Friderika
10 °C
17 °C

A Mercedesé a legerősebb motor

2005.10.11. 14:44
Egy olasz szakember számításai szerint a Mercédesé a legerősebb motor jelenleg a Forma-1-ben, míg a vezetőnek gondolt Honda csak a második. Az adatokat a gyártók is megerősítették.
A Honda mérnökei a Japán Nagydíjra minden eddiginél erősebb, ezer lóerős teljesítményre képes szívómotort építettek. A cég projektmenedzsere, Takeo Kiucsi szerint az erőmű folyamatosan nem, de pillanatokra átléphette az ezres határt.

Az 1000 lőerős Honda kudarc lett

A BAR-Hondával ennek ellenére Jenson Button csak ötödik lett, és egy milanói mérnök, Dr. Enrico Benzing állítja, nem a japánoké a legerősebb motor a Forma-1-ben.

A szakember a német Motorsport Aktuell című lapnak készített elemzést az istállók Monzában használt autói alapján. Az észak-olasz ring az F1 leggyorsabb helyszíne, a kocsik átlagsebessége 250 kilométer/óra fölött van, a teszteken Mark Webber egy Williams-BMW-vel új végsebességi rekordot is fölállított.

917 a legtöbb

Dr. Benzing számításai szerint a Mercedes 917 lóerős gépe a csúcs, a Honda 914-gyel második. Mindkettő annak ellenére javított az előző évi modelljéhez képest, hogy idén kétszer olyan hosszú távot kell kibírnia, mint tavaly. A Honda tizenkilenc lőerőt erősödött, ám a harmadik legjobb BMW csak egyet, jelenleg 906-ot tud.

A Toyota rengeteget, negyvenöt lóerőt fejlődött 2004-hez képest, és 905-tel a negyedik, a mindössze hat egységet javult 904-es Ferrari előtt.

A Fernando Alonsóval világbajnok Renault csak a hatodik legerősebb 899 lóerejével, de negyvenhatot erősödött, ami rekord.

Jönnek a V8-asok

A Red Bull-ok Cosworth-e középkategóriás - 880 -, csakúgy, mint a Sauber Ferrarija (878). Az utolsó két helyen a Jordan tavalyi Toyota-motorja, és a Minardi 842-t tudó Cosworth-e áll.

A teljesítményt mindig bizalmasan kezelik az istállók, ám idén véget ér a tízhengeres korszak - jövőre csak V8-assal lehet indulni -, így nincs értelme a titkolózásnak: Dr. Benzing adatait a gyártók is megerősítették.

A következő szezon elején a 2,4 literes, nyolchengeres erőművek az első számítások szerint nagyjából 200 lóerővel lesznek gyengébbek az ideieknél.