Mindenki Raikkönent akarja

2005.12.21. 10:42
Mióta bejelentték, hogy Fernando Alonso 2007-tól a McLaren-Mercedes pilótája lesz, sorra kapja az ajánlatokat Kimi Raikkönen. A jelenleg mclarenes versenyző mehetne a Ferrarihoz, a Renault-hoz, a BMW-hez, főnöke, Ron Dennis sem mondott még le róla, ráadásul további istállók jelentkezése is vátható.
A hétfőn váratlanul a McLaren-Mercedeshez szerződött Fernando Alonso 2007-ben csatlakozik új istállójához, és a hét eleje óta az a legizgalmasabb kérdés a Forma-1-ben: ki lesz a csapattársa?

Schumachertől függ a 2007-es pilótapiac

A megállapodás bejelentésekor Ron Dennis csapatfőnök azt mondta, Juan Pablo Montoyával és Kimi Raikkönennel is tárgyalnak a folytatásról, szinte biztos, hogy egyikük marad. A kolumbiai és a finn pilóta szerződése is kifut 2006 végén, utóbbinak már idén ajánlottak új egyezményt, de nem fogadta el azt.

Az olasz sajtó úgy tudja, Raikkönen a Ferrarihoz tart, alá is írt valamilyen előszerződést, ám ezt a versenyző és az olasz team is cáfolja. Mióta pedig kiderült, hogy Alonso mclarenes lesz, legalább négy gyári alakulat bejelentkezett érte.

Renault, BMW, Ferrari?

Az f1racing.net szerint a Renault még aznap megkereste, amikor spanyol világbajnoka a riválisé lett, de tett már neki ajánlatot a BMW Sauber is.

A ferraris folytatás lenne persze a legkézenfekvőbb, ám itt helye attól függ, mit akar Michael Schumacher 2006 végén. Ha úgy dönt, marad a Forma-1-ben, Raikkönenre nincs szükségük az olaszoknak, ha viszont visszavonul, várják az északi klasszist.

Kérdés, milyen lesz a Ferrari jövőre, mikor határoz Schumacher, és mennyit hajlandó várni Raikkönen? Tévedés lenne azt gondolni továbbá, hogy Alonso megszerzésével Ron Dennis lemondott finn kedvencéről.

Ron Dennis Sennát és Prostot is összehozta

Ön hol látná szívesen Raikkönent?

Az angol menedzser a nyolcvanas évek végén az F1 történetének legerősebb pilótapárosát hozta össze, amikor Alain Prost mellé leigazolta Ayrton Sennát, és Raikkönen maradásával újra hasonló erősségű kettőse lenne.

A hosszabbítás ráadásul Raikkönennek sem jönne rosszul: lehet, hogy nem keresne annyit, mint a Ferrarinál, de anyagilag egy évtizedre bebiztosított - Vodafone - gárdánál maradna, amit ráadásul sokkal jobban ismer, mint Alonso.

A Toyotának pénze és kocsija is van

A Renault és a BMW csábító lehet, de előbbi Raikkönen anyagi, utóbbi a versenyző technikai elvárásait nem tudja teljesíteni. A McLarennél idén húszmillió eurót keresett, ennyit a franciák senkinek nem fognak fizetni, míg a német szupergyár maga sem számít győzelmekre 2008 előtt.

Persze, ha az egyik legnagyobb költségvetésű F1-es csapat, a Toyota hívná, biztosan komolyan elgondolkodna.