Frank új pilótája veszi át Baumgartner helyét

2005.02.15. 16:24
Kedd délután elkelt az utolsó szabad Forma-1-es ülés: a Minardi szerződtette Patrick Friesachert. Az osztrák tehetség menedzsere, Frank Tamás tavaly Baumgartner Zsoltot protezsálta be az első számú autós sorozatba, idén viszont nem tehette, mert múlt novemberben a versenyző édesapja megkérte, ne foglalkozzon tovább fia F1-es pályafutásával.
Kedd délután az ausztriai Veldenben sajtótájékoztatón jelentette be a Minardi csapat vezetősége, hogy versenyzőnek szerződtette Patrick Friesachert. A múlt héten a külföldi sajtó még Nicolas Kiesát tartotta a legesélyesebbnek, hogy a decemberben leigazolt Cristijan Albers társa legyen, ám végül a huszonnégy éves osztrák lett a befutó. A megállapodás értelmében így ő vezetheti az istálló másik autóját az idei futamokon.

"Nagy lehetőséget kaptam a Minarditól"

"Legnagyobb álmom teljesül ezzel a szerződéssel, a Forma-1-ben versenyezhetek. Nagyon örülök, hogy a Minardi színeiben mutatkozhatok be a legfontosabb autós sorozatban, már sokakat ismerek az istállónál, és mondhatom, olyanok, mint egy nagy család" - nyilatkozta a hivatalos bemutatásakor Friesacher, aki múlt novemberben vezethetett életében először F1-es gépet, épp egy Minardit. - "Ha visszagondolok, mennyi későbbi klasszis kezdte pályafutását a Minardinál, azt hiszem nem is találhattam volna jobb helyet az induláshoz. Sőt, nagy megtiszteltetés nekem, hogy a csapat tagja lehetek, és arra törekszem, hogy mindig a legjobb tudásom szerint vezessem az autóikat. Nagy lehetőséget kaptam, igyekszem is maximálisan kihasználni".

A csapattulajdonos már november felfigyelt Friesacherre

A Minardi tulajdonosa már az említett novemberi teszten kinézte magának Friesachert, azonnal kijelentette, ha csak a tehetségen múlna, őt ültetné az egyik kocsijába, de sajnos az anyagiakkal is törődnie kell. A Frank Tamás vezette menedzsment viszont néhány hónap alatt megteremtette az indulás feltételeit, így Stoddart megszerezhette a pilótát.

"Boldog vagyok, hogy Patrick Friesacher karrierje nálunk folytatódik. Rátermettségéről már a tavalyi, misanói teszten meggyőzte a csapatom minden tagját: gyors, ugyanakkor kiegyensúlyozott sofőr, aki sportág technikai oldalához is ért, és jól tud együttműködni a mérnökökkel. Magabiztosan mondhatom, ő és Albers különösen erős Minardi-kettőst alkot az előttünk álló szezonban" - szólt elégedetten Stoddart.

Franknak szándéknyilatkozata volt Baumgartner szerződtetésére

A döntéssel az is abszolút biztossá vált, hogy Baumgartner Zsolt idén kimarad a Forma-1-ből, pedig a magyar menedzsmentje, és maga Baumgartner még a múlt héten is azt közölte, van remény az F1-es folytatásra.

Az Index értesülései szerint a pilóta exmenedzserének, Frank Tamásnak múlt novemberben még szándéknyilatkozata volt a Minardi tulajdonosától, Paul Stoddarttól Baumgartner szerződtetésére. A versenyző édesapja, Baumgartner Antal viszont nem sokkal később felkérte Frankot, ne foglalkozzon tovább fia F1-es karrierjével, és az angol Rick Gorne menedzserirodájára bízta Zsolt ügyeit.

Az új menedzser állította, Baumgartner a Forma-1-ben folytatja

Gorne állította, több F1-es istállóval is tárgyalt, a legkomolyabban a Jordannel, viszont a Minardival hamar megszakadt a kapcsolata. Végül a Jordan sem szerződtette Baumgartnert, de a menedzsment szerint újra felmerült a neve a Minardinál. Az Index érdeklődésére ezt az olasz-ausztrál gárdánál nem erősítették meg, inkább a dán Nicolas Kiesa aláírása tűnt valószínűnek.

Végül viszont nem ő, hanem az osztrák tehetség, Patrick Friesacher lett a hivatalos versenyző, akinek menedzsere Frank Tamás. A korábbi F3000-es pilóta szerződtetésével az utolsó szabad Forma-1-es hely is elkelt, így kialakult az F1 2005-ös mezőnye. Mindössze annyi kérdéses még, hogy a Red Bull második autóját - az első David Coulthardé - Christian Klien vagy Vitantonio Liuzzi vezetheti-e. Mindkettőjük a Red Bull Racing versenyzője, de egyiküknek meg kell elégednie a tesztpilótai állással.