Schumachert idén legyőzhetik a fiatalok

2005.03.03. 18:19
Péntek hajnalban Ausztráliában az első szabadedzésekkel elkezdődik a Forma-1-es szezon. Az elmúlt öt évben a ferraris Michael Schumacher lett a világbajnok, így ezúttal is ő a legesélyesebb a vb-címre, ám a szabályváltozások megnehezíthetik a dolgát. Az új előírásokat a téli teszteredmények alapján a Renault-nak és a McLarennek sikerült a legjobban kihasználnia, pilótáik rendre gyorsabbak voltak a ferrari versenyzőinél, igaz egy éve sem az olasz autók voltak a legjobbak a holtszezonban, végül mégis azok nyertek. A rekordhosszúságú, első alkalommal tizenkilenc futamból álló idényben több lebonyolításbeli változás is lesz: nem lehet például futam közben kereket cserélni, míg a második időmérőt már nem szombaton, hanem néhány órával a rajt előtt, vasárnap rendezik.
A 2005-ös szezont megelőző négyhónapos holtidény talán a legeseménydúsabb volt a Forma-1 történetében. Több mint féltucat pilóta váltott csapatot, két istállónál új a tulajdonos, és mindössze két alakulat tartotta meg mindkét versenyzőjét.

Negyedével csökkent a leszorítóerő

Ennél is fontosabb viszont, hogy a technikai és a versenyszabályzat is jónéhány helyen változott. A legfontosabb technikai szabálymódosítások az autó felépítésére vonatkoznak. Tavaly több súlyos baleset is történt a Forma-1-ben, ezért az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) elnöke, Max Mosley úgy gondolta, a kocsikat sürgősen le kell lassítani, nehogy tragédia történjen. Nézeteit szinte az összes pilóta, illetve csapatvezető ellenezte, ám a változtatásokra rábólintottak, mert az új rendszerrel valamelyest esélyt kaptak arra, hogy a Ferrarival szembeni lemaradásukból faragjanak.

Az új előírások szerint az első szárny a talajtól öt centiméterrel távolabb került - így tizenöt centiméterre van attól -, a hátsó légterelő pedig tizenöt centiméterrel közelebb a hátsó tengelyhez. Megváltozott a diffúzorok, és az oldaldobozok mérete, ezzel együtt a kocsik teljes hátsó felépítése. Összességében huszonöt százalékkal csökkent az autókra ható leszorítóerő, amely kisebb kanyarsebességet tesz lehetővé.

Motorcsere csak kétfutamonként


Tekintse meg képeinket!
Mindezek a módosítások a kocsik lassulását eredményezik, bár a szezon előtti teszteken volt olyan pálya, ahol az előző évi pole pozíciós időket ostromolták a legjobbak. Körrekordok nem születtek, így egy-két másodperccel várhatóan valóban lassabbak lesznek az autók, mint 2004-ben. Legalábbis a szezon elején, hiszen a fejlesztések egy pillanatra sem állnak le.

A motorokra vonatkozó előírások is változtak, igaz, ezek inkább már a versenyszabályokhoz sorolhatóak. Felépítésükben elméletileg nem változnak az erőművek, viszont a tavalyi egy helyett idén már két teljes versenyhétvégét kell kibírniuk, vagyis egy kocsiban csak minden második futam után lehet motort cserélni büntetlenül.

Megszűnik a gumicsere

Az igénybevétel így a duplájára nő, melyet mindössze néhány hónapnyi fejlesztőmunkával csak úgy lehet megoldani, ha visszavesznek a teljesítményből. Ennek ellenére a BMW és a Toyota is állítja, új erőforrásuk nem lesz gyengébb a tavalyinál. Növekedésről senki nem beszélt, így a legjobbak kilencszáz-kilencszázötven lőerő között lehetnek.

A motor persze bármikor elromolhat, és akkor ki kell cserélni, ám ezért büntetés jár. A regulák szerint ha a hivatalos időmérő, illetve időmérők előtt robban le úgy, hogy már nem javítható meg, a pilóta tíz rajthelyes büntetést kap, vagyis a később elérendő pozíciójához képest tíz hellyel rosszabbról kell indulnia.

Ha viszont a csere az időmérők után, a verseny előtt történik, a gépnek a mezőny végéről kell indulnia. Ha a versenyen történik a hiba, akkor természetesen a következő hétvégén új erőforrással indulhat az autó, ebben az esetben nem jár külön büntetés a cseréért.

Szarvasagancs és karbonszálas sebességváltó
Az aerodinamikai szabálymódosítások miatt a kocsikra ható leszorítőerő nagyjából huszonöt százalékkal csökken idén. A mérnökök legfőbb feladata a veszteség minimalizálása volt, és szinte az összes istálló előállt valamilyen újdonsággal. A Sauber a C14-es gép első szárnyán alkalmazott szokatlan vízszintes elemeket, a BAR-Honda 007-es elülső légterelője az orr alatt igen mélyre süllyed. Ez egyébként majdnem az összes autón megfigyelhető, de a BAR-on a legradikálisabb. A Ferrari az átmeneti F2004M nevű és az új, F2005-ös modelljén is az első szárny alá, középre egy kisebb szárnyacskát függesztett, és a hátsó légterelőt is egyedi módon alakította ki, hajlított elemeket alkalmazva. A McLaren MP4/20-as gépe kapta a leglátványosabb újítást, egy-egy agancsra hasonlító légterelőt a motorburkolat mindkét oldalán. A Jordan-Toyota EJ15-ön az oldaldobozok elé erősítettek kisebb aerodinamikai elemeket, míg a Williams FW27 és a Red Bull RB1 hullámos első légterelőt kapott. Az R25-ös Renault hűtését oldották meg egyedi módon, az oldaldobozok hátulján mintegy hatvan centiméter hoszan redők láthatóak.
A kasztni alatti legfontosabb újítás a sebességváltást minden eddiginél jobban lerövidítő váltórendszer, amelyet a McLaren, a Williams, a Renault és a BAR is elkészített. Különösen a BAR-Honda karbonszálas változata sikerült jól, olyannyira, hogy szabályosságát jóideig vitatták, ám végül az FIA engedélyezte a használatát. A Ferrari átmeneti modelljében még nem szerepl ez az újítás, a szakemberek szerint Schumacheréknek ebből nagy hátránya adódhat az első futamokon.

Sok szakértő szerint a legfontosabb módosítások a gumikra vonatkoznak: idén az időmérőkön és a versenyen ugyan azt a garnitúrát kell használniuk a pilótáknak, és futam közben sem lehet cserélni.

A tankolás marad

Egy versenyhétvégére összesen négy garnitúra száraz gumit kap minden pilóta. Kettőt a pénteki szabadedzésekre, ám ezek nem egyformák: ki kell választaniuk azt a keveréket, amelyet a futamon is használni akarnak. Ha ez megtörtént, a megjelölt fajtából kapnak egy készletet a szombati szabadedzésekre, illetve összesen egyet az időmérőkre és a versenyre. Defekt persze bármikor előfordulhat a futamon, és természetesen ki is lehet cserélni a sérült gumit. Ekkor sem szabad viszont új garnitúrát megnyitni, hanem a szombaton használt, majd félretett abroncsok egyikét kell felhasználni. Ha valaki szombaton kap defektet, azt a péntekiekből pótolhatja.

Rettentően fontos viszont, hogy a versenyen nem lehet egyszerre tankolni és kereket cserélni, így ha valaki szerencsétlenül jár, és megsérül egy gumija, be kell iktatnia egy extra boxkiállást.

Esőben engedélyezett a csere

Ha viszont esik, és a versenybírák esős versenynek nyilvánítják a futamot, fel lehet tenni esőgumikat. Ezek sokkal rövidebb távot bírnak, mint a szárazgumik, ezért le is lehet őket cserélni.

Ritka viszont, hogy egy futamon végig esőgumikat kelljen használni, az FIA látszólag felkészült arra is, ha száraz kezdés után ered el az eső, majd eláll, és ismét felszárad a pálya. Ebben az esetben föl lehet tenni az esőgumikat, de a következő, száraz cserénél újra azokat kell föltenni, amelyekkel a futamot kezdték. Ha esetleg ismét eleredne, majd száradna, a műveletet meg lehet ismételni új vizes, de a régi száraz abroncsokkal.

Pluszteszt a tavaly gyengélkedő McLarennek

A 2005-ös versenynaptár
Az F1 ötvenöt éves történetében még sosem rendeztek tizenkilenc versenyt egy szezonban. A Magyar Nagydíj időpontja három héttel előrébb került, július 31-re, eddigi helyét a naptárba első alkalommal bekerült Török GP vette át.
március 6.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
március 20.: Malajziai Nagydíj, Sepang
április 3.: Bahreini Nagydíj, Szahír
április 24.: San Marinó-i Nagydíj, Imola
május 8.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 22.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
május 29.: Európa Nagydíj, Nürburgring
június 12.: Kanadai Nagydíj, Montreal
június 19.: Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis
július 3.: Francia Nagydíj, Magny-Cours
július 10.: Brit Nagydíj, Silverstone
július 24.: Német Nagydíj, Hockenheim
július 31.: MAGYAR NAGYDÍJ, HUNGARORING
augusztus 21.: Török Nagydíj, Isztambul
szeptember 4.: Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 11.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 25.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
október 9.: Japán Nagydíj, Szuzuka
október 16.: Kínai Nagydíj, Sanghaj

Továbbra is két gumiszállító, a Michelin és a Bridgestone látja el a tíz csapatot. A Michelin idén a Saubert is megszerezte, így japán riválisa már csak a Ferrarinak, a Jordannek és a Minardinak szállít.

Ez természetesen előnyt jelenthet a francia gyártó támogatta hét gárdának, főleg azok után, hogy a téli szünetben a Michelin ledolgozta tavalyi hátrányát, sőt, előnybe is került. A hét csapat közül a McLaren különösen jó helyzetbe került, köszönhetően tavalyi gyenge teljesítményének. A wokingi team csak ötödik lett a konstruktőrök pontversenyében, így a Jordannel, a Sauberrel, a Minardival, a Red Bull-lal és a Toyotával együtt egy harmadik autót is indíthat a pénteki szabadedzéseken. (Ezt a lehetőséget a Sauber valószínűleg nem fogja kihasználni.)

A Ferrari a legesélyesebb, de

Azt, hogy ki lesz idén a világbajnok, lehetetlen megjósolni, egyelőre csak a téli teszteredményekből következtethetünk. Az biztos, hogy a Ferrari és Michael Schumacher a legnagyobb esélyes, annak ellenére, hogy a gyakorlásokon nem brillíroztak a vörös autók. A Mclaren-Mercedes és a Renault pilótái viszont igen, ők az összes teszthelyszínen, Barcelonában, Valenciában és Jerezben is gyorsabbak voltak a világbajnoknál.

Mindkét gárda versenyzői ennek ellenére is nagyon visszafogottan nyilatkoztak, mert tudják, a Ferrarit leírni egyenlő lehet a vereséggel. A McLarennél pedig valójában semmi probléma nem volt a teszteken, míg az új Renault-nál azért mutatkoztak megbízhatósági gondok.

A McLaren és a Renault lehet a kihívó

A Ferrarinál maga Schumacher is elismerte, hogy az idei holtszezonban nem voltak olyan jók, mint az utóbbi években, és ezt nem lehet csak arra fogni, hogy folyamatosan versenyszimulációkat futottak és a gumikat próbálgatták. Az első két futamon ráadásul egy hibrid autóval, a tavalyi gép fejlesztett változatával, az F2004 M-mel indulnak, a múlt héten bemutatott F2005-öt a tervek szerint csak az ötödik nagydíjon vetik be, bár szükség esetén már a harmadikon is bemutatkozhat.

A riválisok mindannyian az új kocsijukkal állnak föl már az idénynyitón is. Emiatt előnyben lesznek, igaz, csak a McLaren és a Renault tűnik valójában esélyesnek a Ferrari legyőzésére. A BAR-Honda felemás teljesítményt nyújtott a teszteléseken, Jenson Button hol a leggyorsabb volt, hol a középmezőnyben végzett, míg csapattársa, Takuma Szato semmi különöset nem tudott felmutatni.

A Toyota máris frissített

A Williams-BMW jóval gyengébbnek tűnt, és maguk a pilóták is elismerték, hogy az FW27-es egyelőre nem egy nyerő konstrukció.

A rajtsorrend csak néhány órával a futam előtt alakul ki
Az új lebonyolítási rend szerint a versenyhétvégék pénteki napján két szabadedzés lesz, amelyen a tavalyi vb-n 5-10. helyen végzett istállók egy harmadik autót is indíthatnak, a volán mögött a tesztpilótájukkal. Szombat délelőtt szintén két tréning lesz, majd következik az első időmérő, amelyen minden kocsi egy mért kört tehet meg. Vasárnap délelőtt rendezik a második, szintén egykörös kvalifikációt, és a két forduló átlagolt eredménye adja ki a pilóta helyét a rajtrácson. A futam a szokottnak megfelelően vasárnap kora délután, általában két órakor rajtol.
Az RTL Klub a szombati időmérőt szinte mindig élőben közvetíti, a vasárnapiról vagy élőben, vagy a futam előtt nem sokkal összefoglalóban számol be. A versenyeket élőben adják, csakúgy, mint a német RTL televízió, amely még a két kvalifikációt is egyenes adásban sugározza.
Az Ausztrál GP időrendje (magyar idő szerint) Péntek
01:00 - 02:00 óra 1. szabadedzés
04:00 - 05:00 óra 2. Szabadedzés
23:00 - 23:45 óra 3. Szabadedzés
Szombat
00:00 - 01:00 óra 4. Szabadedzés
03:00 óra 1. Időmérő
Vasárnap 00:00 óra 2. Időmérő
04:00 óra A futam rajtja

Óriási meglepetés lenne, ha a fentieken kívül más istálló is tudna versenyt nyerni. A Sauber-Petronas ugyan felkészültnek tűnik, de a legjobb középcsapat titulusnál jobbra idén sem számíthat.

A svájciak legnagyobb üldözője a Toyota lehet, amely viszont új pilótakettősével - Ralf Schumacher-Jarno Trulli - és rekordköltségvetésével dobogós eredményekre számít. Az új kocsit, a TF105-öst viszont máris teljesen át kellett alakítani, és a második, malajziai futamra az átépítettet is megújítják. A pénz nem számít, a mezőny legjobban fizetett szakembere, a technikai igazgató Mike Gascoyne szabad kezet kapott.

Új tulajdonos a Jordannél, feltűnt a Red Bull

A Jordant február elején felvásárolta egy kanadai-orosz mágnás, Alex Shnaider, ám a szezonra már nem volt ideje felkészülni, így a team a 2003-as autójának valamelyest módosított változatával, és két fizetős pilótával indul. Szerencséje, hogy Eddie Jordan, a korábbi tulajdonos még tavaly megállapodott a Toyotával, így a motorjuk jobb lesz, mint az enyhén, vagy még annyira sem fejlesztett Cosworth.

A Minardi továbbra is a legkisebb költségvetésű gárda marad, Cosworth motorokkal, viszont két fiatal, ütőképes pilótával. A holland Cristijan Albers és az osztrák Patrick Friesacher egyaránt tehetséges, különösen utóbbitól várhatnak sokat. Persze csak annyit, amennyit az autója lehetővé tesz.

A mezőny egyetlen új csapata a Red Bull Racing, amely a Jaguar utódja, és a világhírű üditőital-gyártó Dieter Mateschitz vezetésével jött létre. Az osztrák milliárdosnak sikerült megtartania a Cosworth-motorokat és szerződtetnie egy sztárpilótát, David Coulthardot. Velük szinte biztosan a középmezőnyben lesznek, bár Sir Frank Williams például az idény meglepetését várja tőlük.

Magyar pilóta idén nem indul a Forma-1-ben, az eddigi egyetlen szereplő, Baumgartner Zsolt a tavalyi, bemutatkozó éve után leginkább új menedzsmentjének hibái miatt ezúttal nem talált helyet magának egyik istállónál sem. Helyét a Minardinál épp eltanácsolt menedzsere, Frank Tamás új támogatottja, Patrick Friesacher veszi át. Az egyetlen magyar érintettségű pilóta az F1-ben az izraeli származású, Magyarországon élő Chanoch Nissany lesz, aki a futamok közötti időszakokban fog tesztelni.

Legyőzhető-e Michael Schumacher

Az igaz szenzáció persze az lenne, ha jövőre nem Michael Schumacher Ferrariján lenne az egyes rajtszám. Ez nem is elképzelhetetlen, de egy éve ilyenkor sem volt az, mégis újabb címvédés lett a vége.

Két nappal a szezonkezdet előtt megkérdeztünk néhány magyar Forma-1-es szakértőt, mit várnak a szezontól. Mint kiderült, ők is számítanak arra, hogy a Ferrarit, illetve Michael Schumachert idén megszoríthatják, ám szerintük is korai lenne kijelenteni, hogy 2005 a trónfosztás éve lesz.

"A Renault vagy a McLaren akár világbajnok is lehet"


Klikk a képre!
"Mindenképpen szorosabb évet várok, mint tavaly, az idei szezon olyan lehet, mint 2003 volt, amikor Michael Schumacher csak az utolsó futamon lett világbajnok" - mondta Wéber Gábor, az RTL Klub szakkommentátora, a magyar nyelvű F1Racing című újság főszerkesztője. - "Ennek ellenére úgy gondolom, hogy a Ferrarit idén sem győzik le, igaz, az első futamokon megelőzhetik őket. Mindenképpen számítok a Renault és a McLaren mind a négy pilótájára, ők még arra is képesek lehetnek, hogy vb-t nyerjenek. A tavalyi meglepétéscsapat, a BAR szerintem kicsit visszaesik, de az új váltójukkal akár két tizedet is nyerhetnek körönként, ezért futamgyőzelemre képesek lehetnek ők is. A mezőnyből a Toyota évek óta rengeteget költ, de nekem úgy tűnik, hogy idén sem jön össze nekik a jó szereplés".

Az igazi verseny csak Európában kezdődik?

A legtapasztaltabb magyar F1-es szakíró és kommentátor, Dávid Sándor szerint idén megszakadhat a Schumacher-dominancia:"Végtelen sorozatok nincsenek, idén jobb esélyük van az ellenfeleknek, hogy legyőzzék a Ferrarit, de egyelőre még nem verték meg őket. A téli tesztekből szerintem nem lehet pontosan következtetni az erőviszonyokra, sőt, szerintem az első három versenyből sem. Az első igazi megmérettetés az imolai, már európai futam lesz, úgy vélem, itt vetik be először a legújabb technikai megoldásokat a csapatok. Mindenképpen számítok a Renault és a McLaren jó szereplésére, különösen Fisichellától és Raikkönentől várok sokat. De drukkolok a fiatal minardis Patrick Friesachernek is, ő lehet a jövő embere. A legtöbbet költő Toyota egyelőre bizonytalannak tűnik, de a szezon végére kiderül, hogy sikeresek lehetnek-e, vagy végleg kudarcot vallanak".

Palik továbbra is Ferrari-sikert vár


A Dakar-rali legjobb magyar helyezettje, az RTL Klub kommentátora, a Hungaroring Rt. elnöke, Palik László továbbra is Ferrari-uralomra számít. "Kis esélyt látok arra, hogy legyőzzék Michael Schumachert és a Ferrarit, mivel tavaly is ők voltak a legjobbak, így az idei felkészülésre is nekik volt a legtöbb idejük. Ahogy már évek óta mindig, ismét nem az új kocsijukkal kezdik a szezont, ami szerintem része a stratégiájuknak. Az első futamokon felmérik, mit tudnak a többiek, így jobban alkalmazkodhatnak a követelményekhez. Számítok a Renault és a McLaren jó szereplésére, nagyon erős versenyzőik és jó kocsijuk van. A szezon végére kijöhet a lépés a Toyotának, meglepetéseket a Red Bulltól várok. Utóbbinak nagyon jó a pilótakettőse, a tapasztalt Coulthardot jól kiegészíti az ambíciózus Klien és Liuzzi".

A gumik is rengeteget számíthatnak

"A téli teszteknek szerintem nem nagyon lehet hinni, de ahogy tavaly a BAR tűnt erősnek a felkészülés során, idén a McLaren és a Renault produkált kiugró eredményeket" - mondta Farkas Péter , az a5.hu és az Autó-motor magazin szakírója. - "A két istálló közül, a háromautós szabály következtében a McLaren esélyei jobbak, de a Ferrarit sohasem lehet leírni. Igaz, az ő autójukat nem kifejezetten a 2005-ös szabályokhoz tervezték, viszont legalább tökéletesen ismerik. Az élcsapatok közül a Williams és BAR tűnik kevésbé felkészültnek. További bizonytalanság, hogy az első versenyeken akár óriási különbség is lehet a Bridgestone és a Michelin, illetve partnereik között. Az új szabályok a megszokottnál is kiszámíthatatlanabbá tették a helyzetet, tehát csak az a biztos, hogy semmi sem biztos".

Schumacher a szezon végén akar első lenni
Ferrari
Michael Schumacher: "Lehet, hogy Melbourne-ben még nem nyerünk, de nem egy futamon dől el a vb. A végső sikerhez az egész szezonra kiterjedő stratégia kell".
Rubens Barrichello: "Már egy ideje érezzük, hogy Melbourne-ben szenvedni fogunk, a kezdés nem lesz könnyű. De végül is mi a Ferrari vagyunk, és mindig győzni akarunk".
Renault
Fernando Alonso: "Jól felkészültünk, de a melbourne-i pálya nem fekszik nekünk. Megbízhatósági problémáink vannak, de a kocsi mindenhol versenyképes lesz. Persze a Ferrari a legesélyesebb".
Giancarlo Fisichella: "Ausztráliában mi leszünk a legesélyesebbek, mivel a teszteken mindenhol a leggyorsabbak voltunk".
BAR-Honda
Jenson Button: "A Ferrari nem nyerhet örökké, a célom, hogy a dobogó tetejéről nézzek le Schumacherre".
Takuma Sato: "Egyelőre nem hiszem, hogy tudunk futamot nyerni, de júniusra már összeállhat az új autó".
McLaren-Mercedes
Juan Pablo Montoya: "Nem mondom, hogy én vagyok a leggyorsabb pilóta a mezőnyben, de nem is vagyok gyengébb, mint a többiek. Alig várom már, hogy elkezdődjön a szezon, szerintem a gumik dönthetik el a vb-t".
Kimi Raikkönen: "A teszteken minden jól ment, remélem a továbbiakban sem lesz gond. Montoyával remekül kijövünk, jó szezonra számítok".
Williams-BMW
Nick Heidfeld: "Az egyik legjobb csapathoz szerződtem, ezzel részben elértem a célom, ám most már a pályán is bizonyítani akarok".
Mark Webber: "Nem reális, hogy a győzelemről beszéljek, Ausztráliában nem valószínű, hogy a dobogó tetején leszek. Azt hittük, jobb lesz az új kocsink".
Sauber-Petronas
Jacques Villeneuve: "Nincs rajtam semmi nyomás, az autó pedig jónak tűnik. Persze, hogy mennyire, az csak az első futamon derül ki".
Felipe Massa: "Világbajnok csapattársat kaptam, ami nagy kihívás. Nem lehetetlen viszont legyőzni őt, hiszen az autó nagyon fekszik nekem".
Toyota
Ralf Schumacher: "A dobogón a Renault, a McLaren és a Ferrari fog végezni, ebben a sorrendben. Toyota? Az első tízben leszünk".
Jarno Trulli: "Nagyjából versenyképesek vagyunk. Az új autót átalakítottuk, és sokkal jobb lett, reménykedünk a jó eredményekben".
Red Bull-Cosworth
David Coulthard: "Ha eddig nem lettem világbajnok, már ez után sem leszek, de meglepetésekre képes lehet a csapat".
Christian Klien: "Már annak is örülök, hogy én ülhetek az egyik Red Bull-kocsiban. Az autó jó, motivált vagyok".
Jordan-Toyota
Narain Karthikeyan: "India hamarosan F1-es futamot fog rendezni, ennek első lépése, hogy én a sorozatba kerülhettem. Örülök, hogy itt lehetek, és várom a rajtot".
Tiago Monteiro: "A Forma-1-es szerepléssel elértem a célom, kíváncsian várom az első futamot".
Minardi-Cosworth
Patrick Friesacher: "Nem tudom, milyen lesz az első futam, hiszen még sosem vezettem ilyen hosszú távot. Lehet, hogy kissé rázos lesz, majd meglátjuk".
Cristijan Albers: "Évek óta erre a lehetőségre vártam, Ausztráliában, majd a továbbiakban is igyekszem a maximumot nyújtani. A Jordannel felvehetjük a harcot".