Natália
-3 °C
7 °C

A gumik tovább hátráltathatják a Ferrarit

2005.04.18. 11:29
A múlt heti Forma-1-es teszteléseken a Ferrari, illetve Michael Schumacher körözött a legtöbbet. Az új, F2005-ös autót problémáit szinte biztosan sikerült kijavítania az istállónak, de a rivális gumiszállító még mindig több mint kétszer annyit futott, mint ők.
A teljes Ferrari-kudarccal zárult Bahreini Nagydíjat követő héten a megbízhatósági- és gumiproblémákkal küszködő olasz csapat tesztelt a legkevesebbet, Michael Schumacher pedig a pilóták között volt utolsó.

Három pályán, három pilótával köröztek

Múlt héten erősítettek a maranellóiak, három pilótával két pályán párhuzamosan tesztelték az F2005-ös autót, illetve az eddig szinte használhatatlan gumijaikat. Schumacher, Rubens Barrichello és Luca Badoer felváltva köröztek Mugellóban, és a gyári pályán, Fioranóban, míg az ellenfelek Le Castellet-ben próbálgatták a gépeiket.

Az a5.hu összesítéseiből kiderül, a világbajnok gárda autói futották a legtöbbet, 4598 kilométert, amely majdnem kétszer annyi, mint a második McLaren-Mercedes által megtett 2587. A konstruktőrök idei versenyében vezető Renault 2295 kilométert gyakorolt, ám a vb-t vezető Fernando Alonso helyett ezúttal Giancarlo Fisichellával és Frank Montagnyval.

Alonso, majd Schumacher vezetett legtöbbet

Az első teszthéten Alonso, a legutóbbin viszont már Michael Schumacher volt a legszorgalmasabb 2158 kilométerrel, de Barrichello is sokat ment, pontosan 1507-et.

Ön szerint mi történik San Marinóban?

  • 330
    Újabb kudarcra számítok
  • 264
    A gyengébb gumival is meglesz a dobogó
  • 242
    Nem lesz gond, Schumacher nyer
  • 214
    Ebből csak pontszerzés lesz

Mivel az új kocsi végig gond nélkül futott, a technikai gyengeségeit valószínűleg sikerült kiküszöbölni. A gumikat is jelentősen fejleszthették, ám a Bridgestone abroncsokkal feleannyit sem köröztek, mint a riválisok a Michelinekkel: 4598 a 11090 ellenében. A másik két bridgestone-os, a Jordan és a Minardi is ment összesen majdnem ezerötszáz kilométert, ám az ő autóik valójában nem tudnak segíteni a Ferrari-abroncsok fejlesztésében.

A Bridgestone és a Michelin is új típust készített

A hétvégi San Marinó-i Nagydíjon új típusú modelleket szállít a Bridgestone, de a Michelin is, ezért kiderülhet, mennyivel sikerült közelebb kerülnie a japán gyártónak a franciához.

Három futam után a Ferrari tíz ponttal hatodik a konstruktőrök versenyében, Barrichello nyolccal hatodik, Schumacher kettővel a tizenharmadik a pilóták között.