További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Kiucsi megígérte
A V10-es akkor 950-970 lőerő között teljesíthetett, ám a fejlesztések megakadtak, mert az FIA bevezette a két hétvégés szabályt: 2005-től csak minden második futam után lehet motort cserélni az F1-es kocsikban. Takeo Kiucsi, a Honda prodzsekt menedzsere viszont még a múlt év végén kijelentette, "jövőre tovább nő a teljesítmény, annak ellenére, hogy két nagydíjat kell bírniuk az erőműveknek".
A megbízhatóság elsődleges
A nagyobb megbízhatóság idén levett a lóerőkből, ám közel egy év alatt a legtöbb gyártó, de leginkább a Honda utolérte magát. A japánok újra különösen erős motort terveztek a hazai versenyükre, amely viszont már képes átlépni az álomhatárt.
"Ekkora teljesítménnyel persze nem tud folyamatosan működni az erőforrás, legfeljebb néhány másodpercig - idézte az f1total.com az eheti tesztelésen résztvevő Kiucsit, aki igyekezett csökkenteni az elvárásokat. - A megbízhatóság kárára menne a túlzott potenciál".
Nyerni akarnak otthon
Jenson Button és Takuma Sato folyamatosan nem gazdálkodhat 1000 lóerővel, viszont ha kell, meglesz a kívánt mennyiség. A legtöbb F1-es autóbán, így a Hondában is van egy "boost" jelű kapcsoló, amelyet feltekerve rövid időre jó néhány extra lőerő elérhető. A pilóták leginkább az előzéseknél veszik hasznát a lehetőségnek, persze korábban előfordult, hogy Szato nem kapcsolta vissza időben, és a motor tönkrement.
Jövőre kisebb, V8-as, 2,4 literes erőműveket lehet csak használni az F1-ben, már több csapat is a nyolchengeresét teszteli, ennek ellenére a Honda még a tízest fejlesztette, hogy megnyerhesse a Japán GP-t.
Silverstone-ban nem volt vele baj
A hét közepén Silverstone-ban próbálták ki az új motort, amely hiba nélkül működött. "Remek gyakorlás volt, problémamentesen mutatkozott be a V10-es, amelyet Suzukában vetünk be először" - nyilatkozta a Honda egyik motorfejlesztési mérnöke, Shuhei Nakamoto.
A Forma-1-es mezőny jövő hétvégén Brazíliában indul, ott mutatkozik be az 1000-es motor. A Japán GP egy héttel később következik.
A legerősebb viszont a BMW nyolcvanas évek elején gyártott egyik modellje volt, amely edzésen 1500, míg versenyen 1050-1100 lóerőt volt képes leadni. Tizenhét éve már, hogy csak szívómotorokat lehet használni a sorozatban, a Honda az első, amelynek sikerült az ezres határt elérnie.