Alonso még nem tart Raikkönentől

2005.05.23. 21:41
A McLaren-Mercedesnél biztosra veszik, hogy Kimi Raikkönen meg tudja nyerni az idei Forma-1-es világbajnokságot. A vb-t huszonkét ponttal vezető Fernando Alonso viszont nem tart finn riválisától, bár főnöke, Flavio Briatore aggódik a Monacóban hamar tönkrement gumijaik miatt.
"Kimi Raikkönen meg tudja nyerni a világbajnokságot" - nyilatkozta a pilóta vasárnapi, monacói győzelme után a McLaren-Mercedes igazgatója, Martin Withmars a Reuters hírügynökségnek.

Csak két ponttal kap többet a futamgyőztes

A finn versenyző az utóbbi három futamon az első kockából indult, majd kettőt meg is nyert, de még mindig huszonkét ponttal van lemaradva a vb-t vezető Fernando Alonso mögött.

"Szörnyű nehéz ekkora hátrányt ledolgozni, mert a győztes csak két ponttal kap többet, mint a második - mondta sikere után Raikkönen. - Jó, hogy a williamses srácok közénk férkőztek, nekik köszönhetem, hogy faragtam a lemaradásomból".

Alonso nyugodt az előnyével

A rendkívül látványos futamon a mclarenes végig vezetett, de a mögötte haladó Alonsót nem sokkal a leintés előtt előbb Nick Heidfeld, majd Mark Webber is megelőzte, így a spanyol csak negyedik lett.

"Még mindig több mint húsz ponttal van mögöttem, nem aggódom, nyugodtak vagyunk a csapatnál" - mondta Alonso, akinek a gumijai nagyon hamar elkoptak, és képtelen volt maga mögött tartani a jóval gyorsabb Williams-BMW-ket.

Briatorét a gumik állapota izgatja

Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke elégedettnek tűnt az öt ponttal, de a gumikérdés nyugtalanította: "Nulla pontot érdemeltünk, Alonso viszont öttel hagyta el Monacót. Ez jó jel, de ki kell nyomoznunk, hogy miért volt gond a gumijainkkal".

A kutatásra nem lesz sok idejük, hiszen már a hétvégén folytatódik a sorozat a nürburgringi Európa Nagydíjjal.

Már hétvégén az új rendszerben zajlik az időmérő
Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) hétfőn közölte, a hétvégi Európa GP-tól kezdve megváltozik a kvalifikáció rendszere a Forma-1-ben. Az idén életbe lépett szombat délutáni és vasárnap reggeli kvalifikáció helyett már csak egy hivatalos tréning lesz, szombaton, és azon dől el a másnapi rajtsorrend. A pilóták továbbra is egy gyors kört tehetnek meg, de már a futamra felkészített, megtankolt autókkal. Az autók az előző futam végeredményének fordított sorrendjében indulnak majd, a legutóbbi győztese megy utoljára a pályára, csakúgy mint tavaly. A módosításba Monacóban az összes csapatfőnök beleegyezett, és leginkább azért volt rá szükség, mert a televíziók nem közvetítették a vasárnap reggeli edzést.