Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

A Ferrari Valentino Rossira várhat

2005.08.03. 09:25
Az olasz sajtó egyre biztosabb benne, hogy 2007-től Valentino Rossi lesz a Ferrari egyik pilótája. A hatszoros motoros világbajnok kedden újra kipróbált egy F1-es gépet, ráadásul csak annyival hosszabbította meg szerződését, amennyi időre a Forma-1-es istálló szerződtette Felipe Massát. Mindkét megállapodást kedden jelentették be.
Másodszor is kipróbálta a Ferrari egyik Forma-1-es gépét a hatszoros motoros világbajnok, Valentino Rossi.

A 26 éves versenyző teljes titokban, a sajtó és a közönség kizárásával körözött a gyár fioranói tesztpályáján egy tavalyi, F2004-es modellel. A tesztről semmilyen adatot nem hoztak nyilvánosságra, csak annyit tudni, hogy egész nap tartott.

Rossi 2004. április 21-e után ült újra a világbajnok istálló egyik gépébe, és az olasz sajtó egyre biztosabb benne: 2007-től a gárda hivatalos pilótája lesz.

Ugyanazon a napon, ugyanannyi időre


Valentino Rossi
Kedden ugyan mind a Ferrari, mind Rossi elkötelezte magát 2006-ra, ám egybeesés, hogy mindkettő csak egyetlen szezonra. Az F1-es csapat a brazil Felipe Massát szerződtette a BAR-Hondához távozó Rubens Barrichello helyére, tizenkét hónapra, míg Rossi a Yamahával hosszabbított egy újabb idényre ugyanazon a napon. Michael Schumacher szerződése szintén kifut a jövő év végén, ám ő még elég motiváltnak látszik a folytatáshoz.

A Gazzetta dello Sport és a Moto Sprint című lapok már tavasszal azt írták, Rossi a Ferrari első számú kiszemeltje, de csak 2007-től vetnék be. Jövőre a motorversenyek között már rendszeresen tesztelné az F1-es gépet, hogy felkészüljön a váltásra.

Ecclestone is Rossit akarja

A motoros világklasszis néhány hete tagadta, hogy a Forma-1 lenne a célja, de mind a Ferrari elnöke, Luca Di Montezemolo, mind az F1 irányítója, Bernie Ecclestone azt akarja, hogy a különcségeiről is híres Rossi a legnépszerűbb autós sorozatba kerüljön.

"Kivételes egyéniség, pont olyanok kellenek az F1-be, mint ő" - mondta már tavaly Ecclestone.

A hetvenhatszoros futamgyőztes gokarttal kezdte a karrierjét, de mivel apja nem tudta állni annak költségeit, a jóval olcsóbb kétkerekűekre váltott. Első világbajnokságát a 125 köbcentiméteres kategóriában szerezte 18 évesen, amelyet egy 250-es, egy 500-as és három Moto GP-elsőség követett. Idén tíz futamból nyolcat megnyert, és százhúsz ponttal vezeti az összetettet.

A motorozás egyre kevésbé motiválhatja

Rossi eddig inkább a raliért rajongott, indult egy vb-futamon is, az olasz bajnokságban már versenyt is nyert.

"Amíg motivált vagyok, nem hagyom abba a motorozást" - nyilatkozta júniusban a Moto Sprint című olasz lapnak, és megjegyezte, leginkább az esős futamok jelentenek neki kihívást, mert abban még nem ő a legjobb.

Ön szeretné-e Rossit az F1-ben látni?

  • 505
    Igen, 2007-től
  • 144
    Igen, de csak ha megdöntötte Agostini rekordját
  • 81
    Igen, de nem Ferrariban
  • 74
    Nem, mert autóval nem lenne sikeres

Azóta viszont Doningtonban, szakadó esőben, szenzációs motorozással lemosta a többieket, így nagyon úgy tűnik, hogy ezt a célját is elérte.

Egyedül Surtees nyert két- és négykeréken is

A hétvégi Német GP-n ráadásul beállította a legendás Mike Hailwood egyéni csúcsát - mindketten 76 nagydíjat nyertek -, így már csak Angel Nieto (90) és Giacomo Agostini (122) vannak előtte.

A motorsportok történetében egyetlen ember volt, aki kettő és négy keréken is világbajnok tudott lenni. John Surtees motoron mindent megnyert, majd átült egy Forma-1-es Ferrariba, és 1964-ben azzal is világelső lett. Az angol fenomén azért váltott, mert négy motoros-vb-je után elveszítette motivációját, nem tudott továbblépni. Hasonló történhet Rossival is.