További Forma-1 cikkek
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
Eddig csak hatan hosszabbítottak
A szervezet és az istállók közötti Concorde-szerződés 2007 végén lejár, egyelőre csak hat istálló hosszabbította meg: Ferrari, Williams, Midland F1, Red Bull, Scuderia Torro Rosso és a Super Aguri. A másik öt, gyári támogatású istálló - Renault, Honda, BMW, Toyota, McLaren-Mercedes - vonakodik aláírni az új megállapodást, mert az ahhoz kapcsolódó szabály- és pénzügyrendszerrel nem ért egyet. A GPMA-be (Grand Prix Manufacturers Association) szövetkeztek, és azt tervezik, ha kell, két év múlva saját autós szériát indítanak, ami a Forma-1 konkurenciája lenne.
Tíz napon át lehet jelentkezni
Mosley azt tervezi, hogy március 23-tól kezdve tíz napon át lehet majd jelentkezni a Forma-1-be, pontosabban csatlakozni a hat teamhez. A főnök 12 csapatos F1-et tervez, és reméli, hogy a leggazdagabb öt még időben bekapcsolódik, mert állítja, van három-négy privát gárda, amely már jelezte indulási szándékát, és ha ezek hamarabb jönnek, több gyárnak nem marad helye a Forma-1-ben.Az elnök megrögzötten ragaszkodik a kis privát istállókhoz, igaz, a jelenlegi sorozatban csak négy ilyen van, de abból kettőnek a nagyobb vállalatok szállítanak motort. Csak a Williams és a Toro Rosso veszi az erőműveit a független Cosworth-tól.
A labdarúgás mintájára alakítanák át az F1-et
A GPMA-től nem akarták kommentálni Mosley szándékait, sem legújabb ötletét: kétdivíziós F1-et akar, melyben 12 gárda az első osztályban, a többi pedig a második vonalat jelentő GP2-ben versenyezne. A jelenlegi Forma-1-et jelentő NBI-ben 12-en lennének, de minden szezon végén az utolsó egy vagy kettő kiesne a GP2-be, az ott győztesek pedig felkerülnének a helyükre az első ligába, úgy mint a labdarúgásban.Mosley ötleteit a formula1.com hivatalos oldal közölte, és a Motorsport Világtanács következő, március 22-i ülésén vitatják meg azokat. Ekkor kezdődhet a tíznapos nevezési időszak, és a szervezet célja, hogy nyárra véglegesítse a 2008-tól érvényes új F1-szabályokat: szabvány alkatrészek, több hétvégét bíró motor, egyetlen gumiszállító, és a legfontosabb, évi 100 millió dolláros költséghatár.