A lefojtott V10-es hangja jobb

2005.11.30. 10:59
A volt Red Bull-pilóta, leendő Toro Rosso-versenyző Vitantonio Liuzzi vezette egyedül a lefojtott V10-es motort, amely a Honda főmérnöke szerint jövőre erősebb lesz, mint a legjobb istállók V8-as gépei. Az olasz tehetség szerint közel egyformák, a hangjaik is ezt bizonyítják.
Aggódik a Honda motorfejlesztési vezetője, mert jövőre a lefojtott tízhengeres motorok szerinte erősebbek lesznek, mint az ő nyolcasai. Az FIA új szabályai szerint 2006-ban V8-as erőforrásra kell átállniuk az istállóknak, de ha valamelyik nem képes megfizetni annak magas költségeit, indulhat az idei, fordulatszám szabályzóval ellátott tízesével.

Liuzzi szerint egyformák lehetnek

A V8-as gépekre eddig a ferrarisokon kívül minden pilóta panaszkodott annak gyengesége miatt, a visszafogott V10-est idáig egy versenyző vezette, a Minardiból alakult Toro Rosso leendő versenyzője, Vitantonio Liuzzi. Kedden próbálta ki a visszafojtott Cosworthot, mellyel az olasz-osztrák gárda indulni fog.

"Nem gyorsabb a V10-es, de érdekes lesz - idézte Liuzzit az f1racing.net. - A szezon elején versenyben lehetünk velük, de a végére a V8 erősödni fog. A csapatoknak ki kell tapasztalniuk a nyolchengerest, de szerintem a nagy gyártók csak mentséget keresnek, azért állítják, hogy a miénk jobb lesz".

A tízhengeres hangosabb

Egyelőre csak az olasz tehetség tapasztalataira támaszkodhatunk, de az f1racing.net Barcelonában a motorok hangjaiból próbálta kikövetkeztetni, melyik lehet az erősebb. A pálya leggyorsabb pontján, a célegyenesben felvette a V8-as hangját és a V10-esét is, és biztosan állítható, nem lesz nagy a különbség. Hasonlítanak, de a tízes valamivel hangosabb és mélyebb.

A legjobb tízhengeres motorok idén 900-920 lőerősek voltak, a Cosworthé viszont csak 842. A szakértők húsz százalék körüli teljesítmény-visszaesésre számítanak, vagyis a 750 lőerő elméletileg már jó eredmény lenne egy V8-astól.