Mátyás
8 °C
11 °C

Bemutatták az első Midland-autót

2006.02.03. 13:36
Első Forma-1-es autóját, az M16-ost mutatta be pénteken, Silverstone-ban az F1 egyik új istállója, a Midland. Az angol-orosz gárda a Jordan alapjaira épül, de érkezésével eltűnik a pályákról a sárga autó. A motorja Toyota lesz.
Elkészült első Forma-1-es autójával a Midland istálló, az M16 nevű gépet pénteken, Silverstone-ban mutatták be.

Orosz-kanadai-angol

A csapat tavaly már részt vett a sorozatban, de akkor még Jordan néven. Alex Shnaider orosz származású kanadai milliárdos üzletember 2004 végén vette meg az ír gárdát, de 2006-ban rajtoltatja először az új nevén.

A csapat hivatalosan orosz versenyliszensszel indul, központja Silverstone-ban van, így leginkább angol-orosznak nevezhető. Csapatfőnöke a román származású exfogorvos, Colin Kolles, de a menedzsment tagja a volt pilóta, Johnny Herbert is.

Fiatal szakemberek és menedzsment

A kocsit John McQuilliam vezetésével tervezték, az F1 legfiatalabb technikai igazgatója, James Key felügyelete mellett. Pilótáik a Minarditól igazolt holland Cristijan Albers és a 2005-ben is náluk versenyző indianapolisi harmadik, Tiago Monteiro lesznek. A portugál az egyetlen a mezőnyben, aki fizet, hogy az F1-ben indulhasson, míg a Midland az egyetlen csapat, amely még biztosít ilyen szolgáltatást.

A múlt idényben nem sok pénzt költöttek az F1-es projektre a vezetők, sokszor még a Minardi is megelőzte őket, 2006-ra viszont ígérik, komolyan foglalkoznak az istállóval.

Még egy Toyota

A gépen meg is látszik, hogy foglalkoztak vele, jól néz ki. Orra szélesebb és laposabb, mint a többi autóé, és megkapta a Hondán és a Williamsen már látott oldaldoboz-légterelőket. Ami külsőre a legfeltűnőbb persze, hogy már nem sárga, mint a Jordan volt: piros-fehér-szürke-fekete fényezést kapott. Szponzorai a Lost Boys internetes vállalat, a Superfund, befektetési és kommunikációs cégek, illetve az új orosz szerencsejáték, a Kicklotto.

A kasztni alatt a Toyota V8-as motorja rejtőzik. Ugyanezt használja a japán gyár gárdája, nem valószínű, hogy sok gond lesz vele. Az M16 pénteken, a silverstone-i pályán futott először, folyamatosan tesztelni a jövő héten, Jerezben kezdik.

Csak a Toro Rosso és az Aguri hiányzik

A Midland mutatta be vagy próbálta ki kilencedikként az új autóját, már csak a volt Minardi, a Toro Rosso és a tizenegyedik team, a Super Aguri van hátra. Előbbit a március 12-i nyitófutam előtt néhány nappal leplezik le - persze lehet, hogy a teszteken már korábban is látni lehet -, utóbbit február 14-én. Az Aguri valójában egy Honda-motoros, 2002-es Arrows lesz, saját fejlesztésükkel csak az év közepére készülnek el, ha minden jól megy.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Törökország

Isztambul még mindig a nagy kedvencek közé tartozik.