További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A Michelin és a csapatok sem hibáztak
"Kompromisszumot kellett volna találniuk az F1-es vezetőknek. Felépítenek egy lassítót és meg van oldva a helyzet " - mondta Mansell. Szerinte nem a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) által kihallgatásra hívott istállók, de nem is a Michelin gumigyár a felelős a botrányos futamért.
Nigel Mansell
"Nem hibáztathatják a Michelint. Hősiesen viselkedtek, mert elismerték, a gumijuk nem megfelelő, és ezt közölték a csapatokkal is" - szólt az amerikai Indycarban is bajnok pilóta.
A hét teamnek június 29-én Párizsban, a Motorsport Világtanács előtt kell megindokolnia, miért nem indultak az Amerikai Nagydíjon. Mansell szerint viszont "nem okolhatóak a csapatok, mert csupán megfogadták a Michelin tanácsát, és nem kockáztatták pilótáik életét."
Tilos a biztonsággal szórakozni
A volt Lotus-, Ferrari-, Williams- és McLaren-pilóta 1986-ban épp az abroncsai miatt vesztette el a világbajnokságot. Az adelaide-i idényzárón nyerő pozícióban, órénkénti háromszáz kilométeres tempónál kapott durrdefektet, de hatalmas bravúrral megfogta az autót, így nem történt baleset.
"A gumikkal kapcsolatban semmit nem lehet figyelmen kívül hagyni. Amikor a versenyzők és a szurkolók biztonságáról van szó, tilos szórakozni" - helyeselte a Michelin és az istállók döntéseit.