További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Energiatital és iparbiznisz
A világ 691 milliárdosát felvonultató listát a CNBC televíziós csatorna European Business című magazinműsora ismertette: az autós sorozatban a Red Bull Racing és az idén még Jordanként, jövőre már Midland F1 néven induló alakulat főnökei a leggazdagabbak. Az üdítőital-gyáros Dietrich Mateschitz és az iparos Alex Shnaider egyaránt 2,5 milliárd dollárból (2,1 miliárd euró, 533 milliárd forint) gazdálkodhat.
Az osztrák üzletember az energiaitallal csinált karriert, a Távol-Keleten bukkant rá a receptre, húsz évvel ezelőtt palackozni kezdte és Európában elindította a forgalmazását. Egy doboz előállítási költsége nem éri el a fél dollárt sem, de kettőért vagy még többért értékesíti.
Mateschitz pénzt fektet be és fejleszt
Mateschitz az F1-be egy éve szállt be, amikor nagyjából ötvenmillió dollárért megvásárolta a Jaguar istállót. A Red Bull Racingre átkeresztelt gárdával a szezon meglepetését okozta, sokszor szereztek pontot pilótái, és jövőre valószínűleg még jobbak lesznek: Ferrari-motorokat vesz gárdájának, és hétfőn évi tízmillió dolláros rekordfizetésért elcsábította a McLarentől a tervezőzseni Adrian Newey-t.
Mindemellett felvásárolta a Minardit - amelyet jövőre Toro Rosso (Vörös Bika, azaz Red Bull) néven indít -, leginkább azért, hogy fiatal, tapasztalatlan pilótáinak versenyzési lehetőséget adjon.
Shnaider az egyetlen, aki pénzt kér
Alex Shnaider
Nagyra törő tervekkel érkezett, szezon közben istállója mégis a leggyengébbnek csúszott vissza, a Minardik is többször megelőzték a sárga autókat. A csapatba eddig szinte egy centet nem fektetett, sőt, inkább kivett belőle: két fizetős pilótát alkalmazott, akik fejenként öt-öt millió dollárt perkáltak le, hogy rajthoz állhassanak.
Tíz millió dollár nála egy hely
Shnaider állítja, nem érte volna meg Jordan néven jól szerepelni, majd jövőre javítanak, amikor már Midlandnek hívják a gárdát. Céljainak ellent mond viszont, hogy 2006-ban övé lesz a mezőny egyetlen olyan sofőre, aki pénzt ad az indulásért: Tiago Monteiro 10 és 14 millió dollár közötti vagyont tesz le a szereplésért.
Első számú versenyzője a Minarditól átvett, valószínűleg minimális, néhányszáz ezer dolláros bérre szerződtetett Cristijan Albers.
Karthikeyannak nincs ennyi
A fizetős helyért versenyben volt az idén alkalmazott Narain Karthikeyan is, de az indiai pilóta ennyi pénzt nem tudott kifizetni. "Több mint tízmilliót kéne adnom, a szponzoraimnak nem is mondtam meg, mert tudom, hogy ennyit képtelenek letenni" - nyilatkozta a napokban elkeseredetten Karthikeyan.
A Midland-csapatfőnök Colin Colles szerint viszont a keleti tehetség azért nem marad velük, "mert nincs profi menedzsmentje".
A Red Bull az idei konstruktőr-világbajnokságon tíz csapatból a hetedik, a Jordan a kilencedik helyen végzett. Utóbbi az indianapolisi botrányfutamon Monteiróval a dobogóra is felállhatott, de a siker értékét csökkenti, hogy a nagydíjon csak hat autó indult el.