Már novemberben kipróbálják a 2006-os Ferrarit

2005.10.06. 13:00
Szakít az elmúlt évek szokásaival és már a szezon első versenyén is új autójával versenyez majd 2006-ban a Ferrari. A sietséget Michael Schumacher szabadsága bánja majd.

"Nem vagyunk elég versenyképesek, és nem vagyok biztos benne, hogy megéri az energiánkat az idei szezonra pazarolni, feláldozva ezzel a következőt is" - nyilatkozta június közepén Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója. Az istálló valójában ekkor föl is adta a 2005-ös világbajnokságot.

#alt#
Bahreini sejkek mustrálják a 2005-ös Ferrarit (fotó: epa)

Idén becsődöltek

Különböző problémák miatt a sorozatban hatszor vb-győztes csapat ebben az évben kikerült az élmezőnyből, ám a válsága nem tarthat tovább egy szezonnál: a német Bild szerint már novemberben tesztelni kezdik a 2006-os autójukat.

A Ferrari 2002 óta rendre az előző évi kocsijával vágott neki az új idénynek, ami viszont idén nem jött be. Az F2004M kudarcot vallott, az F2005 pedig csak február végére készült el, és április elején futotta első versenyét, így - többek között emiatt - a Bridgestone-gumik fejlesztése is lelassult.

Schumacher kevesebbet pihen

Jean Todt csapatfőnök és istállója többé nem akarja elkövetni ezt a hibát, így az új V8-as motort már augusztusban kipróbálták, a teljes gépet pedig még ősszel pályára küldik.

A német lap úgy értesült, a pilóták jóval kevesebb szabadságot kapnak, mint eddig. Az október közepi, utolsó nagydíj után Michael Schumacher sem mehet pihenni, hanem a kocsi fejlesztésében fog segíteni.

A hétszeres világbajnok nem sajnálja, hogy borul a megszokott programja: "Az új kihívásunk, hogy a mélypontról mielőbb fölálljunk. Mindenki nagyon motivált, jövőre újra világbajnok akarok lenni".

Egyelőre a többiek előtt

A Ferrari nyolchengeres motorja az eddig bemutatottak - Toyota, Honda, Mercedes - közül a legjobbnak tűnik, és a gárda célja, hogy az autó a 2006-os szezonnyitóra tökéletes, gyors és megbízható legyen.

A 2006-os idény március elején, valószínűleg a Bahreini Nagydíjjal indul.