Ecclestone élvezi a Ferrari válságát

2005.03.21. 11:04
A Forma-1 főnöke, Bernie Ecclestone kifejezetten örül, hogy a Malajziai Nagydíjon leszerepelt a Ferrari, míg a Renault menedzsere, Flavio Briatore nagyon magabiztos csapata újabb győzelme után. A Ferrarinál Michael Schumachert viselte meg legkevésbé a vereség és ő a következő futamon sem számít nagy javulásra. Főnökei közben a használhatatlan gumikat szállító Bridgestone-t sürgetik.
A vasárnapi Maláj Nagydíjat a szezonnyitó ausztrál futam után ismét egy Renault nyerte meg. Két hete Giancarlo Fisichella, ezúttal Fernando Alonso állhatott a dobogó tetejére, így a csapat vezeti a konstruktőr-vb-t, míg a spanyol a pilóták között áll az élen.

Briatore: Nincs ellenfelünk


Flavio Briatore
A kék-sárga autó ráadásul újra erölködés nélkül nyert, míg az utóbbi hat évben világbajnok Ferrari leszerepelt: Rubens Barrichello kiállt, Michael Schumacher hetedik lett.

A Renault-főnök Flavio Briatore nem is félt kimondani: magasan a mezőny előtt járnak. "Jelenleg nincs igazi ellenfelünk. Alonsónak nem volt ellenfele Malajziában és Fisichellának sem Ausztráliában. A Red Bull és a Toyota került a legközelebb hozzánk, de őket nem lehet komoly konkurenciának tekinteni" - nyilatkozta a Reutersnek az olasz menedzser.

"Csodás!"

Talán nála is jobban örült viszont Bernie Ecclestone, a Forma-1 főnöke, akit az utóbbi években rengeteget kritizáltak az unalmas futamok, a kiszámítható vb miatt: "Ez nem volt rossz, ugye? Mintha krízisben lennének. A legjobb az lenne, ha Fisichella ismét összeszedné magát. Már látom is az újságok szalagcímét: Olasz győzte le a Ferrarit! Csodás!"

Az angol milliárdos újjongásával szemben a Ferrarinál nagyon visszafogott a hangulat a sepangi kudarc után. "Ilyen teljesítmény után nem kereshetünk kibúvókat. Az erősebb csapatok legyőztek minket" - mondta a Ferrari csapatfőnöke, Jean Todt.

A Bridgestone-é a legnagyobb felelősség

A piros autók egész hétvégén csak a középmezőnyben kullogtak, a rettentő gyenge Bridgestone abroncsokkal egy pillanatig sem voltak versenyképesek. Barrichellót könnyedén megelőzte mindkét Red Bull-autó, a Renault és a Toyota le is körözte, mielőtt a simára kopott gumik miatt szinte kezelhetetlen autójával fel nem adta a versenyt.

A gyenge időmérő után a Ferrari-vezetők még arra számítottak, a futamon jobban teljesítenek a gumik, de nem így történt.

"Csalódás, főleg azért, mert hittünk benne, hogy a versenyen fel tudunk jönni a gyengén sikerült kvalifikáció után. Sajnos ez nem történt meg, de a következő hetekben az összes partnerünkkel azon leszünk, hogy megoldjuk a helyzetet. Bízom és hiszek mindenkiben, aki körülöttünk dolgozik" - küldött burkolt üzenetet a Bridgestone mérnökeinek Ross Brawn, az olaszok technikai igazgatója.

Már két hét múlva jöhet az új Ferrari

A japán cég képviselői el is ismerték, nagyrészt miattuk égett le a Ferrari, legalábbis ezt tükrözik Hiszao Szuganuma sportigazgató szavai: "Csalódottak vagyunk, hogy az abroncsaink ezúttal nem voltak megfelelőek, de nagyon sok tapasztalatot szereztünk. A jövő heti teszteken azon dolgozunk, hogy Bahreinben javítsunk, és megfordítsuk a helyzetünket".

Az olasz sajtó a Malajziai GP után már egyértelműen az új, F2005-ös autó bevetését követeli. Ezt csak az ötödik, Spanyol GP-re tervezték Todték, de a számukra kellemetlen helyzet miatt már két hét múlva, Bahreinben bemutathatják. "Három napot tesztelünk, majd eldöntjük, bevetjük-e az új autót" - mondta Todt.

Schumacher nem aggódik


Jean Todt
Helyzetüket természetesen nehezíti, hogy a pocsék gumik miatt valójában azt sem lehet tudni, mennyire jó, vagy mennyire gyenge az F2004 M nevű átmeneti modell, amit az első két futamon használtak. Valószínűleg nem annyira rossz, mint amit az eredmények mutatnak, de Michael Schumacher, hacsak nem lesz nagyobb műszaki gond vele, az újra fog szavazni.

A hétszeres világbajnok főnökeivel ellentétben nem volt túlzottan elkenődve vasárnap délután, a német RTL televíziónak szinte mosolyogva nyilatkozott. Persze elismerte, hogy "a csapat nagyon le van maradva a Renault-tól", ám kiemelte, a "szezon nagyon hosszú". A Reuters tudósítójának még viccelődött is: "ha az ötödik vagy a hatodik futam után is szenvedni fogunk, akkor már tényleg nem kell izgatnunk magunkat a világbajnokság miatt".

A német sztár a Ferrari visszaesését a Forma-1 kiszámíthatatlanságával magyarázta, és azzal, hogy "más csapatok jobb munkát végeznek", ráadásul - bár szerinte az F1-ben minden nagyon gyorsan megváltozhat - "Bahreinben sem lép nagyot előre a Ferrari".

Vajon mennyire jó az új autó?

"Tudom, érthetetlen, hogy tavaly tizenöt versenyt nyertünk, de Malajziában még a hetedik helyért is küzdenünk kellett. Ez is azt bizonyítja, hogy a Forma-1-ben nagyon gyorsan változhatnak a viszonyok. Kétségtelen, hogy számos területen más csapatok jobb munkát végeznek, mint mi. Bevallom, nem számítok nagy előrelépésre Bahreinben sem. Fejlesztenünk kell" - fejtegette Schumacher.

A legfontosabb kérdést, amely a Ferrari helyzetét jól tükrözi, a vasárnap harmadik Nick Heidfeld fogalmazta meg: "Minden attól függ, mennyire jó az új Ferrari". A választ egyelőre senki nem tudja, de két hét múlva, sőt már az eheti teszteken kiderülhet.