Ecclestone 'Forma-Ferrarit' tervez

2005.07.11. 12:25
Az Forma-1 első számú főnöke, Bernie Ecclestone nem esne kétségbe, ha az elszakadással fenyegetőző istállók valóban távoznának a sorozatból, és másik autós szériát hoznának létre. Max Mosley-t támogatja, és készen áll, hogy diktatórikus módszerekkel létrehozza az új F1-et, amely a Ferrari népszerűségére alapozna.
"Az öt gyártó játszik, de idővel rájönnek, hogy az FIA Forma-1-e nem csak az ésszerű megoldás, hanem az egyetlen is" - nyilatkozta a hétvégi Brit Nagydíjon Max Mosley FIA-elnök az ITV televíziónak.

Öt F1-ben résztvevő motorgyár, illetve hat csapatuk, valamint a független Minardi és Red Bull azt tervezik, hogy a 2007-es szezon végén elhagyják a sorozatot, ha nem veszik figyelembe szabálymódosítási törekvéseiket. Fő problémájuk Mosley, aki a sportágat meghatározó Concorde-szerződéshez a saját szabálymódosításait akarja csatolni.

Új FIA-elnököt akarnak

Az utóbbi hetekben a felek között lévő ellentétek erősödtek, a nyolc team képviselői néhány napja Münchenben tanácskoztak, és állítólag kiválasztották Mosley utód-jelöltjét az FIA élére, illetve megállapodtak az ellen Forma-1, a GPWC (Grand Prix World Championship) szabályairól.

A szervezet jelenlegi elnöke viszont nem tart sem a trónfosztástól, sem a szervezkedéstől.

"A nézőket nem érdekli a politikai vita. Azért kapcsolják be a tévét, hogy jó versenyt lássanak. Az meg, hogy én népszerű vagyok-e, szintén nem izgat" - mondta Mosley.

Mosley nem hajlandó kompromisszumra

Eddig csak sejteni lehetett, hogy, az FIA egyáltalán nem akar kompromisszumot kötni, de az 55 éves sportvezető ezúttal nyíltan vállalta ezt: "Minden tiszteletem a csapatoké, de hogy nekik mi tetszik és mi nem, egyáltalán nem számít. Ha a Forma-1 már nem felel meg nekik, indíthatnak egy másik sorozatot. Mi nem akadályozzuk őket. De ha mégis maradnak az F1-ben, akkor azt teszik, amit mi akarunk. Ez a mi bajnokságunk".

Mosley szerint "komolytalan az ellensorozat terve, de ha mégis úgy határoznának, hogy kiválnak a Forma-1-ből, két-három motorgyár inkább teljesen kiszállna a sportból, és sehol máshol nem versenyezne. Úgy gondolja, az igazi problémájuk, hogy az "új szabályrendszerben nem akarnak pénzt költeni".

Ecclestone: Újra diktatúra lenne

A Forma-1 közvetítési és egyéb üzleti jogainak egy részével rendelkező Bernie Ecclestone, aki a nyolcvanas évek elejétől kezdve a világ legnépszerűbb autós sorozatává tette az F1-et, úgy tűnt, középen áll a harcban, ám a hétvégén kiderült, Mosleyt támogatja.

A 74 éves menedzser sincs megijedve a gyártók és a csapatok fenyegetéseitől. "Fel tudnánk tölteni a mezőnyt, ha néhány gyártó elhagyná a Forma-1-et, egyáltalán nem lenne gond. Seregnyi új kölyök lenne, aki szívesen vezetne nálunk, és olyan szabályokat hoznánk, amik garantálják a szoros versenyeket" - nyilatkozta a hétvégén a Mirror című lapnak Ecclestone. - "Újra diktatúra lenne, mi alkotnánk az előírásokat, és a résztvevőknek aszerint kellene versenyezniük".

A Ferrarit elég garanciának tartja

A modern F1 kezdetén, szűk húsz éven át valóban önkényuralmi rendszer volt, Ecclestone eldöntött valamit, a csapatok pedig beleegyeztek. Legtöbbször persze egyetértettek, és a technikai szabályrendszerben nem volt jelentős nézeteltérés az FIA és az istállók között.

Ecclestone úgy érzi, a Ferrari jelent neki elég garanciát az F1 életben maradásához: a világbajnok csapat egyedüliként januárban aláírta a Concorde-szerződést, így részvétele biztos 2007 után is.

A nézőknek nem tetszett a Ferrari-futam

"Az elmúlt években ezernyi különböző lebonyolítási módszer és szabály váltotta egymást, sok híres csapat jött és ment. Csupán a Ferrari jelenléte állandó" - mondta Ecclestone. Valójában igaza is van, hiszen az olaszokon kívül csak a McLaren és a Williams van jelen megszakítás nélkül a hatvanas évek vége óta.

"Az embereket nem igazán érdekli, mit csinálnak a motorgyártók és a csapatok. A Ferrarira kíváncsiak, és a Ferrari az FIA bajnokságában lenne".

Ecclestone annak ellenére is biztos ebben, hogy a júniusi Amerikai GP-n a michelines gárdák bojkottja miatt csak a két Ferrari, valamint a jóval gyengébb Jordanek és Minardik indultak, és a közönségnek nem tetszett a hatautós verseny.