További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Max Biaggi - itt még motoros szerelésben (fotó: epa)
Hét éve vezetett legutóbb F1-est
A 34 éves klasszis 1999 után másodszor vezetett F1-es autót, akkor a Ferraritól kapott ajándékba tesztlehetőséget, mert megnyerte élete első 500 köbcentis motor-vb-futamát. Hét éve remek időket futott, de szerdai, esős teljesítményét nem hozták nyilvánosságra.
"Ez a kocsi egy játékszer, egy nagy gokart. A határaihoz nem tudtam közel kerülni, de ahhoz elég gyorsan mentem, hogy megérezzem, mennyi van még benne" - lelkendezett Biaggi, aki idén nem a Moto GP-ben, hanem a Superbike vb-n fog indulni, Suzukival. A legmagasabb kategóriában a Honda ugyanis megtiltotta csapatainak, hogy motort adjanak neki, mert egyik 2005 végi nyilatkozatában azt állította, a japán márka összeesküdött ellene, azért gyengébbek az eredményei.
A Hondától kirúgták
Mivel a többi márkától sem kapott szerződést, kényszerből váltott a Superbike-ra, és az angol sajtó, különösen a BBC szerint távolabbi célja, hogy Forma-1-es versenyző legyen. Biaggi ezt nem erősítette meg, de kijelentette, mindenképp szeretne újra az F1-es volánja mögé ülni.
"Nem lehet összehasonlítani a motort az autóval. Az egyiken szabad vagy, és táncolnod kell rajta, hogy minél gyorsabban menjen, a másiknál szorosan be vagy zárva. Nekem ez furcsa érzés, de szeretnék még egy tesztet, ha lehet, azt már szárazon".
Rossi és Biaggi az Forma-1-ben találkozhatnak újra
A Jordanből alakult Midlanddel idén Cristijan Albers és Tiago Monteiro indulnak a nagydíjakon, bár utóbbi szereplése még nem biztos. Hivatalos tesztpilótája még nincs a teamnek, Biaggi PR-szempontból remek választás lenne a posztra, igaz, szakmaiból kevésbé.
Max Biaggi exkollégája, a Moto GP-s, hétszeres világbajnok Valentino Rossi 2004 tavasza óta már többször gyakorolt a Ferrari kocsijával, és az olasz sajtó úgy tudja, 2007-ben a négykerekűek közé igazol.
A szponzorok gondot jelenthetnek
A yamahás Rossi ezt rendszeresen cáfolja, ráadásul csapata új szponzori megállapodása még nehezebbé teszi a váltást: istállóját idén Biaggi régebbi mecénása, a Camel támogatja, míg a Ferrarit annak piaci ellenfele, a Marlboro. Valószínű, hogy előbbi nem látná szívesen pilótáját a rivális színeiben.