A Michelin nem kockáztatja a pilóták életét

2005.06.02. 17:53
A biztonsági szempontok hanyagolásával vádolta meg a hét közepén a Michelin gumigyártót Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke. A francia cég sportigazgatója cáfolja ezt a feltételezést, állítja, abroncsaik minden előírásnak megfelelnek.
A biztonság kockáztatásával vádolta meg a hét közepén a Michelin gumigyártót Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke. A vasárnapi Európa Nagydíjon egy túlzottan elhasználódott abroncs okozta Kimi Raikkönen balesetét, amikor az az utolsó körben leszakadt, és kicsúszott a pályáról. A finn McLaren-Mercedesén a francia márka termékei voltak, amelyek közül a jobb első néhány túl kemény fékezés miatt rongyosra kopott.

A Michelinnél a megbízhatóság az első


Jean Todt
"Szóba sem jöhet, hogy esetleg a biztonság rovására tervezzünk abroncsokat" - cáfolta Todt feltételezését Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója.

A szakember az f1racing.net-nek elmondta: "Ha egy terméket ember vezette járművön használnak, annak minden szükséges biztonsági követelménynek meg kell felelnie. Az összes gumink sikerrel ment át a teszteken, amelyeken ellenőrzik, mennyire kopik vagy hólyagosodik föl az abroncs".

A túl erős fékezések okozták a gondokat

A németországi futamon Raikkönen többször is állóra fékezte a jobb első kerekét, amely így eldeformálódott, és olyan mértékű vibrációt okozott, hogy tönkrement a felfüggesztés. A leszakadt gumi ráadásul majdnem fejbe találta a pilótát, a tragédiát az autó biztonsági huzaljai akadályozták meg.

Az eset után a McLaren-Mercedes néhány vezetője, és több pilóta bírálta az idén életbe lépett szabályt, amely szerint nem lehet gumit cserélni a futamokon, csupán akkor, ha ez biztonsági okok miatt elkerülhetetlen. Több német lap is életveszélyesnek minősítette az előírást.

Raikkönen és Dennis magukat 'okolják'

Sem Raikkönen, sem a McLaren főnöke, Ron Dennis nem kritizálta viszont a szabálykönyvet, ők egyetértettek, hogy kockáztattak, ám vállalkozásuk nem jött be.