A szezonból ugyan még tizenegy futam hátra van, de az istálló technikai igazgatója, Ross Brawn, az amerikai Speed TV-nek elárulta, inkább a következő idényre koncentrálnak.
Nem akarják elrontani 2006-ot
"Nyilvánvaló, hogy nem vagyunk elég versenyképesek. Nem vagyok biztos benne, hogy megéri az energiánkat az idei szezonra pazarolni, és feláldozni miatta a következőt is" - nyilatkozta Brawn, vagyis - úgy tűnik - a Ferrari lemondott róla, hogy idén is világelső legyen.
Az olasz gárda 1999 óta megszakítás nélkül hatszor nyerte meg a gyártók világbajnokságát és 2000-től Schumacherrel ötször a pilótákét.
A Hondának és a Toyotának már van V8-asa
A felkészülés 2006-ra már el is kezdődött a maranellói központban: "Építjük azt az átmeneti kocsit, amellyel a jövő évi motort fogjuk tesztelni. A próbakörök nyáron kezdődnek, mert jóval hamarabb el akarjuk készíteni az új versenyautót, mint az ideit".
Az újabb szabálymódosítások értelmében a jövő szezontól már csak nyolchengeres (V8-as) erőműveket lehet az F1-es gépekbe szerelni, és a Honda, valamint a Toyota le is gyártotta első motorjait.
Az F2005 nagyon későn jött
Az igyekezet érthető továbbá amiatt is, hogy az F2005-ös modell nagyon későn, csak márciusban lett kész. Bemutatását az ötödik, Spanyol GP-n tervezték, de az F2004M gyenge eredményei miatt - amiben a pocsék gumiknak is szerepük volt - már a harmadik, bahreini futamon bevetették. A kényszerűségből előre hozott premier rosszul végződött, Schumacher alatt tönkrement a kocsi.
Már csak Schumacher bízik
A hétszeres világbajnok ugyan még bízik a címvédésben - "amíg matematikailag lehetséges, nem mondok le róla" -, de a hétvégi Amerikai GP-re utoljára módosíthatja a jelenlegi V10-es erőforrást a Ferrari. Az erősebb tízhengeres bevetéséről a napokban döntenek.