Tavaly fodítva harcoltak
A 25 éves pilótát érvényes szerződés köti a Williamshez 2006-tól kezdve, ám ő inkább a BAR-nál szeretne maradni.
Egy évvel ezelőtt annak ellenére egyezett meg Sir Frank Williams csapatával, hogy megállapodása még a BAR-hoz kötötte. Akkor azért küzdött, hogy istállót válthasson, ám az FIA kötelezte, hogy 2005-ben még jelenlegi gárdájánál szerepeljen, de lehetővé tette a 2006-os cserét.
A Honda-motor vonzóbb
Egy év alatt viszont változott a helyzet, a Williams elvesztette a BMW gyári támogatását, és jövőre kevésbé erősnek tűnő Cosworth-motorokkal indul. Ez nem tetszik Buttonnak, és inkább maradni akar a félig a Honda tulajdonában lévő BAR-nál.
A Honda már jelezte, mindenképp magánál akarja tartani a tehetséges pilótát, ám Sir Williamsnek is szüksége lenne rá.
Senkiért nem fizettek még ennyit
A japánok megpróbálják kivásárolni Buttont a Williams-szerződésből, és a brit Mirror című lap úgy értesült, 17,5 millió eurót (4,3 milliárd forintot) fizetnének a versenyzőért. A lap viszont állítja, a tolószékhez kötött csapatvezető visszautasította az ajánlatot.
Annak ellenére tette ezt, hogy az összeg minden idők legmagasabb kivásárlási díja lenne a Forma-1-ben.
Williamsnek szüksége lenne a pénzre
A teamtől senki nem nyilatkozott, ám egyáltalán nem biztos, hogy lezárult az ügy. Épp a hét elején derült ugyanis ki, hogy jövőre elveszítik egyik főszponzorukat, a HP-t, és az is biztosra vehető, a német Allianz követni fogja a BMW-t, amely 2006-ban saját gárdával indul. Williamsnek pénzre van szüksége, és a 17,5 millió euró sok gondját megoldaná.