Megbuktatnák Mosley-t a csapatok

2005.07.07. 11:35
A Forma-1 nyolc csapata azon dolgozik, hogy eltávolítsa a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) éléről Max Mosley elnököt. A sportvezetőt csak a Ferrari támogatja, a többi istálló, illetve már pilóták is ellene vannak, és minden bizonnyal ellenjelöltet állítanak a szervezet októberi elnökválasztásán.
Szerdán Münchenben találkoztak a Forma-1 Max Mosley FIA-elnök ellen harcoló gyártóinak és csapatainak képviselői, hogy megvitassák a politikai harc következő lépéseit.

Az istállóknak és motorszállítóiknak nem tetszik, hogy az angol sportvezető szinte teljesen egyedül alkotja a Forma-1 szabályait és szabálytervezeteit, több angol lap, többek között a Times is úgy értesült, már az eltávolításán dolgoznak. A vita tétje a 2008-tól életbe lévő, az F1-et meghatározó Concorde-szerződés tartalma. A dokumentumot eddig csak a Ferrari írta alá a tíz csapat közül, ám annak pontjaival - Mosley ötleteivel - a többiek nem értenek egyet.

El lehet távolítani Mosleyt

A németországi gyűlésen biztosan megjelentek a McLaren-Mercedes, a Williams-BMW, a Renault, a Toyota, a BAR-Honda, a Sauber-Petronas és a Minardi vezetői, de a brit újságok úgy tudják, a Red Bull Racing is küldött képviselőt, annak ellenére, hogy jövőre Ferrari-motorokat használ.

A konferenciáról konkrétum nem szivárgott ki, de annyit sejteni lehet, hogy a GPWC (Grand Prix World Championship), az F1 ellensorozata, illetve Mosley utódjának kijelölése volt a téma. Idén októberben lejár az FIA-nál betöltött tisztségének mandátuma, vagyis el lehet távolítani a hatalomból.

David Richards lehet az utódjelölt

A nyolc team jelöltje lehet az amerikai autóklub elnöke, Robert Darbelnet, a Francia Autósport Szövetség feje, Jacques Regis, vagy a BAR-Honda volt csapatfőnöke, David Richards. Minden bizonnyal utóbbi a legesélyesebb, hiszen az elmúlt években bizonyította szakértelmét az F1-ben, mindenki ismeri, és mivel a télen a BAR-Honda elbocsátotta, független is.

A választott nevét persze teljes titokban tartják, az f1racing.net viszont úgy tudja, két hét múlva nyilvánosságra hozhatják.

Pilóták nem voltak Münchenben, ám ők is - illetve rajtuk keresztül csapataik - újabb támadást vezettek Mosley ellen.

Coulthard után Webber

Kedden a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA (Grand Prix Drivers Association) is Mosley ellen fordult, miután az FIA első embere lemondta péntekre tervezett találkozójukat, amelyen fontos biztonsági kérdéseket vitattak volna meg: az 55 éves elnök megsértődött, mert David Coulthard kritizálta az utóbbi években bevezetett előírásait.

Szerdán a GPDA másik vezetője, Mark Webber is beszólt az elnöknek. "Kissé aggódunk az indianapolisi eset óta. Mi, pilóták egységesek vagyunk, idővel kiderül, mire leszünk így képesek. Nem akarjuk irányítani a sportágat, de része vagyunk annak" - nyilatkozta a Timesnak a Williams-BMW sofőrje.

"Ki tudunk állni a Forma-1-ért"

Az Amerikai GP-t bojkottálták a Michelin-gumiszállító csapatai, mert abroncsaikkal nem lehetett volna biztonságosan végigmenni a pályán. Így csak hat autó indult e, Ferrarik, Minardik, Jordanek.

"A Forma-1-ben minden a versenyzőkről szól, a nézők azért jönnek, hogy minket lássanak. Nézzék meg a Spanyol GP-t. Néhány éve 30 ezren voltak a futamon, idén viszont már 100 ezren, mert Fernando Alonso vezeti a vb-t. Persze igazán erősek csak akkor lehetünk, ha együtt vagyunk, ám így ki tudunk állni az F1 érdekeiért. Mindannyian szeretjük ezt a sorozatot, végül is rajongók vagyunk mi is" - célozgatott Mosley-nak az ausztrál pilóta.