További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Versenyzőnek csak a Minardi szerette volna
A többi istálló nem akarta Baumgartnert hivatalos versenyzőnek szerződtetni, de ő szívesen lett volna tesztpilóta valamelyik nagyobb istállónál. A pénteki tesztelésekre vonatkozó szabály miatt azonban nem vezethetett a nagydíjak első napján, így csak egyszerű tesztelőnek alkalmazhatták volna. Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) a múlt héten eltörölte a Baumgartnert is gátló előírást, így a hétvégi San Marinó-i GP-től kezdve már körözhetne a szabadedzéseken.
A mezőnyben csak két csapat van, amelyeknek nincs sofőrje péntekre, a Sauber-Petronas és a Minardi. A svájci gárda ideális lett volna Baumgartnernek, de neve fel sem merült a jelöltek között, ráadásul szerdán a csapatfőnök Peter Sauber kijelentette: nem indítanak harmadik autót.
Saubernek nem kell pénteki autó
Az istálló tulajdonos anyagi okokkal indokolta a döntését, illetve azzal, hogy egy fiatal sofőr nem tudna segíteni a teamnek. Az f1racing.net információi szerint Sauber ötmillió dollárt kért a harmadik pilótától, de ezt senki nem akarta kifizetni, ezért döntött úgy, nem él a plusz tesztelési lehetőséggel.
Ennek ellenére Baumgartner Zsolt két napja Imolában, a San Marinó-i futam helyszínén tartózkodik, és az Index úgy tudja, a Minardihoz igyekszik bevásárolni magát pénteki pilótának.
Egy hónapja a Minardi még nem volt elég jó
Alig egy hónapja a Nemzeti Sportnak adott interjújában elmondta, a Minardi már nem jelentene kihívást a számára, mert idén még a tavalyinál is gyengébb az autójuk. Emiatt szerinte nem lett volna értelme még egy szezont versenyezni velük.
Pontosan azt nyilatkozta, "tudtam, hogy a Minardival nagyon nehéz lenne hasonlóan sikeres évet produkálni, mint tavaly, és én mindenképpen előre akartam lépni. Ebben a sportágban nincs fontosabb, mint a szakmai fejlődés". Kijelentette továbbá: "az a véleményem, hogy ilyen autóban egy tanulóévnél többet nem szabad eltölteni". Saját honlapja pedig azt írta, "Zsolt már korábban is tudta, hogy Paul Stoddart csapata az év első harmadában fényévekkel le lesz maradva a többiektől, ezért menedzsmentjével inkább az egyik Jordan volánját vették célba". (Ami nem jött össze, mint ahogy néhány hete a BAR-Honda sem, ahol szintén próbálkoztak.)
Ennek ellenére gyorsan meggondolta magát, és már tesztpilóta is szívesen lenne a Minardinál, bár ez saját szavai szerint is nagy visszalépést jelentene a karrierjében.
Másfél-kétmilliót kérhet a Minardi
Baumgartner angol menedzsere újra felvette a kapcsolatot Paul Stoddart Minardi-főnökkel, aki közölte vele, mennyibe kerülne a pénteki állás erre a szezonra. Az összeg természetesen töredéke lehet a Sauber által kért pénznek, de még így is biztosan nagyon sok, másfél-kétmillió dollár között mozoghat. Ráadásul többen is bejelentkeztek a helyért, köztük egy holland és egy kínai pilóta, de Nicolas Kiesa is mindent megtesz, hogy bekerüljön az F1-be, azok után, hogy idén majdnem a Minardi egyik versenyzője lett.