Gyémántpénzhez jut a Ferrari

2006.01.03. 15:53
Jövőre elhagyja a Ferrarit egyik legnagyobb jelenlegi szponzora, a Vodafone, ám az istálló megtalálta utódját: a De Beers nevű gyémántékszer-gyár csatlakozhat 2007-től.
Véget ér jövőre a Ferrari és a Vodafone együttműködése, a Forma-1-es istállót támogató mobilcég a McLaren-Mercedes névadó szponzora lesz. Brit sajtóértesülések szerint ez évi 75 millió eurós kiesést jelenthet az olasz csapatnak, ám úgy tűnik, sikerül helyettesíteni a távozó mecénást.

A Ferrari alig költött tavaly

#alt#
A Ferrarin egyelőre a Vodafone díszeleg (fotó: epa)
Az f1racing.net úgy értesült, a Ferrari hamarosan bejelenti, hogy megegyezett a De Beers ékszergyártó vállalattal, amely a világ első számú gyémántkereskedője. Nem tudni, mekkora összeggel szállnak be a Forma-1-be, de valószínűsíthető, hogy igen jól jár a Ferrari.

Michael Schumacher és istállója öt pilóta- és hat konstruktőr-vb után tavaly csak harmadik helyen végeztek a pontversenyben, idén viszont újra esélyesek lesznek. A márka 2005-ben mindössze 8,5 millió eurót költött az F1-es projektjére, a költségek nagy részét szponzorai állták.

Az F1-csapat helyzete stabil

A De Beers csatlakozásával tovább spórolhat a Ferrari, melynek anyagi helyzete nem tökéletes. Az F1-istálló persze nincs veszélyben, a főszponzor Phillip Morris szilárdan áll a csapat mögött. A dohánygyárat az sem érdekli, hogy a legtöbb európai helyszínen már nem lehet cigarettát reklámozni.