Jövőre lelassulnak az F1-autók

2005.07.21. 10:52
A múlt heti jerezi tesztelésen a Toyota és a BMW kipróbálta a 2006-os szezonra épített nyolchengeres motorját. A japán gépet a versenyzéstől tavaly visszavonult Olivier Panis tesztelte először, és az szerinte olyan lassú, hogy öreg pilóták is vezethetik.
"Egyesben és kettesben még tűrhetően gyorsul, de utána elfogy az erő" - nyilatkozta az f1racing.net-nek a Toyota tesztpilótája, Olivier Panis, miután a múlt héten kipróbálta a gyár új V8-as motorját.

V8 váltja a V10-et

A Forma-1-ben jövőre a tízhengeres, három literes erőműveket 2,4 literes, nyolchengeresek váltják föl, amelyek az első számítások szerint 200 lőerővel kisebb teljesítményt adnak le, mint az idei motorok.

Olivier Panis "Amit először éreztem az, hogy a V8-as sokkal gyengébb, mint a V10-es. Kevésbé jó a gyorsulása, és a kanyarokban tapasztalt erőhatások sem olyan nagyok. Az olyan öreg emberek, mint én, elgondolkodhatnak, hogy újra kezdjék a versenyzést" - viccelődött a 38 éves pilóta, aki tavaly vonult vissza. Azóta a Toyota harmadik pilótája, többnyire csak gyakorlásokon vezet, bár a számára hazai Francia GP-n a pénteki tréningeken is részt vett.

Jerezben 5-7 másodperccel voltak lassabbak

Jerezben a BMW is kipróbálta a V8-ast, Antonio Pizzonia legjobb ideje egy másodperccel jobb lett Panisénál, de a német motorral több gond volt. Mindketten 5-7 másodperccel maradtak le a leggyorsabbaktól, de Panis szerint jövőre csak 2-2,5 másodperccel lesznek lassabbak a Forma-1-es autók.

"Ahhoz képest, hogy először mentünk vele, ráadásul egy V10-esnek épített kasztniban, nem teljesített rosszul" - bizakodott a francia sofőr.

Kétszáz lőerőt is gyengülhetnek

Az F1 legerősebb motorjai pillanatnyilag 900-950 lőerősek, jövőre 700 körülire eshetnek vissza, ám a mérnökök még a fejlesztések elején járnak.