Raikkönen: Szar érzés, de megérte

2005.05.30. 10:52
Csalódott az utolsó körben elvesztett győzelem miatt a McLaren-Mercedes minden tagja, és a szerencsétlenül járt pilóta, Kimi Raikkönen is. Az Európa Nagydíj után elárulták, tudták, hogy a gumi bármikor balesetet okozhat, de a győzelem lehetősége megérte a kockázatot.
"Az élet teli van kockázatokkal, száz százalékig jól döntöttünk" - nyilatkozta a Reuters hírügynökségnek Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke, miután pilótája, Kimi raikkönen az utolsó körben gumihiba miatt adta föl a vasárnapi Európa Nagydíjat.

Kerékcsere helyett inkább reszkíroztak


Raikönnen itt még nyerő pozícióban
Nézegessen nürburgringi képeket!
A finn pilóta kocsijának jobbelső abroncsa teljesen elkopott a nürburgringi futam végére, majd a célegyenes végén, mintegy háromszáz kilométer per órás tempónál eltörte a felfüggesztést. A gép keresztbe fordult és a kavicságyba csúszott.

"Nem volt elég bizonyíték, hogy nem bírja ki a végéig - mondta csalódottan Dennis. - Mindent megtettünk, ami a győzelemhez kell. Persze szükségünk van néhány órára, néhány napra, amíg megemésztjük a történteket".

Az idei F1-es szabályok szerint nem lehet kereket cserélni a versenyeken, de ha mégis szükségszerűvé válik, van rá lehetőség, büntetés nélkül. Ha a Mclaren ezt tette volna, szinte biztosan leszorul még a dobogóról is.

Együtt döntöttek a folytatásról

A csapatfőnök az istálló hivatalos közleményében elárulta, Raikkönennel közösen döntöttek a folytatásról: "Amikor lekörözte Villeneuve-öt, Kimi laposra fékezte a gumit, de rádión megbeszéltük vele, hogy az abroncs rossz állapota ellenére folytatjuk, eldöntöttük, a győzelemre megyünk. A történtek után sem bánjuk, hogy így határoztunk."

Raikkönen az utóbbi kettő, spanyol és monacói futamot megnyerte, de a mesterhármas már nem jött össze Németországban. "A kocsi egyensúlya remek volt, mígnem az egyik kanyarban megfékeztem a jobb első gumit. Körről körre nagyobb vibrációt okozott, már alig láttam a rázkódástól, amikor végül eltörte a felfüggesztést" - részletezte az eseményeket.

Kiesésével harminckét pontos hátrányba került a vb-t vezető Fernando Alonso mögött, így nem csak az elszalasztott futamgyőzelem miatt volt csalódott.

"Szar érzés"

Ön szerint kinek a hibája a baleset?

"Szar érzés - válaszolta egy újságíró kérdésére a huszonöt éves finn. - Frusztrál, hogy az utolsó körben estem ki az első helyről, azok után, hogy végig vezettem. Az új gumiszabálynak szerepe volt a balesetben, de tudtuk, hogy bármikor összeomolhat a rendszer. Reménykedtünk, hogy kibírja, de mégsem. Sajnos elvesztettünk tíz fontos pontot is".

A McLarentől a gumicsere tiltását csak a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug kritizálta. "Raikkönen utolsó tankolása után láttuk, hogy bármelyik pillanatban véget érhet a versenye, de nem tehettünk semmit. A gumihibának komolyabb következményei is lehettek volna. Nyilvánvaló, hogy problémás a helyzet, és az FIA szabályrendszerét nem szeretném kommentálni."

A baleset a vb-t is eldönthette

A német szakember szerint a baleset az idei világbajnokságot is eldönthette: "Lehet, hogy ez az incidens a vb-címünkbe kerül".

A riválisok közül először a Williams-BMW technikai igazgatója, Sam Michael kommentálta a McLaren karambolját, aki helyeselte, hogy a folytatás mellett döntöttek. "Ha velünk történt volna ugyanez, a mi pilótánk is kiesett volna. Nehéz feladni, ha vezető helyen vagy, inkább mindent megpróbálsz, hogy megtartsd a pozíciót. Teljesen megértem a McLaren döntését."