Antal, Antónia
-7 °C
0 °C

Különleges szárnyat kapott az új BAR-Honda

2005.01.17. 12:51
Vasárnap Barcelonában bemutatta új Forma-1-es autóját a BAR-Honda. A gép első szárnya egyedi kialakítású, de új a motorja és a sebességváltója is, valamint a csapatvezetésben is változás történt: ősszel a Honda majdnem ötven százalékos részesedést szerzett British American Racingből (BAR), így idén már Nick Fry vezeti az istállót.
A Toyota és a Sauber-Petronas istálló után harmadikként a BAR-Honda vasárnap bemutatta az idei világbajnokságra tervezett Forma-1-es autóját, a BAR007-et. Az eseményre Barcelonában, a montmelói pályán került sor, a legegyszerűbb módon: a garázsajtó felnyílt, Jenson Button pedig kigurult a géppel, majd megtett néhány kört.

Az autó orra változott a legtöbbet

#alt#
Tekintse meg képeinket!
A szabálymódosításoknak megfelelően változott az autó felépítése, az első és hátsó szárnyak magasabbra kerültek, a gép hátulja keskenyebb lett. A legfeltűnőbb változtatás az első légterelő, amely az orr alatt teknőszerűen bemélyed. A Sauber után így újabb csapat próbálkozik szokatlan újítással, igaz a BAR-Hondáéhoz hasonló volt a 2001-es Benetton megoldása is.

Az istálló vezetésében ősszel történtek változások. Mivel a motorszállító Honda negyvenöt százalékos részesedést szerzett a British American Racing-ben, távozott az eddigi csapatfőnök David Richards, a helyét az évekig mellette dolgozó Nick Fry vette át.

Új motor és váltó

Tavaly a BAR-Honda ugyan második lett a konstruktőrök pontversenyében, viszont versenyt még nem sikerült nyerniük. Fry legfőbb célja, hogy ezt elérje: "A 2004-es idény a gárda legsikeresebb szezonja volt, viszont valamelyest csalódottan zártuk az évet, hiszen győznünk egyszer sem sikerült. Bízunk benne, hogy a 007-es már felkerül a dobogó tetejére is".

#alt#
2001-es Benetton
Az új gép kasztnija alatt is találhatóak természetesen újítások. A legfontosabb a Honda új motorja, amelynek már két versenyhétvégét kell kibírnia. A váltót is felújították, és karbonszálas műanyaggal erősítették meg.

A pilótáknál viszont nem történt változás, az angol Jenson Button és a japán Szato Takuma is maradt, igaz, előbbi szívesebben folytatta volna a Williams-BMW-nél, de ezt a vágyát a FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) megakadályozta.

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.