További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Hazánk pályája, a Hungaroring idén már húszéves lesz, mégis csak egy-két ívének van neve, de az sem hivatalos. Újságokban, prospektusokban, különböző dokumentumokban még mindig számokkal jelölik a mogyoródi fordulókat.
A rajongók igazán csak a negyedik, balost nevezték el a ringen, Nigel Mansellről, mert a különösen népszerű angol ott vesztette el a futamot 1987-ben, amikor egykik kerekének rögzítő csavarja leesett.
Huszadik születésnapjára hazánk egyetlen jelentős autós versenypályája megérdemelné, hogy végre neveket kapjon, és néhány magyar újságíró elhatározta, megpróbálja elnevezni, pontosabban elneveztetni a kanyarokat.
A Hungaroring Rt. bevételt szeretne
Ötleteiket eljuttatták a Hungaroring vezérkarához, amely örömmel fogadta a próbálkozást, ám kinyilvánította: amíg a pálya pontjait pénzért is el lehet adni, nem járhat sikerrel a próbálkozás.
A vezetők indoka ésszerűnnek tűnhet, hiszen Barcelonában, a Nürburgringen és Hockenheimben is vannak ívek, amelyek szponzort kaptak: a cégek fizetnek érte, hogy saját márkanevük szerepeljen a hivatalos helyeken. Híres márkák, vállalatok vásároltak maguknak nevet a pályán, hiszen jó reklám, ha futam közben többször is elhangzik a kanyar neve.
Az elnevezés után is el lehetne adni
A Hungaroringen viszont évente valójában csak egy jelentős futam van, a Forma-1, így nem csoda, hogy húsz év alatt egyetlen egyet sem sikerült értékesíteni. Ennek ellenére úgy tűnik, az Rt. irányítói még várnak, hátha valaki bejelentkezik, ezt tükrözi Dávid Sándor, a Hungaroring sajtófőnökének válaszlevele.
Egyelőre tehát nem várható jelentős előrelépés, pedig a nevek miatt talán egy-két támogató is felfigyelne a lehetőségre, és megvásárolná mondjuk a harmadik kanyart.
1. Szisz Ferenc
A Francia Automobil-szövetség száz éve, 1906-ban rendezte az első, Grand Prix elnevezésű autóversenyt, amit egy magyar pilóta, Szisz Ferenc nyert meg.
2. Ayrton Senna
Az 1994-ben tragikus balesetben elhunyt háromszoros F1-világbajnok háromszor nyert a Hungaroringen, 1986-ban ő szerezte meg az első pole pozíciót a Magyar Nagydíjon.
3. Forrás vagy M3
A Forrás a kanyarnál a pálya építésekor meglévő vízfolyásra, az M3 a Hungaroring mellett elhaladó autópályára és a kanyar sorszámára utal.
4. Nigel Mansell
A brit pilóta 1987-ben fölényesen vezette a Magyar Nagydíjat, ám kocsija jobb hátsó kerekének anyacsavarja ebben a kanyarban leesett, és a versenyzőnek fel kellett adnia a futamot. Abban az évben emiatt a vb-t is elveszítette, de 1992-ben épp nálunk tette biztossá első és egyetlen világbajnokságát.
5. Mogyoród
Ez a kanyar esik legközelebb Mogyoródhoz. A nemzetközi sajtó Budapestként vagy Hungaroringként tünteti fel a Magyar GP helyszínét, a pályának otthont adó települést kevesen ismerik.
6. és 7. Rubik-S
Rubik Ernő feltalálót világszerte ismerik, mechanikai alapokra fektetett játékai, elsősorban a Rubik-kocka igen népszerűek. A sikán elnevezése jelképes, a kanyarkombináción tökéletesen áthaladni ugyanis közel olyan nehéz, mint a kockát kirakni.
8. és 9. Buda és Pest
A fővárosról elnevezett két kanyar a külföldieknek árulhatja el, hogy Budapest két város egyesüléséből született.
10. Népliget
Hetven éve a Népligetben rendezték az egyetlen nemzetközileg elismert Magyar Nagydíjat, amit a kor egyik legjobb autóversenyzője, Tazio Nuvolari nyert meg.
11. Jean Alesi
Akárcsak a Mansell-kanyart, az Alesit is a szurkolók ragasztották az ívre, a francia pilóta 1995-ben itt csúszott ki, és csapódott a gumifalnak. Súlyosnak tűnő balesete után még kórházba is vitték kivizsgálásra, de kiderült, nem történt baja.
12. Lotus
A Formula-1 történetének egyik leghíresebb csapata, hét konstruktőr- és hat egyéni vb-címet nyert, Ayrton Senna a legendás fekete autójukkal szerezte meg első magyarországi F1-futamon az első rajthelyet.
13. Hartmann László
Az 1936-os Magyar Nagydíj hazai résztvevője egy német magazin szerint korának 13. legjobb európai versenyzője volt. 1938-ban a Tripoli Nagydíjon Giuseppe Farinával, a Formula-1 első világbajnokával ütközött, és gerincsérüléseibe belehalt.
14. Drapál János
A legsikeresebb magyar gyorsasági motorversenyző, aki hazánk első világbajnoki futamgyőzelmét szerezte, és tragikus haláláig a vb egyik menője volt.