Csúszik a kettős hátsó szárny bevezetése

2005.12.05. 13:35
Biztosan nem térnek át már 2007-ben a radikális kettős hátsó szárny-rendszerre a Forma-1-es istállók, mert a csapatok technikai igazgatói elutasították annak korai bemutatását. Az előzést könnyítő megoldás 2008-ban érkezhet.
Elutasították a Forma-1 technikai igazgatói a radikális kettős szárnyrendszer 2007-es bevezetését, állítja az Autosport magazin.


Felül: a régi szárny leszórító ereje,
alul az új szárny hatása
Kattintson a nagyobb képért!
Forrás: FIA
A megoldást, amely növelné az üldözéseknél hátul haladó autóra ható leszorító erőt, és könnyítené az előzést, október végén terjesztette az F1-es csapatfőnökök elé az FIA, és a menedzserek azonnal rá is bólintottak, sőt, a 2008-as bevezetési dátumot egy évvel előbbre hozták.

Tetszik, de ismeretlen

A hétvégén az istállók vezető mérnökei alkotta Technikai Bizottság megvizsgálta az új rendszer terveit, és egyhangúlag - tízből tíz tag - elutasította a 2007-es bemutatást.

A szakemberek szerint túl kevés egy év, hogy biztonsággal kipróbálják és bevezessék, mivel egyelőre csak elméletben ismerik a hatásait.

Csak csúszik egy évet

Az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) egyik szóvivője szerint a CDG (Centreline Downwash Generating - középső leszorítóerőt serkentő) nem bukott meg, csupán tizenkét hónappal később kezdik használni. "Pozitívan beszéltek a megoldásról, csupán annyi változott, hogy 2008-ban állunk át a kettős szárnyra" - idézte a referenst a Reuters hírügynökség.

A módosított hátsó légterelőtől azt várják, hogy megkönnyíti az előzést, így látványosabbak lesznek a futamok. Két egymást követő autónál talán beválik, de egyelőre nem tudni, több kocsi esetén mi lesz a hatása.

Negyven éve az egy nagy szárny a nyerő

Az F1 legelismertebb tervezője, a McLarentől a Red Bullhoz igazolt Adrian Newey támogatja a CDG használatát, bár a hatvanas évek közepe óta egy széles hátulsó spoilerrel építik az Forma-1-es autókat.