Kislányok is vezethetnék a V8-ast

2005.09.30. 16:10
Videojáték-autóhoz hasonlította a nyolchengeres motorral szerelt Forma-1-es Toyotát Ricardo Zonta, a csapat tesztpilótája. A brazil versenyző Jerezben próbálta ki a gépet.
Nyáron a BMW, a Toyota és a Ferrari próbálta ki versenypályán a következő szezonra épített nyolchengeres motorját, és két hete a Mercedes is csatlakozott hozzájuk.

Csak a Ferrariéval voltak elégedettek

A Toyota-tesztpilóta Olivier Panis panaszkodott az első teszt után, a BMW-nek szintén gondjai voltak, ám a Ferrari erőműve gyorsnak és megbízhatónak bizonyult.

A V8-as Mercedesszel Pedro De la Rosa ment először, őt sokkolta az új erőforrás, amelyet gyengének és lassúnak talált.

Az eheti, jerezi gyakorláson a Toyota a harmadik pilótájával, Ricardo Zontával folytatta a V8-as programját. A brazil versenyző először ült a nyolchengeressel szerelt gépbe, de neki sem tetszett.

Nem kihívás

"Olyan, mint egy videojáték. Nagyon egyszerű menni vele, semmi kihívás nincs benne. Egy kislány is tudná vezetni" - nyilatkozta Zonta az autosport-atlas.com-nak.

A dél-amerikai hetven kört tett meg a V8-assal a háta mögött, legjobb ideje - 1:20.762 - bő három másodperccel maradt el az idei tízhengeressel száguldó csapattársa, Ralf Schumacher legjobbjától. A nap legjobb eredményét jegyző mclarenes Pedro de la Rosánál pedig 4,3 másodperccel volt lassabb.

Hibázni is lehet lehet vele

A V8-as Ferrari bő három másodperccel ment rosszabb köröket Fioranóban Michael Schumacher körrekordjánál, de Zonta teljesítménye is jelentős javulás a csapat nyári eredményeihez képest, amikor még hat-hét másodpercre voltak a legjobbaktól.

Zonta viszont úgy gondolja, ez is kevés: "Lassú az egész. Olyan sok időd van, hogy hibázhatsz is a kanyarokban, mert van lehetőséged javítani. Még csak technikásnak sem kell lenni hozzá".

2,4 literes, V8-as

A következő idénytől kezdve a Forma-1-es autókat csak nyolchengeres, 2,4 literes erőművel - esetleg lefojtott tízesekkel - lehet fölszerelni az eddigi V10-es, három literesek helyett. Szakértők szerint a motorok jelenlegi, 1000 lóerő körüli teljesítménye 200 lőerővel is visszaeshet.