Natália
-3 °C
7 °C

Michael Schumacher volt a leglassabb

2005.03.05. 06:21
A Renault-val induló Giancarlo Fisichella volt a leggyorsabb az Ausztrál Nagydíj szombati, első időmérőjén, amely szinte végig vizes pályán zajlott. Néhány percre száradt csak föl az aszfalt, épp amikor az olasz pilóta teljesíthette mért körét, így óriási előnye volt a többiekkel szemben. A hétszeres világbajnok Michael Schumachernek nem volt szerencséje, akkor volt a legnedvesebb a pálya, amikor ő ment, így pillanatnyilag a tizennyolcadik helyen áll.
A pénteki, száraz időben lezajlott szabadedzések után szombaton eső kavarta meg a sorrendet az Ausztrál Nagydíj első időmérőjén.

Az Ausztrál GP első időmérőjének végeredménye
1 G. Fisichella Renault 1:33.171
2 J. Trulli Toyota 1:35.270
3 M. Webber Williams 1:36.717
4 J. Villeneuve Sauber 1:36.984
5 C. Klien Red Bull 1:37.486
6 D. Coulthard Red Bull 1:38.320
7 N. Heidfeld Williams 1:39.717
8 J. Button BAR 1:41.512
9 N. Karthikeyan Jordan 1:44.357
10 K. Räikkönen McLaren 1:44.997
11 JP. Montoya McLaren 1:45.325
12 R. Barrichello Ferrari 1:45.481
13 T. Monteiro Jordan 1:46.846
14 F. Alonso Renault 1:47.709
15 C. Albers Minardi 1:47.708
16 P. Friesacher Minardi 1:50.864
17 R. Schumacher Toyota 1:51.495
18 M. Schumacher Ferrari 1:57.931
19 F. Massa Sauber idő nélkül
20 T. Sato BAR idő nélkül
Idén a szombati és a vasárnapi, egyaránt egykörös kvalifikáció összesített eredménye adja meg a rajtsorrendet a futamokon, így az ezúttal leggyorsabb, igen szerencsés Giancarlo Fisichella nagy lépést tett az első rajtkocka megszerzése felé.

A hétszeres világbajnok Michael Schumacher viszont épp ellenkezőleg: neki kellett a legvizesebb pályán megtennie a mért körét, így a leglassabbnak bizonyult.

Fisichella száraz gumikkal indulhatott

A pilóták az előző futam, a 2004-es szezonzáró Brazil GP befutási rendjének fordított sorrendjében mentek a pályára, de az időmérőt az újoncok - a Minardi és a Jordan versenyzői - kezdték.

Mivel a csapadék alig félórával korábban állt csak el, nekik még igen nedves aszfalton kellett körözniük, ám az a napsütés miatt gyorsan száradt.

A Toyotás Jarno Trulli esőgumikon vette át a vezetést, ám a kettővel utána következő Giancarlo Fisichella már száraz abroncsokat választott, és könnyedén, mintegy két másodperces előnnyel az élre állt.

Schumacherék balszerencséje


Klikk a képre!
Alig hogy befejezte viszont a fordulóját, ismét zuhogni kezdett, így ellenfeleinek újra nedves körülmények között kellett futniuk. A legszerencsétlenebbül a hétszeres világbajnok Michael Schumacher járt, neki kellett a legvizesebb pályán teljesítenie a körét, amely huszonnégy másodperccel lett rosszabb Fisichelláénál. Ezzel természetesen a vb-címvédő ferraris az utolsó helyre került. Épp öccse, Ralf Schumacher mögé, akit szintén 'elkapott' az eső. (Csupán Felipe Massát és Takuma Satót előzik meg, de ők nem teljesítették a körüket, előbbi visszament a boxba, utóbbi kicsúszott, ami miatt néhány percre a tréninget is leállították.)

Szinte biztosan Renault indulhat az élről

A továbbiakban még egyszer eleredt, majd a meleg és a napsütés miatt újra száradni kezdett, ám a Renault-pilóta legjobbjához senki nem tudott még csak közel kerülni sem.

Sikerével Fisichella kvázi megszerezte a legjobb rajthelyet, hiszen legközelebbi üldözőjével, Trullival szemben is két másodperc előnye van, amely száraz pályán biztosan elég lesz neki ahhoz, hogy megtartsa a legjobb pozíciót. Ha csak nem szól közbe újra az eső, ám vasárnapra a meteorológusok nem várnak csapadékot.

A Minardi főnöke mindenkit átvert
A Minardi kétnapos huzavona után pénteken elérte célját, Victoria állam legfelsőbb bírósága engedélyezte a csapatnak, hogy a 2004-es szabályok szerint épített autójával vegyen részt az első 2005-ös futamon, ám a gárda végül nem élt ezzel a lehetőséggel. Paul Stoddart csapatfőnök végül fölszereltette a kocsira az idei előírásoknak megfelelő elemeket, és elárulta, valódi célja az volt, hogy egy bíróság mondja ki, a múlt őszi szabálymódosítások bevezetése nem a megfelelő módon történt, és ezzel bebizonyítsa, a Forma-1-nek szervezettebb és átláthatóbb irányításra van szüksége.
"Vízválasztónak nevezném a bíróság határozatát, amely az FIA ellen döntött. Nem volt értelme tovább mennünk, mert világossá vált, hogy jobb irányítókra és stabilabb szabályokra van szükségünk" - nyilatkozta Stoddart. Mivel a döntéssel a Minardi milliárdos tulajdonosa elérte célját, nem volt értelme tovább feszíteni a húrt az FIA-val (Nemzetközi Autós Szövetség) szemben - amely megtiltotta, hogy a gárda induljon az Ausztrál GP pénteki tréningjein -, és ő is alkalmazkodott a regulákhoz. Vagyis a Minardi kétnapos melbourne-i botránya csak színjáték, az FIA és különösen az elnök, Max Mosley elleni hadjárat része volt. És nem mellékesen kiváló reklámkampány a Forma-1 legkisebb csapatának.