Jönnek a kétszárnyas autók

2005.10.25. 09:45
A Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) összes szabálymódosítási javaslatát elfogadta hétfői, londoni ülésén a Forma-1-bizottság. A csapatvezetők, szponzorok és promóterek, illetve a gumiszállítók képviselőiből álló, 26 tagú szervezet a kétszárnyas megoldás alkalmazásába egyhangúlag, a kerékcsere visszahozásába és a kiütéses időmérő-rendszer bevezetésébe nagy többséggel egyezett bele.
Elfogadta Max Mosley FIA-elnök (FIA - Nemzetközi Autós Szövetség) összes szabálymódosítási javaslatát a Forma-1-bizottság, így 2007-től bemutatkoznak a sorozatban a két hátsó szárnnyal szerelt kocsik.

Tetszett az ötlet


Felül: a régi szárny leszórító ereje,
alul az új szárny hatása
Kattintson a nagyobb képért!
Forrás: FIA
A szervezet hétfőn hozta nyilvánosságra terveit a radikális megoldásról, amely növelné az előzések lehetőségét, és a csapatvezetőkből, a gumiszállítók, illetve a főszponzorok és promóterek képviselőiből álló, 26 tagú testület a londoni találkozón egyhangúlag rá is bólintott.

Érdekes lesz az időmérő

Többségben egyetértettek továbbá a kerékcserék újbóli engedélyezésével és a kiütéses kvalifikációs rendszer bevezetésével, már 2006-tól kezdve. Ennek megfelelően az időmérőt három részben bonyolítják le: az első negyedórában az összes kocsi a pályán lesz, az öt leglassabb kiesik, és a következő tizenöt percben a maradék tizenöt folytathatja. Az újabb öt leggyengébbnek a végén be kell fejeznie a körözést, és további húsz percben a legjobb tíz folyamatosan mehet. Aki a legjobb időt futja, azé lesz az első kocka. A hivatalos edzés után már nem lehet tankolni, sem kereket cserélni, a versenyt pontosan azzal a géppel kell kezdeni, mint amilyennel befejezték a kvalifikációt.

Kevesen tiltakoztak

Mind a kerékcsere, mind az új időmérő ellen tiltakozott néhány istálló, de azoknak keresztülvitelét nem sikerült megakadályozniuk.

Az ülésen napirendre került a gumikérdés is, a tagok megállapodtak, 2007-ben - a kettős szárny bevezetésekor - visszatérnek a teljesen sima, slick abroncsokhoz.