További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A kocsiról pontosan délután fél négykor jelentek meg az első képek a team honlapján. A gép kívül-belül jócskán megváltozott tavalyi elődjéhez képest: a legfontosabb, hogy hat év után először nem BMW motor hajtja, idén Cosworth-tal indul a csapat. A gárda gumiszállítót is váltott, a Michelintől a Bridgestone-hoz pártolt.
Aerodinamikai fejlesztések és új támogatók
A kasztnin a legfeltűnőbb első ránézésre a fényezés, nagy része metálkék fehér betétekkel, és az eddigi szponzorokhoz - RBS, Bud, Allianz, Fedex - csatlakozott támogatóként a Battery energiaital, a Mobilcast kommunikációs cég és a Tata autógyár. Technikai szempontból fontosabb viszont, hogy több aerodinamikai fejlesztés is látható rajta, illetve, hogy a gép új váltót is kapott.
Megváltozott az autó orra, az első szárny, az oldaldobozok és a hátsó légterelő, ahogy a riválisoké, a kisebb V8-as motor miatt a felépítése teljesen megújult.
Három pilóta érkezett
A pilótakettős szintén nem a tavalyi, Mark Webber maradt az istállónál, Nick Heidfeld távozott, a helyére az 1982-es világbajnok Keke Rosberg fia, a húszéves Nico Rosberg érkezett. Tartalék versenyzőnek a McLarentől szerződtették Alex Wurzot, negyedik sofőrnek pedig a 2005-ben jordanes indiai Narain Karthikeyant, részben a jövedelmező Tata-szerződés miatt.
Mivel a Williams mögött idén nem áll nagy autógyár, szakértők szerint esélytelenebb lesz a gárda, de Sir Frank Williams csapatfőnök nagyon elszánt: "Küzdeni fogunk. Riválisainkat korábban már legyőztük, és újra ez a célunk, a visszavágás".
Már csak a Toro Rosso hiányzik
Korábban a Toyota, a BMW, a Honda és a Ferrari már szintén bemutatta a 2006-os gépét, de a Red Bull Racing, a Renault, a McLaren és a Midland is kipróbálta már új autóját, így már csak a Minardiból alakult Toro Rossónak nincs kész az új modellje. A tizenegyedik istálló, a Super Aguri, melynek késői nevezését pénteken fogadta el az FIA, az első futamokon 2002-es Arrows-kasztnikkal fog indulni, idei kocsijára legalább a szezon egyharmadáig várni kell.
Az FW28-ast jövő héten kezdik tesztelni, a szezon első futama március 12-én Bahreinben lesz.