Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

A gumi újra tönkreteheti a Ferrarit

2006.04.03. 23:45
Az olasz sajtó komolyan aggódik a Ferrari szezonja miatt, miután a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon egyik autójuk sem ért célba, és Michael Schumacher elismerte, lassúak voltak. A hétszeres világbajnok szerint dolgozni kell tovább, a Ferrari-elnök Luca Di Montezemolo viszont már szidja a szabályváltozásokat, amiket egy hónapja még dicsért.

Az olasz sajtó KO-nak, azaz kiütésnek nevezte a Ferrari szereplését az Ausztrál Nagydíjon, mivel egyik autójuk sem került az első tízbe az időmérőn, a futamon pedig mindkettő kiesett. Az újságírók aggódnak az istállóért, és már a tavalyi kudarcszezont emlegetik.

Futamról futamra esnek vissza

Az első futamon Michael Schumacher még a pole pozícióból indult, majd egy másodperccel lemaradva lett második. A következő, malajziai versenyen motorcseréje miatt nem volt esélye dobogó közelébe jutni. Vasárnap már a pontszerzésért is nagyon kellett küzdenie, és végül nem is sikerült neki: hibázott, 185 km/óra körüli sebességgel a falnak ütközött.

"Siettem, hogy utolérjem Buttont, akinek valamilyen gondja lehetett, mert kissé lelassult - mesélte a történteket a hétszeres világbajnok. - Már a szélárnyékában haladtam, megpróbáltam minél jobban rámenni, mert az első kanyarban lehet a legkönnyebben előzni. A célegyenesre fordulva hirtelen alulkormányzott lett a kocsi, és a fűre kerültem."

A futamon a gumival volt gond

Schumacher el volt keseredve a kiesése miatt, de balesetét egyszerűen magyarázta: "Aki nem kockáztat, nem is nyer".

A Gazzetta dello Sportnak már a szombati időmérő után elismerte, a Ferrari nem elég gyors, míg a futam után azt is kifejtette, miért nem ment a nagydíjon. "A fő problémánk a gumi felmelegítésével volt. A verseny elején nem sikerült megfelelő hőmérsékletre hozni őket, főleg, hogy a biztonsági autó is többször volt a pályán. A keveréket direkt a futamra választottuk, és amikor elérte a szükséges hőfokot, jól mentünk, a kerékcserém után már nem volt baj".

Megismétlődhet 2005?

Tavaly hasonló probléma, a Bridgestone abroncsok használhatatlansága okozta leginkább az istálló visszaesését, és az olasz újságírók meg is kérdezték Schumachert, nem fél-e tőle, hogy ez megismétlődik? "Nem hiszem, hogy 2005-ről kellene beszélnünk, tudjuk, hogy versenyképesek vagyunk, csak nagyon sokat és keményen kell dolgoznunk" - válaszolt a pilóta.

A német világklasszis magukban keresi a hibát, a Ferrari-elnök Luca Di Montezemolo viszont máris talált valamit, amire rá lehet kenni a visszaesést, és a téli szabálymódosításokat okolta.

Már nem tetszik, ami egy hónapja tetszett

"Amikor ennyi minden változik, szinte a nulláról kell kezdeni a munkát. Más a motor, az aerodinamika és a gumik, ez már kissé sok" - mondta Montezemolo a Veja című brazil magazinnak.

Véleménye gyorsan megváltozott, érdemes megnézni a szezon előtti, március eleji nyilatkozatát: "Mindig azt mondom, nyernünk kell, idén a szabályok is normálisabbak, és kedveznek nekünk."

Még semmi nincs veszve

Michael Schumacher tavaly harmadik lett a vb-pontversenyben, a konstruktőrök között pedig csak a harmadik helyen végzett a Ferrari, amely előtte hat éven át verhetetlen volt. Idén a német pilóta negyedik, az istálló harmadik a pontversenyben.