A Forma-1-ből Amerikába kényszerülhet Baumgartner

2005.01.12. 16:42
Nem sikerült megállapodni a folytatásról a Minardival a Baumgartner Teamnek, így az első magyar Forma-1-es pilóta új állást keres Menedzsmentje szerint lehetséges, hogy a Jordan alkalmazza, de három csapatnál is keresnek még tesztpilótát. Az ügyeit jelenleg intéző Rick Gorne kapcsolatai révén azonban a most Champ Car néven futó egykori Indy Carba is kerülhet Baumgartner Zsolt.
Az első magyar Forma 1-es versenyző menedzsmentjének eddig nem sikerült megegyeznie a 2005-ös feltételekről a Minardival, ugyanakkor több szerződéses lehetőség is nyitott még pilóta számára a Forma 1-ben - közölte szerdán a pilóta menedzsmentje.

Az új menedzser jóban van Eddie Jordannel

#alt# "Azon dolgozunk, hogy megvalósítsuk Zsolt számára az új körülmények kínálta lehetőségeket. Továbbra is van még esélye pilótai szerződésre a Jordannél, ugyanakkor három nagycsapat tesztpilótai állása is nyitott számára. Ez a négy út áll jelenleg előttünk, ezekkel kapcsolatosan folyamatosan zajlanak az egyeztetések" - mondta Rick Gorne, Baumgartner Zsolt új menedzsere. (A régi, Frank Tamás, bár hivatalosan nem szakított vele, már nem segíti a pilótát.)

Bár a Jordannek még nincs egyetlen szerződtetett versenyzője sem, nem lesz könnyű dolga a Baumgartner Teamnek. Az ír istálló főnöke ugyan jóban van Gorne-nal, de már előre haladott tárgyalásokat folytat tavalyi két tesztpilótájával, a német Timo Glockkal és a holland Robert Doornboosszal.

Az istálló sajtófőnöke kedden ugyan elárulta, több név is van még a listán, de azt sem hallgatta el, hogy azt igazolják le, aki a legtöbbet képes fizetni a helyért. Az Index úgy tudja, Baumgartner Zsolt szezonja tavaly a Minardinál hétmillió dollárba került, míg egy évvel ezelőtt a Jordan tízet kért.

Idén a Minardi tulajdonosa, Paul Stoddart még a hétmillióból is engedett volna, ötmillióért versenyezhetett volna nála Baumgartner, de mégsem sikerült megállapodnia vele Gorne-nak. Baumgartner ennek ellenére nem csalódott, még mindig pozitívan látja Forma-1-es jövőjét.

Ki nem mondott szakítás a Minardival

"Sokat tanultam az elmúlt egy évben, és szívesen versenyeznék egy újabb szezont is a csapatnál, de nem mindenáron. Mind a technikai, mind pedig az anyagi feltételeket illetően is több olyan tényező volt, illetve van, ami finomításra szorul, és amit tisztázni kell egy újabb szerződés aláírásakor. Jó feltételekkel nagyon szívesen versenyeznék 2005-ben is a Minardinál, de egyelőre úgy tűnik, hogy nem jön létre a megállapododás. Mindez azt jelenti, hogy meg kell fontolnom azokat az egyéb lehetőségeket, melyek szerencsére az elmúlt napokban egyre inkább körvonalazódni látszanak. A Jordant leszámítva csapatneveket természetesen nem mondhatok egyelőre, de több irányban is folytatunk nagyon bíztató tárgyalásokat, és igazán érdekes lehetőségek is nyílhatnak számomra a közeljövőben" - érvelt Baumgartner.

Szavai valójában azt jelzik, szakított a Minardival. Ráadásul furcsa, hogy a Minardi technikai feltételeit is kritizálja a versenyző, annak ellenére, hogy néhány hónapja az Indexnek még azt mondta, 2005-ben az olasz istálló minden eddiginél jobb autóval indulhat.

Csak a Jordan és a Sauber maradt

#alt# Gorne szerint, ha a Jordannél sem lehetne hivatalos pilóta a védence, másik három gárdánál tesztpilótaként szívesen alkalmaznák. Kérdés, hogy hol, ugyanis a Ferrarinak, a McLarennek és a Toyotának két-két plusz pilótája is van, de van már harmadik embere a Williams-BMW-nek, a BAR-nak, Reanult-nak és a Red Bull Racingnek is. A Minardival nem tudott megállapodni a menedzsment, így már csak a Jordan és a Sauber marad. Esélyeit tovább csökkenti, hogy pénteki tesztpilóta - aki a versenyhétvégék első, tét nélküli napján köröz - nem lehet, mert az F1 szabályai szerint ezt az állást csak olyanok tölthetik be, akik kevesebb mint hat nagydíjon indultak korábban. A Jordan tavaly ha három napot futott a versenyhétvégéken kívül, így a Sauber lehet az egyetlen reális esély, bár a futamokon kívüli gyakorlásokat ők sem vitték túlzásba.

Amerika már tavaly is képben volt

Rick Gorne az amerikai együléses sorozatokban olyan sztároknak volt az ügynöke, mint Alex Zanardi vagy Gilles De Ferran, és még mindig remek kapcsolatai vannak.

"Természetesen az elsődleges célunk a megkezdett Forma 1-es út folytatása, de szerencsére az amerikai ChampCar sorozatból is érdeklődnek Zsolt iránt" - közölte szerdán.

Ez már tavaly is egy lehetőség volt a magyar számára, az F1-ből érkezett pilóták akár 1,5-2 millió dollárt is megkereshetnek a napjainkban kevésbé virágzó sorozatban évente.

Baumgartner Zsolt a Forma-1-be vágyik vissza, de a fentiek alapján egyre valószínűbb, hogy karrierje 2005-ben máshol fog folytatódni.

A Champ Car a legkevésbé népszerű amerikai versenysorozat
A Champ Car-t a sorozat fénykorában még Indy Car-nak, majd a névadó indianapolisi 500 mérföldes futam elvesztése után CART-nak hívták, ám az utóbbi években jócskán csökkent a népszerűsége. A legnagyobb pilóták és a legjobb csapatok a rivális IRL szériába vándoroltak, amely tavaly már átvette az Indy Car nevet is. A CART-ban még Alex Zanardi és Michael Andretti voltak a legnagyobb sztárok, tavaly viszont már Sebastian Bourdais és Bruno Junqueira versenyzett a bajnoki címért. Népszerűsége talán ezért is marad el a virágkorát élő NASCAR és a feljövőben lévő Indy Car mögött.