A Michelinnél a megbízhatóság az első
Jean Todt
A szakember az f1racing.net-nek elmondta: "Ha egy terméket ember vezette járművön használnak, annak minden szükséges biztonsági követelménynek meg kell felelnie. Az összes gumink sikerrel ment át a teszteken, amelyeken ellenőrzik, mennyire kopik vagy hólyagosodik föl az abroncs".
A túl erős fékezések okozták a gondokat
A németországi futamon Raikkönen többször is állóra fékezte a jobb első kerekét, amely így eldeformálódott, és olyan mértékű vibrációt okozott, hogy tönkrement a felfüggesztés. A leszakadt gumi ráadásul majdnem fejbe találta a pilótát, a tragédiát az autó biztonsági huzaljai akadályozták meg.
Az eset után a McLaren-Mercedes néhány vezetője, és több pilóta bírálta az idén életbe lépett szabályt, amely szerint nem lehet gumit cserélni a futamokon, csupán akkor, ha ez biztonsági okok miatt elkerülhetetlen. Több német lap is életveszélyesnek minősítette az előírást.
Raikkönen és Dennis magukat 'okolják'
Sem Raikkönen, sem a McLaren főnöke, Ron Dennis nem kritizálta viszont a szabálykönyvet, ők egyetértettek, hogy kockáztattak, ám vállalkozásuk nem jött be.