Natália
-3 °C
7 °C

Alonso nyert, a Ferrari eltűnt az élmezőnyből

2005.03.20. 07:45
A Renault spanyol versenyzője, Fernando Alonso rajt-cél győzelmet aratott a Malajziai Nagydíjon. Története legjobbját érte el a Toyota, melynek Jarno Trulli megszerezte első dobogós helyét. A Ferarri viszont rettentő gyengén szerepelt, Barrichellót le is körözték, míg Michael Schumacher csak hetedikként tudott befutni.
A Renault spanyol versenyzője, Fernando Alonso nyerte a Malajziai Nagydíjat. Húsz másodperc körüli hátránnyal Jarno Trulli futott be másodikként, a harmadik Nick Heidfeld lett. A Ferrari gyengén szerepelt, Rubens Barrichellót le is körözték, mielőtt kiállt volna, Michael Schumacher hetedikként ért célba.

Több remek előzés is volt


Tekintse meg képeinket!
Az idei második futam az ausztrál idénynyitónál jóval látványosabb küzdelmet hozott, volt öt kör, amely alatt az élmezőnyben előzgették egymást a pilóták. Mark Webber előbb az őt aggresszíven előzni próbáló Ralf Schumacherrel koccant össze, és pillanatokra Heidfeld eléje került. Az ausztrál megtartotta viszont a pozícióját a toyotás előtt, sőt, a célegyenes végén csapattársa előzési kísérletét is visszaverte. Ekkor még Ralf Schumacher is elment Heidfeld mellett, de a williamses néhány kanyarral később visszaelőzte.

Webber néhány körrel később Fisichellával is ütközött: a harmadik helyért megelőzte az olaszt, aki visszatámadott, de belecsúszott a Williams-BMW-be. Mindketten a pálya mellett végezték.

A dobogóra került Heidfeld könnyedén megtartotta a posztját a célig, és Ralf Schumacher is csak a kasztni problémái miatt került hátrébb ötödiknek - első szárnyat kellett cserélni az autóján és le is szakadt egy darab a kasztniról.

A Red Bull már a Ferrarit is verte

A Malájziai Nagydíj végeredménye
1 F. Alonso Renault 1:31:33.736
2 J. Trulli Toyota + 24.327
3 N. Heidfeld Williams + 32.188
4 JP. Montoya McLaren + 41.631
5 R. Schumacher Toyota + 51.854
6 D. Coulthard Red Bull + 1:12.543
7 M. Schumacher Ferrari + 1:19.988
8 C. Klien Red Bull + 1:20.835
9 K. Räikkönen McLaren + 1:21.580
10 F. Massa Sauber + 1 kör
11 N. Karthikeyan Jordan + 2
12 T. Monteiro Jordan + 3
13 C. Albers Minardi + 4
Nem értek célba: 14 R. Barrichello Ferrari + 6
15 G. Fisichella Renault + 19
16 M. Webber Williams + 19
17 J. Villeneuve Sauber + 30
18 J. Button BAR + 54
19 A. Davidson BAR + 54
20 P. Friesacher Minardi + 54
Juan Pablo Montoya nyugodt vezetéssel hozta be negyediknek a McLaren-Mercedest, csapattársa, Kimi Raikkönen viszont szerencsétlenül járt, durrdefektet kapott, így csak kilencedik lett.

Újra remekelt a Red Bull, David Coulthard hatodikként ért be, Michael Schumacher előtt, míg Christian Klien alig egy másodperccel a végzett a világbajnok mögött. Mindketten megelőzték - szinte letolták a pályáról - Barrichellót.

A Bridgestone gumi nem bírta a hőséget

A Ferrari a harmincöt fokos hőségben gumiproblémák miatt egy pillanatig sem volt versenyben a dobogóért, az is bravúr, hogy Schumacher képes volt két pontot megkaparintani. A két hét múlva következő Bahreini GP-n biztosan az új Ferrarival indul a gárda.

Kezd összeállni a Toyota

Két év sikertelenség után a négyszáz millió dolláros rekordköltségvetéssel induló Toyota is kezd összeállni: Trulli második helye egy pillanataig sem volt veszélyben, és Ralf Schumacher is jól ment. Természetesen van még min javítani, de már így is rengeteget fejlődött a gárda január óta.

A Renault-nak viszont semmin nem kell változtatnia, két futamból kettőt nyertek, Alonsóval vezetik a pilóták pontversenyét - spanyol sofőr még sosem volt ilyen jó pozícióban - , és a konstruktőrök között is az élen állnak.

Nyilatkozatok a futam után
Fernando Alonso:"Nagyon kemény verseny volt, főleg a nagymeleg miatt. Ráadásul a kulacsom is eldugult, így nem tudtam eleget inni a futam közben. Szerencsére ez volt viszont a legnagyobb problémám. Az autó annyira jó volt, hogy sosem kellett maximálisan meghajtanom, mivel Trulli is lassult, én is igyekeztem kímélni a gumijaimat. Az utolsó tizenöt-húsz kör rettentő lassan telt, az volt a legnehezebb, hogy kibírjam a célig. De a lényeg, hogy most már a Renault kell legyőznie annak, aki nyerni akar".
Jarno Trulli: "Nagyon jól rajtoltam, majd követtem Alonsót, de idővel az lett a célom, hogy a második helyet megtartsam. Vigyáztam a gumikra és az autóra is. A motorral még ebben a melegben sem volt semmi gond, nagyon örülök, hogy én hozhattam a Toyotának az első dobogós helyezést".
Giancarlo Fisichella: "Az autó az elején jól ment, de elveszítettem egy-két fontos kisebb alkatrészt, és egyre nehezebb lett a pályán tartani a gépet. Webbert későn vettem észre a külső íven, és már nem tehettem semmit, belecsúsztam a Williamsbe. Azt hittem, vissza tudom venni a pozíciómat."
Nick Heidfeld: "Kiválóan rajtoltam, majd több helyet javítottam az előzésekkel. A futam közepén izgalmas szituációba keveredtem, amikor hárman harcoltunk a negyedik helyért. Akkor még nem sikerült előrelépnem, de később szerencsém volt Fisichella és Webber csatájánál."
Mark Webber : "Úgy hallottam, Fisichellának már gondjai voltak a kocsijával, amikor megpróbált visszaelőzni engem. Semmi értelme nem volt próbálkozni, hülye manőver volt tőle."
Michael Schumacher: "Gondjaink voltak a gumikkal, de nem szabad bűnbakot keresnünk. Együtt győztünk, együtt is veszítünk, bár az igaz, hogy az abroncsokra megoldást kell találnunk. Nem tehetünk mást, dolgoznunk kell. A múltban is voltunk már hasonló helyzetben, de sikerült kilábalnunk, és a Forma-1-ben nagyon gyorsan változhatnak az erőviszonyok."

A Malajziai GP körről körre

Nem változott az első három sorrendje a szombatihoz képest a vasárnapi, második időmérőn, így Fernando Alonso, Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella indulhatott a mezőny elejéről a Malajziai Nagydíjon.

Ők megtartották helyezésüket, ám Kimi Raikkönen és Michael Schumacher is visszesett: előbbi a hatodik, utóbbi csak a tizenharmadik kockáról vághat neki a futamnak.

Patrick Friesacher Minardijában motort cseréltek, így ő, és nem csapattársa, Albers indul az utolsó helyről. Sepangban az idő rettentő forró és párás, mintha köd lenne.

A Malajziai Nagydíj rajtsorrendje
1 F. Alonso Renault 3:07.672 2 J. Trulli Toyota 3:07.925
3 G. Fisichella Renault 3:08.448
4 M. Webber Williams 3:08.904
5 R. Schumacher Toyota 3:09.007
6 K. Räikkönen McLaren 3:09.483
7 C. Klien Red Bull 3:09.589
8 D. Coulthard Red Bull 3:09.700
9 J. Button BAR 3:09.832
10 N. Heidfeld Williams 3:09.917
11 JP. Montoya McLaren 3:10.090
12 R. Barrichello Ferrari 3:11.502
13 M. Schumacher Ferrari 3:11.633
14 F. Massa Sauber 3:11.884
15 A. Davidson BAR 3:11.890
16 J. Villeneuve Sauber 3:12.995
17 N. Karthikeyan Jordan 3:17.656
18 T. Monteiro Jordan 3:17.962
19 P. Friesacher Minardi 3:21.186
20 C. Albers Minardi 3:23.001

8.00: Mindegyik autó elindult a felvezető körre.

Rajt: Az első hat megtartotta helyét.

1. kör: A Ferrarik közül Barrichello a tizenkettedik helyen maradt, Michael Schumacher tizennegyediknek esett vissza.

2. kör: A célegyenes végén Button megelőzte Raikkönent, így ő a hatodik.

3: Button motorja tönkrement, az angol megpördült, majd füstölgő motorral tovább indult. Kiállt viszont szintén motorhibával csapattársa, Anthony Davidson, míg Friesacher kipördült. A két Honda egy körön belül kiesett, Button is a pálya mellé parkolt.

7: Alonso kezd meglógni az élen, Trulli és Fisichella együtt vannak, majd jön kissé lemaradva Webber és Ralf Schumacher. Mögöttük Raikkönen, Heidfeld, Coulthard, Klien, Montoya, Barrichello, Massa és Michael Schumacher a sorrend. A világbajnok a tizenharmadik.

8: Alonso már több mint öt másodperccel vezet, M. Schumacher hátránya fél perc körül van, és képtelen elmozdulni a tizenharmadik helyről.

9: Monteiro megelőzte Alberset, így már ő a tizenhatodik. Alonso fél másodperccel gyorsabb Trullinál is.

15: Köröznek a pilóták, változás nincs.

18: Monteirót körözte az élmezőny, a portugál jordanes mindenkit feltartott. Ralf Schumacher rá is ment Webberre.

19: Klien az első tankoló.

A világbajnokság állása
Pilóták
1 F. Alonso Renault 16 pont
2 G. Fisichella Renault 10
3 R. Barrichello Ferrari 8
= JP. Montoya McLaren 8
= D. Coulthard Red Bull 8
= J. Trulli Toyota 8
7 N. Heidfeld Williams 6
8 M. Webber Williams 4
= R. Schumacher Toyota 4
10 C. Klien Red Bull 3
11 M. Schumacher Ferrari 2
12 K. Räikkönen McLaren 1

Konstruktőrök
1 Renault 26 pont
2 Toyota 12
3 Red Bull 11
4 Ferrari 10
= Williams 10
6 McLaren 9

20: Ralf Schumacher és Heidfeld is tankoltak.

21: A vezető Alonso és Trulli is tankolt. Fisichella vezet.

22: Fisichella szintén üzemanyagot vett fel, Webberrel együtt.

23: Raikkönen futotta a leggyorsabb kört, vezet, de még tankolnia kell. Montoya tankolt.

24: Raikkönen szintén tankolt, majd Michael Schumacher is. A Ferrari nagyon le van maradva az élmezőnytől.

25: Raikkönen defektet kapott, szétrobbant a jobbhátsó gumija, ki kell jönnie lecseréltetni. De szigorúan csak a sérült gumi helyett tehetnek föl újat. Barrichello jött tankolni.

26: Raikkönennek kellett kipróbálnia a kerékcserére vonatkozó új előírást. Rengeteg időt veszített.

27: Az élen visszaállt a sorrend, Alonso, Trulli, Fisichella. Villeneuve kicsúszott és feladta.

28: A továbbiakban sem sokat változott a sorrend, eltűnt Raikkönen, de maradt a Webber, R. Schumacher, Heidfeld felállás, de Montoya feljött Barrichello és Coulthard elé hetediknek.

33: Webber, Ralf Schumacher és Heidfeld csatáztak, melynek végén a két német helyet cserélt. R. Schumacher és Webber kocsija össze is koccant.

34: Coulthard megelőzte Barrichellót, majd Klien is, könnyedén egy körrel később.

36: Barrichello kiállt tankolni, a cső nehezen jött ki, egy-két másodpercet veszített a brazil.


Klikk a képre!
37: Fisichellának kormányzási gondjai vannak, kissé lelassult, utol is érte, majd meg is előzte Webber. Fisichella viszont visszatámadott, belülről előzött volna, de összeütköztek: Fisichella kissé elfékezte magát, és neki csúszott az ausztrál kocsijának. Mindketten kiestek.

40: Az új sorrend: Alonso, Trulli, Heidfeld, R. Schumacher, Montoya, Coulthard, Klien, M. Schumacher. Barrichellót lekörözte Alonso és Trulli. A kör végén a vezető spanyol tankolt is.

41: A Ferrariknak súlyos gumiproblémái vannak, mindkét kocsijuk lassan köröz. Nagyjából a Jordanek tempójában. Ralf Schumacher tankolt, és lecserélték az első szárnyát, amely a Webber-afférnál sérült meg.

42: Trulli vezetett, de kiállt tankolni. Heidfeld is üzemanyagot vett föl.

Trulli nem ünnepelt
Az olasz pilóta a Toyota történetének első Formula-1-es dobogós helyezését szerezte Malajziában, ennek ellenére egyáltalán nem látszott boldognak, sőt, a pódiumon a pezsgőjét sem locsolta ki. Szombaton ugyanis szörnyű hírt kapott: repülőgépszerencsétlenségben meghalt egy barátja. Stefano pilóta volt, és épp egy erdőtűznél segédkezett, amikor gépe magas feszültségű vezetéknek ütközött, majd lezuhant. Trulli az ő emlékének ajánlotta sikerét.

43: Montoya tankolt másodszor is. Ralf Schumacher követi, aki az orrcsere miatt időt veszített.

45: Raikkönen megelőzte Massát, és kilencediknek jött föl.

46: Tíz körrel a leintés előtt a sorrend: Alonso, Trulli, Heidfeld, Montoya, Ralf Schumacher, Coulthard, M. Schumacher, Klien, Raikkönen, Massa.

50: Barrichello a boxba hajtott és feladta a versenyt. A brazil gumija teljesen elkopott, eltűntek a rovátkák, "elslickkesedett" az abroncs.

54: Alonso több mint húsz másodperccel vezet, a hetedik M. Schumachert viszont utolérte Klien. Már csak két kör van.

56: Alonso győzött, Trulli második, Heidfeld harmadik lett. Montoya a negyedik, Ralf Schumacher az ötödik lett, majd Coulthard, M. Schumacher és Klien futott be pontszerző helyeken.

Felfedeznéd Portugáliát?

Itt a remek alkalom, hogy megismerd. Beszámolók, fotók - böngéssz!

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!