További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Háromezer-hatszáz óra a szélcsatornában
A kocsi nem csak a szabálymódosítások miatt változott meg, a tervezőbrigád szinte teljesen új gépet épített. A tavalyi modellhez képest újdonság az első szárny kialakítása, amely a BAR-Hondáéhoz hasonlít, de kévésbé radikális módosítás. Az orr szélesebbé vált, a kilencvenes évek végének Mclarenjeire emlékeztet. A legnagyobb újítást a kasztnin az oldaldobozok jelentik, amelyek már szinte henger alakúak, feltűnően rövidek, és a rajtuk elhelyezett levegőnyílásnak aerodinamiaki funkciója is van, csakúgy mint a tavalyi Ferrarin. Az oldalsó diffúzer íve szintén az olaszok megoldására hasonlít.
A felső levegőbeömlő formája viszont egyedi kialakítású, csakúgy mint az oldalnézetből lépcsős hátsó szárnyé. Összességében kijelenthető, látszik, hogy a mérnökök háromezer-hatszáz órán át tesztelték az aerodinamikai elemeket a szélcsatornában. A karosszéria alatti legjelentősebb újítás a Mercedes - az eddigieknél megbízhatóbbnak mondott -, FO110R V10-es motorja.
A McLaren változtatott a legtöbbet
Korábban a Toyota, a Sauber és a BAR-Honda mutatta már be a 2005-ös autóját, de egyik sem változott meg annyira az elődjéhez képest, mint a McLarené. Az MP4/20-as totálisan új konstrukció.
Az istálló finn pilótája, Kimi Raikkönen próbálhatta ki először az új négykerekűt, és az első benyomásai pozitívak, igaz lényegeset még nem tudott mondani: "A mérnökeink többet dolgoztak ezen az autón, mint a korábbi modelleken. Időt és energiát sem sajnáltak, és ez már első látásra feltűnik".
"Lázasan dolgoztunk a sikerért"
A csapatfőnök, Ron Dennis a szokásos PR-szöveggel állt elő - "2005 sikeres év lehet nekünk, szponzorainknak és rajongóinknak is" -, de azt ő is megerősítette, hogy "az istálló lázasan dologozott a lehető legjobb autó elkészítéséért".
Talán nem véletlen, hogy Martin Withmars, a McLaren igazgatója is a szokásosnál több munkát, valamint a kasztnit tervező Adrian Newey, Mike Coughlan, Neil Oatley hármast emelte ki, akik a "tavalyitól igencsak különböző autót építettek".
Az MP4/20-as tesztelése egész héten folyik Barcelonában, előbb Kimi Raikkönnennel, majd a csapat új pilótájával, Juan Pablo Montoyával a volánnál.