világ-, illetve Európa-bajnokságok, melyeket a Forma-1 követ. Jövőre ráadásul már még eggyel több, tizenkilenc versenyt tartanak.