További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A vita a három év múlva életbe lépő Concorde-szerződés miatt zajlik: az F1-et meghatározó kontraktus bizonyos technikai előírásokra vonatkozó pontjaiban nem ért egyet az FIA, konkrétabban annak elnöke, Max Mosley, illetve a legtöbb csapat.
Csak a Ferrari nem csatlakozott
Max Mosley
Néhány napja még azzal fenyegetőztek, létrehozzák az ellen Forma-1-et, ám a legutóbb kiadott közleményük már konstruktív tárgyalások kezdeményezéséről szól. Az FIA első szabálymódosítási ötleteivel nem értettek egyet, ám miután Mosley egy közvélemény-kutatás eredményének hatására megváltoztatta nézeteit, közeledtek az álláspontok.
Tárgyalnának a szabályokról
Mivel a GPMA is a szurkolók érdekeit vette figyelembe szabálykönyvének megírásakor, további enyhülés várható. Bár elképzeléseiket nem hozták nyilvánosságra, a közlemény megerősíti, hogy az FIA érdekeihez hasonló Forma-1 kialakítására törekszenek. A sport technikai és jogi körülményeiben is igyekeznek az FIA-hez igazodni, és mielőbb szeretnének tárgyalni a módosítások konkretizálásáról.
"A GPMA mihamarabb találkozna az FIA képviselőjével - nyilatkozta a Toyota szóvivője, Andrea Ficarelli. - Ha az ajánlatainkat nem utasítják el, semmi értelme az F1 kettészakadásáról beszélni."
Mosley még nem nyilatkozott
Mosley új javaslataival az F1-et továbbra is a világ első számú és legfejlettebb autós sorozatának tartaná meg, de csökkentené a széria költségeit. A GPMA - a közleményük szerint - szintén erre törekszik, de egyelőre nem tudni, Mosleynak tetszik-e a szabálykönyvük.