További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
"Érdekes és szórakoztató"
Schumacher a motoron
(fotó: epa)
"Boldog vagyok, már régóta vártam erre a lehetőségre. Nagyon kíváncsi voltam, milyen lehet menni vele, és nem is csalódtam, mert érdekes és szórakoztató élmény volt" - nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak Schumacher a zártkapus próba végén.
A teszt nem csak az F1-es világelső remek motoros képességei miatt jöhetett össze, legalább ennyit számított, hogy a Ducati és a Ferrari főszponzora ugyanaz a cég. Hétfőn persze jelen volt egy profi motoros, az amerikai Randy Mamola - a nyolcvanas években több vb-futamot nyert -, és tanácsokkal segítette Schumachert.
Fordítva Valentino Rossi már próbálkozott
"Kezdetekben óvatosnak kellett lennem, de a Ducati szerelői és Randy elmagyaráztak nekem minden szükséges tudnivalót. Köszönöm nekik, és mindenki másnak, aki hozzájárult, hogy megvalósuljon ez az álmom" - lelkendezett a Forma-1 sztárja.
Tavaly és idén Valentino Rossi fordítva már teljesítette a bravúrt, ő Yamahájáról ült át Schumacher Ferrarijába, és legjobb köre mindössze bő három másodperccel maradt el a német pilóta fioranói körrekordjától a legutóbbi, augusztusi gyakorláson. Az olasz sajtó állítja, jövőre tovább tesztel, és 2007-ben az olaszok egyik hivatalos pilótája lesz a Forma-1-ben.
Autósból sosem lett motoros
Idén a Red Bull Racing istálló és a Suzuki tervezte, hogy kicseréli a pilótáit: Vitantonio Liuzzi ment volna a japánok kétkerekűjével, míg John Hopkins ült volna a volán mögé, de utóbbi lábsérülése miatt elmaradt az esemény.
A sporttörténetben még nem fordult elő, hogy autóversenyzőből sikeres motorversenyző váljon, több motoros is van viszont, aki karrierje végén autóba ült át. John Surtees többször nyert vb-t motoron, mielőtt a Ferrarival az F1-ben is világbajnok lett.
Damon Hill is motoron kezdte
A nyolcvanas évek motoros sztárjai közül az 1987-es 500 köbcentis bajnok, Wayne Gardner az ausztrál túraautó bajnokságban, a négyszeres világelső Eddie Lawson a kilencvenes évek végén az amerikai Indycar-sorozatban indult. Legutóbb, idén nyáron az ötszörös bajnok Mick Doohan vett részt egy különleges DTM-futamon (DTM-Német Túraautó Bajnokság).
A közelmúlt F1-es versenyzői közül az 1996-ban vb-győztes Damon Hill kezdte motoron karrierjét, Nagy-Britanniában több futamot is nyert, mielőtt 1992-ben a Forma-1-be jött volna.