További Forma-1 cikkek
- A Formula–1-es pilóták bírálják a sűrű versenynaptárt
- A Ferraritól érkezhet Hamilton utódja a Mercedeshez
- Nem nyugszik a Ferrari volt pilótája, megágyazott az újabb F1-es botránynak
- A Red Bull nem kényszeríti Verstappent szerződése kitöltésére
- A 15 éves magyar fiatal a brit Forma–4-ben folytatja pályafutását
Indianapolis óta jó volt
Azóta nem volt gond a francia cég termékeivel, de a hétvégi Brazil GP-n újra problémák mutatkoztak. A futam után először a nyolcadikként befutott toyotás Ralf Schumacher panaszkodott, hogy az első gumijai használhatatlanok voltak, majd a időmérőn csak tizenhatodik Red Bull-pilóta, David Coulthard fakadt ki.
Coulthard távozik a kiesése
után (fotó: epa)
Szemcsésedett
Maradtak hát a gumik, és Coulthardnak csak azért nem lettek komolyabb gondjai, mert rögtön a rajt után összeütközött Antonio Pizzoniával, és kiesett.
A BAR-Honda angol versenyzője, Jenson Button viszont végigment, ám csak napokkal a futam után árulta el, hogy kocsijának kerekei szokatlan mértékben szemcsésedtek, és alig tudta vezetni a gépet.
"Nem tudod, mi fog történni"
"Rémálom ilyen gumikkal versenyezni, mert nem bízhatsz az autódban. Nem kanyarodhatsz megfelelő sebességgel, hiszen nem tudod, mi fog történni. A starttól a célig így volt" - mondta Button, aki egy kör hátránnyal, hetedikként ért célba. A hétvége előtt viszont még dobogós helyezésben reménykedett.
A szemcsésedés a kopás egyik fajtája, a gumi megolvad, és apró csomókban halmozódik föl az abroncs felszínén. A kocsi túlkormányozott lesz és rázkódni kezd, mert a futófelület egyenetlenné válik.
Tovább romlott a Michelin helyzete
A panaszok valószínűleg tovább gyengítik a Michelin helyzetét: a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) már korábban kinyilvánította, 2008-tól csak egy gumiszállítót akar a Forma-1-ben, és az a sorozatos bizonytalanságok miatt nem a francia márka lenne.
A Michelin szintén jelezte, nem érdekli az egységes gumiszállítás lehetősége, és ha ez a törekvés megmarad, hamarosan elhagyhatja a sorozatot.