Vilma
-8 °C
3 °C

A Cosworth-motor 'kurva jó'

2006.02.13. 18:32
A Forma-1-ben 2005-ben költségvetési rekorder Honda főnöke szerint nem ők, és nem is valamelyik gazdag multinacionális riválisuk, hanem a sorozatban legkisebb gyártóként résztvevő Cosworth tervezte a legjobb V8-as motort. Az erőmű a Williams-kocsit hajtja, és a pilóták elképesztőnek mondják.
A legtöbb pénzt a Honda költötte tavaly a Forma-1-es projektjére, benne az új V8-as motorra, autójuk, az RA206 remekül is megy a teszteken, mégis úgy gondolják, erőművük nem elég jó.

Webber szókimondóan dícsérte

#alt#
A tesztpilóta Wurz edz a Williamsszel (fotó: epa)
Suhei Nakamoto, az istálló motorrészlegének vezetője szerint a nagy gyártók költségvetésének töredékéből dolgozó Cosworth nyolchengerese a legjobb az F1-ben. A Williams FW28-as kasztniban már hetek óta tesztelik a CA2006V8 kódjelű gépet, amely húszezres fordulatszám fölött pörög, és eddig semmi gond nem volt vele.

A két Williams-pilóta, Mark Webber és az újonc Nico Rosberg meglepően jó időket futottak a gyakorlásokon, előbbi nem sokat gondolkozott, amikor megkérdezték tőle, milyen a Cosworth: "Kurva jó".

"A Honda nincs a Cosworth szintjén"

Alátámasztotta ezt a Honda-főnök is, aki nagyon dicsérte a riválist. "A Cosworth remekül dolgozik, megpróbáljuk követni. Jobb motorokat kell építenünk, mint a jelenlegiek. A mi erőművünk nincs a Cosworth szintjén, fel kell javulnunk, hogy utolérjük" - nyilatkozta Nakamoto az Autosport magazinnak.

A Honda ennek ellenére gyorsabbnak tűnik, de csak ők és a Renault-k jobbak a Williams-Cosworthnál, amely a Ferrarival partiban lehet, a McLarennél pedig biztosan megbízhatóbb és egyelőre gyorsabb is.

A Cosworth építette a legjobb nyolchengereseket

A Cosworthot a Ford alapította, és az angol autógyár tuningcége volt 2004-ig. Évtizedekig V8-as motorokat gyártottak, melyekkel óriási sikereket értek el. Legutóbb 1994-ben készítettek F1-es nyolchengerest, azzal nyerte első világbajnokságát Michael Schumacher. Az F1-ben 1995 óta tízhengeres motorokkal szerelték a kocsikat, de 2006-tól nyolchengeres, 2,4 literes a szabvány.