Kész a Williams-Cosworth FW28

2006.01.27. 15:52
Bemutatta 2006-os autóját a Williams istálló, amely hat év óta először nem BMW-motorrral indul a vb-n. Az FW28-as gépet Cosworth hajtja, metálkék-fehér, egyik pilótája új, és még az indiai Tata autógyár is támogatja.
Pénteken, Oxford mellett, grove-i központjában mutatta be 2006-os Forma-1-es autóját, az FW28-ast a Williams istálló.

A kocsiról pontosan délután fél négykor jelentek meg az első képek a team honlapján. A gép kívül-belül jócskán megváltozott tavalyi elődjéhez képest: a legfontosabb, hogy hat év után először nem BMW motor hajtja, idén Cosworth-tal indul a csapat. A gárda gumiszállítót is váltott, a Michelintől a Bridgestone-hoz pártolt.

Aerodinamikai fejlesztések és új támogatók

#alt#
Klikk a képre!

A kasztnin a legfeltűnőbb első ránézésre a fényezés, nagy része metálkék fehér betétekkel, és az eddigi szponzorokhoz - RBS, Bud, Allianz, Fedex - csatlakozott támogatóként a Battery energiaital, a Mobilcast kommunikációs cég és a Tata autógyár. Technikai szempontból fontosabb viszont, hogy több aerodinamikai fejlesztés is látható rajta, illetve, hogy a gép új váltót is kapott.

Megváltozott az autó orra, az első szárny, az oldaldobozok és a hátsó légterelő, ahogy a riválisoké, a kisebb V8-as motor miatt a felépítése teljesen megújult.

Három pilóta érkezett

A pilótakettős szintén nem a tavalyi, Mark Webber maradt az istállónál, Nick Heidfeld távozott, a helyére az 1982-es világbajnok Keke Rosberg fia, a húszéves Nico Rosberg érkezett. Tartalék versenyzőnek a McLarentől szerződtették Alex Wurzot, negyedik sofőrnek pedig a 2005-ben jordanes indiai Narain Karthikeyant, részben a jövedelmező Tata-szerződés miatt.

Mivel a Williams mögött idén nem áll nagy autógyár, szakértők szerint esélytelenebb lesz a gárda, de Sir Frank Williams csapatfőnök nagyon elszánt: "Küzdeni fogunk. Riválisainkat korábban már legyőztük, és újra ez a célunk, a visszavágás".

Már csak a Toro Rosso hiányzik

Korábban a Toyota, a BMW, a Honda és a Ferrari már szintén bemutatta a 2006-os gépét, de a Red Bull Racing, a Renault, a McLaren és a Midland is kipróbálta már új autóját, így már csak a Minardiból alakult Toro Rossónak nincs kész az új modellje. A tizenegyedik istálló, a Super Aguri, melynek késői nevezését pénteken fogadta el az FIA, az első futamokon 2002-es Arrows-kasztnikkal fog indulni, idei kocsijára legalább a szezon egyharmadáig várni kell.

Az FW28-ast jövő héten kezdik tesztelni, a szezon első futama március 12-én Bahreinben lesz.