További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Briatore gyanús, a többiek hallgatnak
A Renault-csapatfőnök Flavio Briatore Alonso menedzsere is egyben, és annak ellenére, hogy sajtóközleményben állítja, nem tudott védence átigazolásáról, elég nehéz elképzelni, hogy nem tudott a manőverről. Több külföldi és magyar lap is arra gyanakszik, ő mozgatta a szálakat.
Felettesei ennek ellnére bíznak benne, és csütörtökön Bernie Ecclestone, a Forma-1 irányítója is felmentette az 55 éves istállóvezető-ügynököt.
Ecclestone mindent tud
"Alonso maga tárgyalt a McLarennel, Briatorét megkerülte. Tudom, hogyan zajlottak a dolgok, de nem árulhatom el a részleteket. Ron Dennistől sem volt szép lépés, bár a pilótarablás ma már mindennapos az F1-ben" - kritizálta a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában a Mclaren első emberét, Ron Dennist Ecclestone.
Az F1 történetének legfiatalabb világbajnoka három plusz egy évre, 2007-es indulással, a McLaren leendő főszponzorának segítségével írt alá új gárdájához, teljes titokban. Bár sem ő, sem a mcalerenesek nem nyilatkoznak róla, tudta-e még valaki, mire készülnek: Alonso nem védte meg menedzserét.
A menedzser magyarázkodik
Briatore és Dennis azért nem verekednek össze (fotó: www.rally.gr)
Ecclestone semmiképp nem tudja elképzelni, hogy Briatore épp Dennisnek engedte volna át saját felfedezettjét, hiszen ők ketten "nem kedvelik egymást". "Nem hinném, hogy Briatore Dennisnek adta volna el Alonsót. Szinte ellenségek, a menedzsert ezúttal kizárták a játékból. Nem tehetett semmit, mert versenyzője nem akart a Renault-nál maradni" - véli az F1-főnök, bár köztudott, hogy a Forma-1-ben nincsenek barátok és ellenségek, csak érdekek vannak.
A Renault-nál nem tragédia Alonso elvesztése
A francia és a német sajtó máris azt pedzegeti, a Renault elhagyja az F1-et 2006 végén, és ha így lesz, mindenki jól járt az Alonso-McLaren szerződéssel: a pilótának versenyképes autója, a csapatnak esélyes versenyzője, Briatorénak, aki tíz százalékkal részesül Alonso fizetéséből, továbbra is biztos jövedelme lesz. Ráadásul akkor sem esik kétségbe, ha a Renault esetleg marad, sőt, az lesz neki a legjobb: az új Raikkönent, a szintén finn Heiki Kovalainent csak azért nem ültette már idén az egyik Renault-ba, mert nem volt elég autója.
Ecclestone állítja, ő sem tudott semmit a háttérben folyó egyezkedésről - bár a részleteit ismeri -, mégsem érte váratlanul sem Alonso, sem a McLaren lépése. "Nem lepett meg, hogy Alonso elhagyta a Renault-t, mert sokan meg akarták őt szerezni. A McLaren szintén jól tette, hogy kihasználta a lehetőséget, hiszen Raikkönen 2007-ben a Ferrarié lesz".
Montoya vagy Raikkönen marad
A 75 éves nagyfőnök utolsó tagmondatát meg is erősítette, igaz, feltétellel: "Úgy gondolom, Raikkönen a Ferrarihoz szerződik, hacsak Michael Schumacher úgy nem dönt, hogy folytatja 2006 után is. Ebben az esetben a finn pilótának máshol kéne elhelyezkednie, lehet, hogy épp a Renault marad neki".
Raikkönennek a következő szezon végén lejár a szerződése az angol teammel, egyelőre nem fogadta el a hosszabbítási ajánlatokat, és négy-öt gyári istálló is leigazolná. Csapattársa, Juan Pablo Montoya kontraktusa szintén kifut tizenkét hónap múlva, de Ron Dennis állítja, egyiküket biztosan megtartja, és mindkettejüknek egyforma esélyük van rá, hogy 2007-ben is a McLarennél maradjanak.
Schumacher a kulcs
Ecclestone felvilágosítása után a kép tiszta, minden Michael Schumachertől függ: ha 2006 végén visszavonul, Raikkönen megy a helyére, ha nem, Raikkönen vagy máshová megy vagy marad a McLarennél. Ha ez utóbbi teljesül, Montoya kereshet új csapatot magának. A német sajtóban már meg is jelent, hogy a Red Bull Ferrari szívesen fogadná.