Irén, Írisz
6 °C
16 °C

Sokkoló az új Mercedes-motor

2005.09.14. 13:49
Kedden kipróbálta a Mercedes 2006-ra tervezett Forma-1-es motorját a McLaren egyik tesztpilótája, Pedro De la Rosa. A spanyol versenyző csalódottan beszélt a V8-as erőforrásról.
Nyáron a BMW, a Toyota és a Ferrari próbálta ki versenypályán a következő szezonra épített nyolchengeres motorját, és kedden a Mercedes is csatlakozott hozzájuk.

Csak a Ferrarié tűnik jónak


Pedro De la Rosa

A Toyota-tesztpilóta Olivier Panis panaszkodott az első teszt után, a BMW-nek szintén gondjai voltak, ám a Ferrari erőműve gyorsnak és megbízhatónak bizonyult.

A V8-as Mercivel Pedro De la Rosa ment először, de finoman szólva sem volt elragadtatva.

"Túlestünk a V8-as tűzkeresztségen. Hiányzik az erő a motorból, de fel kell dolgoznunk ezt a sokkot" - idézte a spanyol versenyzőt az adrivo.com. De la Rosa Silverstone-ban ült az átalakított McLaren MP4/20-as volánja mögé, és 38 kört tett meg, sok megszakítással.

"Hozzá kell szoknunk"

Legjobb ideje 1:24.477 volt, amely bő hét másodperccel volt gyengébb, mint a V10-es géppel köröző Alex Wurz teljesítménye. A Ferrari-tesztelő Marc Gené Fioranóban csak bő három másodperccel maradt el Michael Schumacher pályacsúcsától, igaz, az a pálya két kilométerrel rövidebb, mint az angliai.

"Nem szabad túl keményen fékezni, mert ha nagyon leesik a fordulat, nem tudunk visszagyorsulni. Egyszerűen lassú, de hozzá kell szoknunk"- törődött bele De la Rosa.

Akár 200 lőerővel eshet a teljesítmény

A következő idénytől kezdve a Forma-1-es autókat csak nyolchengeres, 2,4 literes erőművel lehet fölszerelni az eddigi V10-es, három literesek helyett. Szakértők szerint a motorok jelenlegi, 950 lóerő körüli teljesítménye akár 200 lőerővel is visszaeshet.

Belföldi ajánlatok

Rengeteg gyönyörű helyet talál belföldi ajánlataink között.

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.