Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Raikkönentől tartanak Alonsóék

2006.03.13. 10:58
Nem annyira a második Michael Schumachert, inkább a bahreini F1-futamon harmadik Kimi Raikkönent dicsérte a győztes Renault technikai igazgatója, Pat Symonds. A szakembert elkápráztatta az utolsó helyről induló finn teljesítménye, és biztos benne, hogy idén kiélezettebb lesz a vb, mint tavaly.
Megnyerte a vasárnapi Forma-1-es szezonnyitót Fernando Alonso, ám győzelme csak bő egy másodpercen múlt, ennyivel előzte meg a második Michael Schumachert.

Nem számítottak ilyen jó McLarenre

A vb-címvédő a leintés után a kiélezett versengésről csak annyit mondott, "szorosabb volt annál, mint amilyenre számítottunk", konkrétan nem beszélt ellenfeleiről.

A riválisokat és a nagydíjat a Renault technikai igazgatója, Pat Symonds értékelte bővebben. "Nagyon szoros volt, szerettük volna, ha egy kicsit nagyobb a különbség, de végig követtük Michaelt, és számítottunk rá, hogy centiken múlhat".

"Micsoda teljesítmény"

#alt#
Raikkönen a félelmetesebb (fotó: epa)
A szakember a ferrarist nem dicsérte, szemben a harmadik Kimi Raikkönennel. A mclarenes kocsija szombati meghibásodása miatt az utolsó rajthelyről kezdte a futamot, a 21. pozícióból jött föl a dobogóra. Symonds nem titkolta, a folytatásban a finntől tart leginkább.

"Korai lenne még a világbajnokságról beszélni, valószínűleg máshogy alakul majd, mint tavaly, hiszen Raikkönen nagyszerűen vezetett. Micsoda teljesítmény!" - idézte az autosport.com.

Tavaly is Raikkönen volt Alonso legnagyobb ellenfele, de akkor a szezon első néhány versenyén a McLaren még nem volt a legjobbak között, mire belelendült, a spanyolnak már nagy előnye volt, amit nem is sikerült ledolgozni.

Renault-McLaren 10-10

Ezúttal csak négy pont az északi pilóta hátránya, míg a konstruktőrök között egálban van a McLaren és a Renault tíz-tíz egységgel. Erre nem sokan számítottak, ugyanis míg a Renault a téli teszteken gyorsan és megbízhatóan futott, a McLaren többször lerobbant. Meglepetés, hogy mindkét kocsijukat célba jutatták Bahreinben, mint ahogy az is, hogy Giancarlo Fisichella Renault-ja motorgondok miatt kiesett.

Raikkönentől nem újdonság, hogy szinte az egész mezőnyt leelőzi, 2005-ben többször ért föl hátulról a dobogóra, míg a Japán Nagydíjat a 17. helyről indulva meg is nyerte.