Schumacher Moto GP-gépet tesztelt

2005.10.26. 00:33
Nem profi motorosként elsőként próbálhatott ki Moto GP-gépet Michael Schumacher. A hétszeres Forma-1-es világbajnok a mugellói pályán egy Ducatival tett meg negyven kört.
Kipróbált egy Moto GP-gépet hétfőn a mugellói pályán Michael Schumacher. A hétszeres Forma-1-es világbajnok negyven kört tett meg a gyári Ducatival, legjobb ideje két perc, nyolc másodperc körül volt, ami szűk húsz másodperccel gyengébb Valentino Rossi hétszeres motoros világbajnok rekordjánál.

"Érdekes és szórakoztató"

Schumacher a motoron
Schumacher a motoron
(fotó: epa)
A 36 éves autós klasszis az első nem profi motoros, aki mehetett a motorozás csúcskategóriájának egyik 250 lőerős, 350 kilométer/óra körüli végsebességű kétkerekűjével. A hatalmas teljesítmény miatt nem szívesen engednek amatőrt a nyeregbe.

"Boldog vagyok, már régóta vártam erre a lehetőségre. Nagyon kíváncsi voltam, milyen lehet menni vele, és nem is csalódtam, mert érdekes és szórakoztató élmény volt" - nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak Schumacher a zártkapus próba végén.

A teszt nem csak az F1-es világelső remek motoros képességei miatt jöhetett össze, legalább ennyit számított, hogy a Ducati és a Ferrari főszponzora ugyanaz a cég. Hétfőn persze jelen volt egy profi motoros, az amerikai Randy Mamola - a nyolcvanas években több vb-futamot nyert -, és tanácsokkal segítette Schumachert.

Fordítva Valentino Rossi már próbálkozott

"Kezdetekben óvatosnak kellett lennem, de a Ducati szerelői és Randy elmagyaráztak nekem minden szükséges tudnivalót. Köszönöm nekik, és mindenki másnak, aki hozzájárult, hogy megvalósuljon ez az álmom" - lelkendezett a Forma-1 sztárja.

Tavaly és idén Valentino Rossi fordítva már teljesítette a bravúrt, ő Yamahájáról ült át Schumacher Ferrarijába, és legjobb köre mindössze bő három másodperccel maradt el a német pilóta fioranói körrekordjától a legutóbbi, augusztusi gyakorláson. Az olasz sajtó állítja, jövőre tovább tesztel, és 2007-ben az olaszok egyik hivatalos pilótája lesz a Forma-1-ben.

Autósból sosem lett motoros

Idén a Red Bull Racing istálló és a Suzuki tervezte, hogy kicseréli a pilótáit: Vitantonio Liuzzi ment volna a japánok kétkerekűjével, míg John Hopkins ült volna a volán mögé, de utóbbi lábsérülése miatt elmaradt az esemény.

A sporttörténetben még nem fordult elő, hogy autóversenyzőből sikeres motorversenyző váljon, több motoros is van viszont, aki karrierje végén autóba ült át. John Surtees többször nyert vb-t motoron, mielőtt a Ferrarival az F1-ben is világbajnok lett.

Damon Hill is motoron kezdte

A nyolcvanas évek motoros sztárjai közül az 1987-es 500 köbcentis bajnok, Wayne Gardner az ausztrál túraautó bajnokságban, a négyszeres világelső Eddie Lawson a kilencvenes évek végén az amerikai Indycar-sorozatban indult. Legutóbb, idén nyáron az ötszörös bajnok Mick Doohan vett részt egy különleges DTM-futamon (DTM-Német Túraautó Bajnokság).

A közelmúlt F1-es versenyzői közül az 1996-ban vb-győztes Damon Hill kezdte motoron karrierjét, Nagy-Britanniában több futamot is nyert, mielőtt 1992-ben a Forma-1-be jött volna.