Gusztáv
-11 °C
-2 °C

A Ferrari Valentino Rossira várhat

2005.08.03. 09:25
Az olasz sajtó egyre biztosabb benne, hogy 2007-től Valentino Rossi lesz a Ferrari egyik pilótája. A hatszoros motoros világbajnok kedden újra kipróbált egy F1-es gépet, ráadásul csak annyival hosszabbította meg szerződését, amennyi időre a Forma-1-es istálló szerződtette Felipe Massát. Mindkét megállapodást kedden jelentették be.
Másodszor is kipróbálta a Ferrari egyik Forma-1-es gépét a hatszoros motoros világbajnok, Valentino Rossi.

A 26 éves versenyző teljes titokban, a sajtó és a közönség kizárásával körözött a gyár fioranói tesztpályáján egy tavalyi, F2004-es modellel. A tesztről semmilyen adatot nem hoztak nyilvánosságra, csak annyit tudni, hogy egész nap tartott.

Rossi 2004. április 21-e után ült újra a világbajnok istálló egyik gépébe, és az olasz sajtó egyre biztosabb benne: 2007-től a gárda hivatalos pilótája lesz.

Ugyanazon a napon, ugyanannyi időre


Valentino Rossi
Kedden ugyan mind a Ferrari, mind Rossi elkötelezte magát 2006-ra, ám egybeesés, hogy mindkettő csak egyetlen szezonra. Az F1-es csapat a brazil Felipe Massát szerződtette a BAR-Hondához távozó Rubens Barrichello helyére, tizenkét hónapra, míg Rossi a Yamahával hosszabbított egy újabb idényre ugyanazon a napon. Michael Schumacher szerződése szintén kifut a jövő év végén, ám ő még elég motiváltnak látszik a folytatáshoz.

A Gazzetta dello Sport és a Moto Sprint című lapok már tavasszal azt írták, Rossi a Ferrari első számú kiszemeltje, de csak 2007-től vetnék be. Jövőre a motorversenyek között már rendszeresen tesztelné az F1-es gépet, hogy felkészüljön a váltásra.

Ecclestone is Rossit akarja

A motoros világklasszis néhány hete tagadta, hogy a Forma-1 lenne a célja, de mind a Ferrari elnöke, Luca Di Montezemolo, mind az F1 irányítója, Bernie Ecclestone azt akarja, hogy a különcségeiről is híres Rossi a legnépszerűbb autós sorozatba kerüljön.

"Kivételes egyéniség, pont olyanok kellenek az F1-be, mint ő" - mondta már tavaly Ecclestone.

A hetvenhatszoros futamgyőztes gokarttal kezdte a karrierjét, de mivel apja nem tudta állni annak költségeit, a jóval olcsóbb kétkerekűekre váltott. Első világbajnokságát a 125 köbcentiméteres kategóriában szerezte 18 évesen, amelyet egy 250-es, egy 500-as és három Moto GP-elsőség követett. Idén tíz futamból nyolcat megnyert, és százhúsz ponttal vezeti az összetettet.

A motorozás egyre kevésbé motiválhatja

Rossi eddig inkább a raliért rajongott, indult egy vb-futamon is, az olasz bajnokságban már versenyt is nyert.

"Amíg motivált vagyok, nem hagyom abba a motorozást" - nyilatkozta júniusban a Moto Sprint című olasz lapnak, és megjegyezte, leginkább az esős futamok jelentenek neki kihívást, mert abban még nem ő a legjobb.

Ön szeretné-e Rossit az F1-ben látni?

  • 505
    Igen, 2007-től
  • 144
    Igen, de csak ha megdöntötte Agostini rekordját
  • 81
    Igen, de nem Ferrariban
  • 74
    Nem, mert autóval nem lenne sikeres

Azóta viszont Doningtonban, szakadó esőben, szenzációs motorozással lemosta a többieket, így nagyon úgy tűnik, hogy ezt a célját is elérte.

Egyedül Surtees nyert két- és négykeréken is

A hétvégi Német GP-n ráadásul beállította a legendás Mike Hailwood egyéni csúcsát - mindketten 76 nagydíjat nyertek -, így már csak Angel Nieto (90) és Giacomo Agostini (122) vannak előtte.

A motorsportok történetében egyetlen ember volt, aki kettő és négy keréken is világbajnok tudott lenni. John Surtees motoron mindent megnyert, majd átült egy Forma-1-es Ferrariba, és 1964-ben azzal is világelső lett. Az angol fenomén azért váltott, mert négy motoros-vb-je után elveszítette motivációját, nem tudott továbblépni. Hasonló történhet Rossival is.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Kezdje az évet egzotikus körutazással!

Fedezze fel Madagaszkár, Burma, Peru kincseit, Indiát a kelet csodálatos világát.