Schumacher Red Bull-Ferrariban fejezi be?

2005.05.25. 12:14
A legismertebb Forma-1-es magazin, az F1 Racing úgy értesült, a Red Bull Racing tulajdonosa, Dieter Mateschitz le akarja igazolni Michael Schumachert. A felvetés hihetetlennek tűnik, de jövőre az osztrák milliárdos istállója már Ferrari-motorokkal indul, és a FIAT labilis anyagi helyzete a pilótát is a Red Bullhoz sodorhatja.
A Red Bull üdítőitalgyár alapító tulajdonosa, Dieter Mateschitz a múlt év végén szállt be a Forma-1-be, amikor megvette a Jaguar istállót. Az osztrák milliárdos természetesen azonnal terméke nevét adta a csapatnak, így minden eddiginél nagyobb és jövedelmezőbb reklámhordozóra tett szert, amely jövőre még értékesebb lesz: neve kiegészül egy másik világmárkával, a Ferrarival.

A Red Bull-Ferrari már kész


Dieter Mateschitz
Mateschitz az imolai versenyhétvégén kétéves motorszállítói szerződést kötött az olaszokkal, így 2006-tól kezdve Red Bull-Ferrariként indulnak autói. Első álmát, a saját F1-es gárda létrehozását, majd a Ferrari bevonásával már a másodikat is megvalósította, ám a legismertebb Forma-1-es magazin, az F1 Racing állítja, még nem áll meg. Következő célja, hogy megszerezze Michael Schumachert.

A FIAT jövője lehet a kulcs

A hétszeres világbajnok ferraris szerződése 2006-ban jár le, ám már tárgyalnak a hosszabbításról, ráadásul Luca Di Montezemolo elnök kijelentette, a német addig marad a csapatnál, ameddig kedve tartja. Elképzelhető viszont, hogy mégis le kell mondania róla.

A Ferrarit birtokló FIAT ugyanis évről évre halmozza adósságait, amely már négymilliárd dollárra rúg, és ezt - az angol lap szerint - hamarosan a Forma-1-es csapat is meg fogja érezni. A cégen belül sokan már csökkentenék az istálló évi háromszázmillió dollár körüli költségvetését, így idővel annak versenyképessége is veszélybe kerülhet.

Mindenki jól járna

Mateschitz az anyagi gondok adta lehetőséget használná ki, részesedést szerezne a FIAT-ban, és ezzel lecsapna Schumacherre. Mindenki jól járná, a Ferrari és Mateschitz osztozhatnának a világ legjobb pilótáján.

Az újság feltételezése egyelőre hihetetlennek tűnik, de Mateschitz a motorszerződéssel megteremtette a két világmárka kapcsolatát, és eddig, ha belekezdett valamibe, a csúcsra is jutott.